sanmal82 Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 hei hei noen som vet hvor jeg kan skaffe en sån smart liten dings som leser kid-nummer, skal vist se ut som en penn. og hvor mye koster den og er det til å stole på???
Gjest Gjest_bare meg_* Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Vet at Clas Ohlson har hatt.. Men det er en stund siden jeg så den der.. Tror den kostet rundtom en 1000 lapp. Har ikke prøvd selv, men har hørt andre som har, og at de er veldig fornøyd med den! Skal gå til anskaffelse av en selv.. En gang.
Kamikatze Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Kanskje du allerede har en skanner og et medfølgende OCR-program? Da er det bare å stappe regninga inn i skanneren og trykke på knappen. Og så kan du markere KID-nummeret, kopiere det, og lime det inn i nettbanken. Nå hørtes det mye mer avasert og tidkrevende ut en det egentlig er : ) Og samtidig får du en kopi av regninga, som du kan lagre. Ellers er e-giro en fin ting. - Hvis du likevel betaler regninga i nettbanken.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Kanskje du allerede har en skanner og et medfølgende OCR-program? Da er det bare å stappe regninga inn i skanneren og trykke på knappen. Og så kan du markere KID-nummeret, kopiere det, og lime det inn i nettbanken. Nå hørtes det mye mer avasert og tidkrevende ut en det egentlig er : ) Og samtidig får du en kopi av regninga, som du kan lagre. Ellers er e-giro en fin ting. - Hvis du likevel betaler regninga i nettbanken. Jeg kan skrive kidnummer med tastaturet mitt fortere enn du klarer å skanne dem inn, any day !
Kamikatze Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 (endret) Jeg kan skrive kidnummer med tastaturet mitt fortere enn du klarer å skanne dem inn, any day ! Omtrent like lang tid bruker jeg, men min skanner er ikke antikk. Ditt svar bidrar ikke med noe konstruktivt. Trådstarter skriver intet om at det er hastigheten som er viktig. Kanskje det er nøyaktigheten, og det å slippe å dobbeltstirre og dobbeltsjekke alt, for å være sikker på å få det rett. Jeg er vet ikke hva trådstarter tenkte på. Men har åpenbart muligheten til å trykke inn for hånd videre, om det frister. Spørsmålet var egentlig etter en pennskanner. Mitt innlegg ga en alternativ metode for trådstarter. Sannsynligvis ikke like god som en designert penn, men kanskje en hjelp likevel, dersom trådstarter likevel har skanner og OCR-program. Hvis trådstarter får nytte av det jeg skriver, så er det vel og bra. Hvis ikke, så er det også vel og bra. Det er ingen tvang ; P Endret 15. februar 2008 av Kamikatze
Gjest Nedfall Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 Slik gjør jeg, funker som fjell hver gang: 3755|3353|8535|8353|7935|9835|8357|9853 osv.. Deler opp nummrene i 4 og 4 med en kulepennstrek altså. Kamikatze, ja, kanskje en skanner har noe for seg, men det virker forferdelig omstendelig når det bare er en liten tallrekke da ? Uansett er det nok raskere med en dedikert penn, men man får ikke dekket inn prisen på denne gjennom raskere KIDnr skriving.. Det beste var naturligvis en dedikert "nettbankstandard" på innskanning av regninger, slik at man slapp å skrive kontonr, adresse, forfallsdato osv selv. (Legge tre regninger på glassplata, og vupti, inn i forfallsregisteret med det samme) Men siden man etterhvert bruker e-giro mer og mer, spørs det om ikke papirgiroene er på vei ut..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå