Annikken Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 (Jeg legger til denne artikkelen her framfor Aktuelle saker, da det handler om kosthold og trening!) "Styrketrening kan virke bedre enn kondisjonstrening. Musklene påvirker stoffskiftet." Det høres rar ut at man ikke trenger trene særlig kardio for å gå ned i vekt... men musklene har visst flere funksjoner enn å bare være sterke! http://www.dagbladet.no/dinside/2008/02/07/526192.html Det er jo flere på dette forumet som forteller at de hadde prøvd "alt", så begynte de å trene vekter - og kiloene rant av. Så begynn og løft - ikke bare gjør situps - for en slankere kropp!
Gjest Bolledeig Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Dette oppdaget jeg i fjor, da jeg gikk ned 10 kilo kun ved hjelp av styrketrening og riktig mat, og ikke jogget så mye som en meter Hvileforbrenningen gikk opp, og kiloene ned. Like viktig er det at man trener TUNG styrketrening, for å ikke bare erte musklene som svært mange jenter og kvinner er redde for å gjøre for å ikke bli for "store" Likevel er det viktig å trene kondisjon, for hjertet og lungene sin del Men jeg blir KJEMPEGLAD når jeg ser sånne overskrifter, kanskje det lurer flere jenter inn i frivektsavdelingen
ehv61 Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 uff,jeg hater styrketrening,men elsker kondisjon.Får heller ikke lov av lege og fysioterapeut pga.sykdom. jeg elsker kondisjon,eller kardio som noen så fint kaller det. Har tatt av haugevis av kilo siden jeg begjynte med det i tillegg til et sundt kosthold.Heldigvis at det funker for meg.
Supraspinatus Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Det er litt pussig at det er først nå folk begynner å få fokus på dette. Dette er jo ikke noe nytt.
Gjest Bolledeig Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 uff,jeg hater styrketrening,men elsker kondisjon.Får heller ikke lov av lege og fysioterapeut pga.sykdom. jeg elsker kondisjon,eller kardio som noen så fint kaller det. Har tatt av haugevis av kilo siden jeg begjynte med det i tillegg til et sundt kosthold.Heldigvis at det funker for meg. Det er vel ingen som har påstått at det ikke funker med kondisjonstrening? Det er vel bare påpekt at styrketrening også funker. Det ene trenger ikke utelukke det andre
Kptpower Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Det er vel ingen som har påstått at det ikke funker med kondisjonstrening? Det er vel bare påpekt at styrketrening også funker. Det ene trenger ikke utelukke det andre Enig. Får vel lage en helgardering her og si at det er en kombinasjon som er desidert best! Det du gjør først vil du ha best effekt av, så da kan man bytte på å løpe evt. løfte først. Uansett vil en økt på styrkerommet gjøre kardio etterpå mer effektiv!
Gjest Tigress Skrevet 9. februar 2008 #7 Skrevet 9. februar 2008 Uansett vil en økt på styrkerommet gjøre kardio etterpå mer effektiv! Bare pass på å ikke trene for hardt etterpå - lite heldig å trene for eksempel intervaller etter en styrkeøkt - da har man ikke så mye å ta i med... Ja, såsant man faktisk har tatt i på styrkerommet da!
Suzy Skrevet 11. februar 2008 #8 Skrevet 11. februar 2008 Jeg syns dette var en kjempenyhet, for jeg syns definitivt styrketrening er morsomst. Har tatt meg kraftig sammen og trener mye kardio også, men det er nå styrken som er mest gøy
Gjest Gjest_nille_* Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 Hva er best dersom man trener både styrke og kondisjon på en og samme dag; kondis først og deretter styrke, eller omvendt?
Gjest Tigress Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 Styrke først, elles er du meir utsett for skadar. Et godt før du dreg ut på joggetur, berre.
Kptpower Skrevet 12. februar 2008 #11 Skrevet 12. februar 2008 Hva er best dersom man trener både styrke og kondisjon på en og samme dag; kondis først og deretter styrke, eller omvendt? Spørs hva du vil oppnå også da! Er dette f.eks. i sammenheng eller hver for seg. Veldig vanlig å ta seg en joggetur på morgenen og f.eks. trene styrke på ettermiddagen. Ellers er det ettersom hva du vil ha best effekt av. Skal du trene styrke først må du uansett løpe en liten tur eller sykle eller.no for du må alltid varme opp!!
Gjest Gjest_nille_* Skrevet 12. februar 2008 #12 Skrevet 12. februar 2008 Jeg tenker på når jeg er på treningsstudioet og skal ta begge deler på en gang. Spise godt først, så styrke, så feks løping på tredemølle, eller først varme opp, så styrke, så løping??
Kptpower Skrevet 12. februar 2008 #13 Skrevet 12. februar 2008 Jeg tenker på når jeg er på treningsstudioet og skal ta begge deler på en gang. Spise godt først, så styrke, så feks løping på tredemølle, eller først varme opp, så styrke, så løping?? Forbrenne fett : Oppvarming, styrke, deretter kardio Forbedre kondisjon : kardio, deretter styrke Fokus på styrke: Oppvarming, styrke deretter kardio
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå