Gjest Pepita Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Den grensen på 200 kroner for bestilling fra utlandet, er det inkludert porto? Jeg vil nemlig bestille noe som koster 160 kroner, men med porto blir det 220. Har ikke så lyst til å betale toll.
talin Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Siste ifra tollvesnet er at så lenge varen er under 200 kroner så slipper du unna fortolling. Tollvesnet
Kara W Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Beløpsgrensen er for varen uten porto. Men merk at tollvesenet går utifra den prisen som står utenpå pakken. Jeg betsilte en gang en ting på salg, og da kostet den under 200,-, men firmaet hadde satt på den vanlige prisen på pakken, og dermed måtte jeg betale. Hvis dette er et firma som ofta sender til Norge er de gjerne klar over denne grensen, men for å være på den sikkre siden ville jeg kontaktet firmaet og bedt dem skrive kun den prisen du faktisk betaler på den (altså 160,-). Det er jo den de egentlig skal skrive, men noen firmaer slurver som sagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå