Gjest Gjest_Mette_* Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har ofte en spesiell type drøm som går ut på at det er noe jeg ikke mestrer. For eksempel kan alle rundt meg fortelle meg at jeg må se noe kjempeviktig, men jeg klarer ikke løfte hodet(ser bare rett ned i gulvet) eller åpne øynene, eller alt er tåkete osv. Andre ganger kan det være at jeg må si noe eller skal synge i folkemengder, men får ikke ut en eneste lyd, er tørr i munnen så klarer ikke å lukke den osv. Noen ganger må jeg kjempe mot mennsker, men når jeg prøver å slå har jeg absolutt ingen styrke så det gir ikke noe utslag på personen jeg kjemper i mot!! Hva betyr alt dette? Hjelp meg vær så snill! Og vet noen om en god drømmetyder man kan gå til? Takk på forhånd
Gjest Gjest * Luna * Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Jeg har ofte en spesiell type drøm som går ut på at det er noe jeg ikke mestrer. For eksempel kan alle rundt meg fortelle meg at jeg må se noe kjempeviktig, men jeg klarer ikke løfte hodet(ser bare rett ned i gulvet) eller åpne øynene, eller alt er tåkete osv. Andre ganger kan det være at jeg må si noe eller skal synge i folkemengder, men får ikke ut en eneste lyd, er tørr i munnen så klarer ikke å lukke den osv. Noen ganger må jeg kjempe mot mennsker, men når jeg prøver å slå har jeg absolutt ingen styrke så det gir ikke noe utslag på personen jeg kjemper i mot!! Hva betyr alt dette? Hjelp meg vær så snill! Og vet noen om en god drømmetyder man kan gå til? Takk på forhånd For eksempel kan alle rundt meg fortelle meg at jeg må se noe kjempeviktig, men jeg klarer ikke løfte hodet(ser bare rett ned i gulvet) eller åpne øynene, eller alt er tåkete osv. Her lurer jeg på hvem aller rundt deg er? Noen kjente? Familie eller venner? Ofte er det lurt å huske hvem som fretrer i drømmene våre, siden de er aspekter av sider i oss selv. Noen forteller deg at du må se på noe som er kjempeviktig. Men du klarer det ikke. Kanskje du rett og slett ikke er klar for å se det ennå? Hodet vårt representerer loftet...der har vi mange gjemte og glemte tanker og minner. Hodet er også i forbindelse med elemtentet luft siden det er toppen av vår kropp. Som beina representerer element jord, da vi er i nær kontakt med moder jord. Jeg vil kanskje tro at du ikke greier å møte det som er på loftet ennå. du ser ned i bakken som da er forbundet med rotchakra. Kanskje du trenger jording? Har noen rundt deg en tendens til å pushe deg, dytte deg i en retning eller mot noe du ennå ikke føler deg klar for? Husk at det er du som er kapteinen på din skute. Og det er kun du som bestemmer hvor skuta skal gå og i hvilken fart. Øynene våre hører til de tre øverste chakraene. Kronechakra, det tredje øyet og halschakraet. Og halschakraet ditt blir fremtredende i neste drøm: Andre ganger kan det være at jeg må si noe eller skal synge i folkemengder, men får ikke ut en eneste lyd, er tørr i munnen så klarer ikke å lukke den osv. Ofte kan en blokkering i halschakraet være en årsak til at man kan ha problemer med å snakke tydelig, gjøre seg forstått eller våge å være seg selv, si sin mening, stå for det man tror på. Hvordan er det i ditt dagelige liv? Sier du i fra når du syns noe er galt? Setter du foten ned å sier nei? Tørr du si din egen mening og stå for den? Noen ganger må jeg kjempe mot mennsker, men når jeg prøver å slå har jeg absolutt ingen styrke så det gir ikke noe utslag på personen jeg kjemper i mot!! De menneskene vi drømmer om representerer sider i oss selv. Det vil si at slik jeg tolker dette, så kjemper du mot sider i deg selv. Men du har ikke krefter, å det hjelper ikke. Da må du spørre deg selv. Hvorfor kjemper du mot de menneskene? Hva gjør at du må forsvare deg? Hvorfor angriper du dem? Totalt sett tyder jeg drømmen som et ønske om å slå seg fri. Våge å se en utfordring i øynene og finne styrken til å jobbe med denne utfordringen, ved å tørre si i fra, sette foten ned og gå sin egen vei! Håper du får noe ut av dette!
Gjest Gjest_Mette_* Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Tusen takk for hjelpen :D Menneskene er så å si alltid fremmede.. Og i de drømmene jeg kjemper er det ofte imot mennesker som er slemme mot meg, enten de stjeler bilnøkler eller lommebøker, eller de kommer mot meg for å ktangle osv.. de er alltid fremmede.. Ligger det noe spesielt i at jeg ofte drømmer om fremmede framfor kjente mennesker?
Gjest Gjest *Luna* Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Tusen takk for hjelpen :D Menneskene er så å si alltid fremmede.. Og i de drømmene jeg kjemper er det ofte imot mennesker som er slemme mot meg, enten de stjeler bilnøkler eller lommebøker, eller de kommer mot meg for å ktangle osv.. de er alltid fremmede.. Ligger det noe spesielt i at jeg ofte drømmer om fremmede framfor kjente mennesker? Jeg kan fortelle litt om det å drømme om kjente mennesker kontra fremmende. Hvis man f.eks drømmer om sin mor, står det for din feminine side. Vi har alle (mann som kvinne) en feminin side og en maskulin side) Når vi som sagt drømmer om vår mor, som står for moderlig omsorg...må vi se litt på hvordan mor opptrer i drømmen. Er hun kjærlig og omsorgsfull? Eller er hun fravikende? Dette kan idikere på at som kjærlig og moderlig kan bety at du trenger å *dulle* litt med din feminie side i deg. Dersom mor er fravikende kan det indikere på at du må jobbe med å få mer av din feminine side frem...at du på en måte aviker den siden og heller mer mot den maskuline siden. Det er viktig med balanse mellom den feminine siden vår og den maskuline. Drømmer man om barn, kan det bety at vi trenger å leke mer, se ting på et barns måte å se ting på *Uskyldig, rent, tillitsfullt osv. Jeg kunne skrevet masse, hehe! Men disse kjente menneskene representerer sider i oss. Dvs...vi må sette oss ned å tenke på hvilke egenskaper har disse vi drømmer om? Og trenger vi å integrere disse egenskapene i oss? Eller har vi for mye av dem, å må dempe dem ned? Fremmende. Disse kan representere fremmende sider i oss. du sier disse fremmende stadig vil bråke, stjele og krangle med deg. Kanskje du har opplevd nye sider ved deg selv som du enten tar avstand fra, eller som du frykter i og med at du ikke *kjenner* dem. Kanskje det handler om nye evner? Eller nye tanker/holdninger? Disse er kanskje noe som heller enn helt annen retning enn du er vane med. Og vi mennesker er vanedyr som oftest og har en tendens til å frykte det ukjente/fremmende. Kanskje du allerede er bevisst disse sidene, og er villig til å følge dem, men andre ukjente rundt deg vil ikke være villig til å akseptere det...enten i ditt eget hode eller i virkeligheten. Ofte er vi mennesker ille redd for hva andre vil tro, mene og tenke om oss. Våg å kjenne på disse fremmende sidene i deg! Du kan lære masse av dem! Håper det var til hjelp!
Gjest Gjest_Mette_* Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Dette er så spennende! Ma bare stille deg flere spørsmål! En natt drømte jeg at jeg var på en fest på en takterrasse(kanskje plaza?) Vi feiret at bygningen nettopp hadde åpnet.. Nok en gang bare fremmede her. Plutselig faller jeg utfor og faller og feller. Jeg prøver å lande på bena for å stusse fallet, men når jeg lander, knuser bena mine. Jeg blir liggende på bakken og kave, men folk legger ikke merke til meg, de bare går rett forbi mens jeg roper etter hjelp... Hva betyr dette mon tro? Og jeg drømmer en del at jeg er utro mot kjæresten min. Han er i militæret, så jeg er i en ganske stressende situasjon når det gjelder han..
Gjest Gjest *Luna* Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Dette er så spennende! Ma bare stille deg flere spørsmål! En natt drømte jeg at jeg var på en fest på en takterrasse(kanskje plaza?) Vi feiret at bygningen nettopp hadde åpnet.. Nok en gang bare fremmede her. Plutselig faller jeg utfor og faller og feller. Jeg prøver å lande på bena for å stusse fallet, men når jeg lander, knuser bena mine. Jeg blir liggende på bakken og kave, men folk legger ikke merke til meg, de bare går rett forbi mens jeg roper etter hjelp... Hva betyr dette mon tro? Og jeg drømmer en del at jeg er utro mot kjæresten min. Han er i militæret, så jeg er i en ganske stressende situasjon når det gjelder han.. Fest er moro. Man drar på fest for å more seg, finne en avslappet tilværelse blant andre. Skape kontakter eller pleie vennskap/forhold. Mange ukjente sier du, her kommer vi tilbake til *disse ukjente* sidene i deg selv. Det kan være et symbol på det. Kanskje du ønsker å skape en kontakt med disse sidene i deg selv? En høy bygning, på taket/terassen. Drømmer man om fasaden på en bygning...kan det være et symbol på fasaden av deg selv. Dette skjer høyt oppe, over loftet i et vanlig hus, eller toppetasjen. Og toppen på et hus/bygning kan være vårt tankeplan, siden den er forbindelsen til elementet luft. Jeg tenker da...har du ofte *høytflyvende* tanker? Bygger du luftslott? Mange fine og litt store ideer? Eller setter du for store krav til deg selv? Andre som setter disse kravene? Her føler jeg det kanskje kan handle om *litt for store/høye forventninger. Du faller. Falldrømmer kan tyde på nettopp dette med litt for høye ambisjoner om noe. Du vil/må klatre fort oppover uten å ha skaffet deg godt nok jording først. Enten fordi du krever dette av deg selv, eller fordi andre krever det av deg. Jobb? Familie? Deg selv? I fallet prøver du å lande med beina først. Men du knuser dem når du treffer bakken. Og ingen hjelper deg når du roper om hjelp. Dette sier meg ennå mer...at satser man for høyt, kan fallet langt og fatalt. Jeg tror noen innstillinger, forventninger, drømmer eller hva det nå måtte handle om...kanskje det er lurt å ikke sette for høye krav? Ta et steg av gangen opp stigen. For beina representerer vårt rotchakra. Er ikke vi godt jordet i moder jord, kan vi ha lett for å velve ved første stormkast, vi har lett for å bli *tatt av vinden* Og dette er det kun deg selv som kan gjøre noe med. Ingen andre. Ingen kan hjelpe deg med noe av dette, for det er det du selv som har *Nøkkelen* til å gjøre. Jeg anbefaler deg å satse på god jording nå fremover. Slipp strikken litt når det gjelder forventninger/drømmer....gå deg noen turer i skogen...det er veldig fin jording. Nå er det snart våren....så frø, plant blomster...vær i kontakt med jord. Dette er både jording og får deg til å slappe mer av. Når du er godt jordet...(dette kan kjenns ut som en indre ro, noen kjenner faktisk å få litt tyngde/varme i føttene.) Når du som sagt er godt jordet, vil det bli lettere for deg å se realiteten i dine forventninger og drømmer. Se lettere hvordan du skal komme deg opp og frem, lettere for å se *fallgruvene* Å drømme om sex....kan symbolisere sin nærhet til kroppen. Behov, begjær osv. Den kan også symbolisere sin eget syn på kroppen og det seksuelle. Sex er forbundet til rotchakraet (Igjen) Den kommer stadig frem. Den kan også være et positivt symbol på vekst og fremgang Litt om rotcharka: Rotchakraet er grunnlaget for alt liv. Det er plassert i bunnen av ryggraden. Chakraet starter livet gjennom avl og representerer vår vilje til å leve. Dette chakraet trekker jord energi oppover gjennom føttene og beina for å bearbeide og stabilisere. Den står også for vår trygghet, selvtillit....grunnlaget i livet vårt. Er det ubalalanse i dette chakraet, kan det også ha noe å si på vårt sexliv. Vi kan føle utrygghet, ikke *gode nok* osv. Å være utro...Kanksje du er utro mot noen sider i deg selv? De ukjente sidene? Ikke vier dem nok oppmerksomhet? Æ være utro kan indikere på at det er noe du savner/leter etter. Det bør ikke gjelde ditt forhold til kjæresten. Men mest sannsynelig deg selv. Kanskje du savner litt spenning i livet ditt? Noe du trenger oppmerksomhet til? Det kan kanskje bety at du er missfornøyd med noe i det seksuelle med kjæresten? Eller med deg selv? Håper dette var til hjelp! Lykke til! Å husk! JORDING!
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Prøver å henge meg på denne tråden jeg også angående drømmetydning. Jeg drømmer at jeg er på toppen av en låve, det er en stall der, og vi balanserer der. Jeg titter ned og kjefter på min mor at de må se å fikse denne 'trappa'. Hun sier seg enig, og rett etter så faller hun (i døden regner jeg med) og jeg hører skriket hennes. Rett etter befinner jeg meg i et ukjent hus i en ukjent gate som likevel virker noe familiær. To unge gutter kommer gående med maskingevær. Jeg løper inn i huset for å gjemme meg under et bord. De kommer inn og skyter vilt rundt seg. Deretter kaster de inn en bombe, jeg løper ut derfra mens jeg ser dem gjemme seg bak et gjerde. Jeg løper ut på et jorde hvor alt er grønt og vakkert, men jeg ser fremdeles huset bak meg, og jeg får følelsen av å være i et annet land. Deretter våkner jeg opp, fra et mareritt, og kjæresten min ligger ved siden av og lager små lyder som om han har sex enda han ikke vil ha sex med meg for tiden. (Bare for å ta med en unødvendig frustrasjon - sexdrømmer betyr vel ikke nødvendigvis at man er lystne eller ikke får det man vil av sin partner?) (Har skrevet til deg Luna, tidligere også, alltid anonym, men alltid begeistra for din tankegang/kunnskap.) Tyder dette bare på bekymringer og redsler eller ligger det annet eller mer bak?
Gjest Gjest *Luna* Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 Jeg drømmer at jeg er på toppen av en låve, det er en stall der, og vi balanserer der. Jeg titter ned og kjefter på min mor at de må se å fikse denne 'trappa'. Hun sier seg enig, og rett etter så faller hun (i døden regner jeg med) og jeg hører skriket hennes. Låven er et sted vi oppbevarer dyrene, redskaper og næring til dyrene. På toppen...mener du da høyloftet kanskje? Der oppbevares det gjerne fòr....kanskje dette er et symbol på at du søker litt høyere opp i deg selv? Eller indikerer kanskje på at du må nære din åndelige side litt mer. Skaffe mer kunnskap om noe? Blit bedre kjent med *ditt høyere jeg*? Stall er hvor vi har hester og utstyret. Hesten står for kraft, gjennom motstand og utholdenhet. Den er trofast. Hesten har opprinnelig friheten til å løpe dit den vil og styrer sitt miljø. Den har forståelse for kraften som oppstår gjennom et ærlig samarbeid. Hesten er et klokt dyr som forstår følelser. Den står for komunikasjon. Hesten arbeider med å utvide sine egne potensielle evner. Trappa som må fikses kan kanskje indikere på det jeg nevner over. Kanskje du må finne tilbake til indre visdom, eller ta til deg mer kunnskap for å kunne finne balansen til å gå høyere opp? Å finne sin indre visdom eller tilegne seg mer kunnskap kan være = en reparert trapp. Med moderlig omsorg. Du ber din mor om å *fikse* trappa. Kankje du trenger å integrere noe av mors visdom? Noe du skal/kan lære der? Eller det kan bety at du skal integrere mer kunnskap om/med moderlig omsorg? Din mor faller ned i døden...med et skrik. En side i deg selv kan hende er ferdig i sin prosess...etter døden kommer det noe nytt....kanskje ny kunnskap? Skrik er en uttrykksform. Trenger du å uttrykke deg mer? Skrike ut det du tror på...ønsker eller behov? Rett etter befinner jeg meg i et ukjent hus i en ukjent gate som likevel virker noe familiær. To unge gutter kommer gående med maskingevær. Jeg løper inn i huset for å gjemme meg under et bord. De kommer inn og skyter vilt rundt seg. Deretter kaster de inn en bombe, jeg løper ut derfra mens jeg ser dem gjemme seg bak et gjerde. Jeg løper ut på et jorde hvor alt er grønt og vakkert, men jeg ser fremdeles huset bak meg, og jeg får følelsen av å være i et annet land. Ukjent hus....kan idikere en stor ukjent side ved deg selv. Ukjent gate kan bety ukjent *åndelig* terreng? Er du i søken på noe? Har du funnet en ny vei? Eller tar du opp en vei du har gått før men glemt og fortrengt? (Vei = åndelig søken)? To unge gutter....kan symbolisere en ung og vital maskulin kraft. Tallet to står for likevekt og harmoni. Maskingevær er lagd for å drepe noen fort og gjerne flere i slengen. Du gjemmer deg inni huset under et bord...de kommer inn og skyter vilt rundt seg. Du springer inn i det ukjente huset, under et bord. Dersom denne drømmen indikerer en ny eller gammel åndelig søken...er du kalr for den? Frykter du den? Kanskje du har ubalanse mellom den maskuline kraften og den feminine? Kanskje du må dempe ned denne ville maskuline kraften og fremme din feminine? De kaster inn en bombe...en bombe er jo et symbol på total utslettelse av et bestemt område. Her kan det virke som din makuline kraft ønsker å sprenge dette huset. Her tror jeg det har med balansen å gjøre. Du løper ut...på et jorde. Det er vakkert. Du har alikevel huset bak deg. Men føler du befinner deg i et annet land. Det jeg får opp her: Har du valgt riktig retning? Har du trådd over en terskel som du er usikker på hvordan håndtere? Har du gått litt fort frem i åndelig søken? Eller er det frykter som hindrer deg i å gå videre? Her ute på jordet har du nemlig oversikten. Du ser huset....men har avstand. Kanskje du må skaffe deg et bedre overblikk over en situasjon du ikke helt mestrer ennå? Eller møte noen frykter som hindrer deg? Svaret ligger i deg....tenk igjennom! Deretter våkner jeg opp, fra et mareritt, og kjæresten min ligger ved siden av og lager små lyder som om han har sex enda han ikke vil ha sex med meg for tiden. (Bare for å ta med en unødvendig frustrasjon - sexdrømmer betyr vel ikke nødvendigvis at man er lystne eller ikke får det man vil av sin partner?) Sex i drømme kan være flere årsaker. Det kan symbolisere både kontakt med seg selv...eller også begjær. Sex er i forbindelse med rotchakraet vårt. Jeg skrev om dette med sex lengre oppe her tror jeg...eller i en annen tråd om sex og drømmer. Det kan være mange årsaker til at vi ikke vil ha sex med partneren. Det viktigste er å snakke ut om hvorfor. Det kan være av utbrenthet...mangel på lyst, eller andre årsaker. Men selv om man ikke har lyst på sex i hverdagen....kan man drømme om det. Og det er gjerne ubevisst. Vel...håper du fikk noe ut av dette! Takk for din tillit!
Gjest Gjest *Luna* Skrevet 19. februar 2008 #9 Skrevet 19. februar 2008 Jeg tar helst ikke flere drømmer på en stund! Dersom dere ønsker å få hjelp....er det bare å legg inn, men det kan ta tid før jeg tolker. Har en del å gjøre for tiden! Klem fra Luna!
Gjest jonas Skrevet 20. februar 2008 #10 Skrevet 20. februar 2008 Jeg tar helst ikke flere drømmer på en stund! Dersom dere ønsker å få hjelp....er det bare å legg inn, men det kan ta tid før jeg tolker. Har en del å gjøre for tiden! Klem fra Luna! Det skjønner jeg, men kan du anbefale en bok eller noe som kan gi oss muligheten til å lære drømmetolkning selv? mvh Jonas
Gjest Gjest *Luna* Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 Å tolke drømmer går ut på flere ting. Den viktigste er intuisjonen. Jeg bruker nesten ikke bøker...jeg analyserer mest hvert enkelt symbol gjennom forståelse av symbolet og dens opprinnelige funksjon...og selvsagt mest gjennom intuisjonen. Men når jeg står helt fast i noe så er det en bok jeg kan anbefale. Regnbueboken. Den har mange flotte symboler i seg. http://www.dammbokklubb.no/@search/search_result_new.asp Det finnes også nettsteder med diverse tolkninger. Men jeg syns ikke mange av dem er noe bra. Mye spådomsrelaterte tolkninger...slik som *drømmer du om en ape, betyr det at du vil oppleve en rival i ditt ekteskap eller store økonomiske problemer* Bullshit spør du meg. Å drømme om en ape...da bør man se nærmere på hvilken apeart man drømmer om...å så lese hva apen har av egenskaper. Enten som kraftdyr-tolkning eller å slå opp på denne apetypen, å se hvordan den lever, hvilke egenskaper den har...osv. Mitt råd er å ikke ta til seg spådomstolkninger. Disse skaper gjerne frykt som absolutt ikke er nødvendig. Man skal ikke frykte drømmer uansett hvor skumle de kan virke. Man kan se på drømmer som hjelpemidler eller læremestre. Følg heller intuisjonen. For drømmene våre er ikke spådomsrelaterte. For hver drøm er unik for hvert menneske og kan bety forskjellig for det enkelte individ! Lykke til dere! Og som sagt, dersom dere ønsker å få tolket drømmer...legg gjerne inn, men jeg kan ikke love at jeg får tid fortløpende!
Gjest Gjest *Luna* Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 Beklager....jeg la inn feil bok! Boka jeg mener heter Regnbuetreet. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/enkeltSok...&submit.y=6
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2008 #13 Skrevet 21. februar 2008 Å tolke drømmer går ut på flere ting. Den viktigste er intuisjonen. Jeg bruker nesten ikke bøker...jeg analyserer mest hvert enkelt symbol gjennom forståelse av symbolet og dens opprinnelige funksjon...og selvsagt mest gjennom intuisjonen. Men når jeg står helt fast i noe så er det en bok jeg kan anbefale. Regnbueboken. Den har mange flotte symboler i seg. http://www.dammbokklubb.no/@search/search_result_new.asp Det finnes også nettsteder med diverse tolkninger. Men jeg syns ikke mange av dem er noe bra. Mye spådomsrelaterte tolkninger...slik som *drømmer du om en ape, betyr det at du vil oppleve en rival i ditt ekteskap eller store økonomiske problemer* Bullshit spør du meg. Å drømme om en ape...da bør man se nærmere på hvilken apeart man drømmer om...å så lese hva apen har av egenskaper. Enten som kraftdyr-tolkning eller å slå opp på denne apetypen, å se hvordan den lever, hvilke egenskaper den har...osv. Mitt råd er å ikke ta til seg spådomstolkninger. Disse skaper gjerne frykt som absolutt ikke er nødvendig. Man skal ikke frykte drømmer uansett hvor skumle de kan virke. Man kan se på drømmer som hjelpemidler eller læremestre. Følg heller intuisjonen. For drømmene våre er ikke spådomsrelaterte. For hver drøm er unik for hvert menneske og kan bety forskjellig for det enkelte individ! Lykke til dere! Og som sagt, dersom dere ønsker å få tolket drømmer...legg gjerne inn, men jeg kan ikke love at jeg får tid fortløpende! Takk for at du analyserte drømmen min igjen skal ta selvanalysering fra nå av. peace on earth and love within
Gjest Gjest_Mette_* Skrevet 27. februar 2008 #14 Skrevet 27. februar 2008 Tusen takk for masse hjelp!! DU er fantastisk til å tyde drømmer og det ser ut som om du trives med det også :D Nok en gang mange takk for hjelpen.. Så får jeg prøve å finne ut hva som "feiler meg
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2008 #15 Skrevet 12. juni 2008 Hei, jeg er en jente som veldig ofte sanndrømmer, eller mange elementer dukker opp samme dagen jeg drømteo m kvelden. men uansett det er en type drøm som går igjen og det er at jeg er den eneste på jorda som ikke har blitt tatt av ''umennesklge folk'' og jg kommer meg alltid unna , men det gjør aldri mamma og min lillesøster. jg prøver alltid å redde dem, mn jg klarer bareå redde meg selv! dette går igjen, at jg kommer meg vekk ,mn ikke de jeg er glad i.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2008 #16 Skrevet 12. juni 2008 Jeg har ofte en spesiell type drøm som går ut på at det er noe jeg ikke mestrer. For eksempel kan alle rundt meg fortelle meg at jeg må se noe kjempeviktig, men jeg klarer ikke løfte hodet(ser bare rett ned i gulvet) eller åpne øynene, eller alt er tåkete osv. Andre ganger kan det være at jeg må si noe eller skal synge i folkemengder, men får ikke ut en eneste lyd, er tørr i munnen så klarer ikke å lukke den osv. Noen ganger må jeg kjempe mot mennsker, men når jeg prøver å slå har jeg absolutt ingen styrke så det gir ikke noe utslag på personen jeg kjemper i mot!! Hva betyr alt dette? Hjelp meg vær så snill! Og vet noen om en god drømmetyder man kan gå til? Takk på forhånd Jeg driver med drømmetydning på et psykologisk grunnlag og ser her at du kanskje har høye forventninger for deg selv. Enten det er deg eller mennesker rundt deg. Helt enig med Luna at de fremmede menneskene egentlig representerer fremmede sider ved deg selv. Men det jeg ser gå igjen her, er dette med at du ikke klarer noe.Du får det ikke til. Det betyr at pga disse nye sidene du ikke er kjent med, så har du allerede overbevist deg selv om at du ikke kan takle dem. Det er noe som heter mestringstro, dvs at man har troen på at man kan få til noe og man sier det til seg selv slik at man tror det. Det kan hende du mangler den. Det med å se noe kjempeviktig. Hva er det? Kan det være at du er redd for å se noe i deg selv? Det med å synge i folkemengder. Si/synge hva da? Kan det være at du ikke tror du har mot nok til å si det du har på hjertet? Det med å kjempe mot mennesker. Kjempe for hva? Du hadde ikke vanligvis slåss mot noen om de ville krangle/stjele? Ingen kraft kan bety at du enten ikke har tro på deg selv nok til å ha noe styrke, eller at du ikke kan ha den styrken fordi du egentlig slåss mot deg selv. Hvorfor slåss du mot deg selv? Kanskje pga de tidligere poengene.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2008 #17 Skrevet 12. juni 2008 Hei, jeg er en jente som veldig ofte sanndrømmer, eller mange elementer dukker opp samme dagen jeg drømteo m kvelden. men uansett det er en type drøm som går igjen og det er at jeg er den eneste på jorda som ikke har blitt tatt av ''umennesklge folk'' og jg kommer meg alltid unna , men det gjør aldri mamma og min lillesøster. jg prøver alltid å redde dem, mn jg klarer bareå redde meg selv! dette går igjen, at jg kommer meg vekk ,mn ikke de jeg er glad i. Hvordan føler du deg i drømmen når du ikke får reddet mor og søster? Siden det er lillesøster, har du antakelig en slags ansvarsfølelse over henne og føler at det er din plikt å redde henne. Kanskje føler du en slik følelse over mor også. "Umenneskelige folk"? Kan du utdype det? Er det ukjente arter? Hva gjør de? Tar menneskene? Hvordan? Skader de dem? Forsvinner folk bare? I bunn og grunn, tror jeg moralen er at man ikke kan redde andre enn seg selv. Hvert menneske har ansvar for seg selv.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2008 #18 Skrevet 13. juni 2008 Hvordan føler du deg i drømmen når du ikke får reddet mor og søster? Siden det er lillesøster, har du antakelig en slags ansvarsfølelse over henne og føler at det er din plikt å redde henne. Kanskje føler du en slik følelse over mor også. "Umenneskelige folk"? Kan du utdype det? Er det ukjente arter? Hva gjør de? Tar menneskene? Hvordan? Skader de dem? Forsvinner folk bare? I bunn og grunn, tror jeg moralen er at man ikke kan redde andre enn seg selv. Hvert menneske har ansvar for seg selv. Følelsen jeg får er alltid at jeg m å finne en måteå redde de på, jeg blir redd og fortvilet. jeg får en ekkel følelse. Umenneskelig dvs at de har blitt fornadret til onda folk som vil forandre hele verden, det er mennesker som blir forvandlet til onde mennesker som tar folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå