Gjest passtrollet Skrevet 10. februar 2008 #21 Skrevet 10. februar 2008 Byttet navn og pass denne måneden. (Skal ikke gifte meg før til sommeren, men ville ha alt på G før bryllupet så vi slipper å stresse med de faktorene tett opp i bryllupsreisa (med avreise dagen etter bryllupet..) Det tok 2 uker fra jeg sendte inn navneendringskjema til jeg fikk bekrefelsesbrev i posten. Passet hadde rekordtid. Jeg leverte inn mitt gamle pass kl 09 mandag og hadde fått det nye passet mitt i posten allerede neste dag! Vet de har garantitid på 10 dager ,men under et døgn hadde jeg aldri forventet meg :-)
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 10. februar 2008 #22 Skrevet 10. februar 2008 neiiiiiii! ikke si at jeg har sendt feil?? jeg sendte til ligningskontoret jeg, fant det i en tråd her inne, også sto det på papirene. har jeg sendt helt feil jeg da? sendte i begynnelsen av januar, og syns det var litt rart at det tar sååå lang tid...
Hedda-78 Skrevet 11. februar 2008 #23 Skrevet 11. februar 2008 Nei, du har nok ikke sendt feil, ligningskontoret og folkeregisteret er jo samme greia. Du kan jo bare ringe og høre om de har fått det og om når du kan vente svar.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 11. februar 2008 #24 Skrevet 11. februar 2008 Ringte til skatteetaten, og de sa det skulle bli ettersendt, men hvis jeg ville være sikker så kunne jeg bare sende en til... kjipern. har jo allerede ventet i over en mnd.
Concertina Skrevet 11. februar 2008 #25 Skrevet 11. februar 2008 Ringte til skatteetaten, og de sa det skulle bli ettersendt, men hvis jeg ville være sikker så kunne jeg bare sende en til... kjipern. har jo allerede ventet i over en mnd. Hvis du gifter deg 30.08.08 så er det vel litt tidlig å sende inn prøvepapirer? De er jo bare gyldige i 4 måneder.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 12. februar 2008 #26 Skrevet 12. februar 2008 Hvis du gifter deg 30.08.08 så er det vel litt tidlig å sende inn prøvepapirer? De er jo bare gyldige i 4 måneder. Navneendring
Gjest Gjest_Nella_* Skrevet 23. mai 2008 #27 Skrevet 23. mai 2008 Byttet navn og pass denne måneden. (Skal ikke gifte meg før til sommeren, men ville ha alt på G før bryllupet så vi slipper å stresse med de faktorene tett opp i bryllupsreisa (med avreise dagen etter bryllupet..) Vi kommer også til å dra på bryllupsreise dagen etter bryllupet, og vil helst reise under våre nye navn. Hvordan blir det under selve vielsen dersom vi bytter navn på forhånd? Tar du, Frøken Nytt Navn, Herr Nytt Navn, osv.? Vil våre nye navn stå i attesten? Huff, det vil jo se ut som vi er søsken eller noe sånt... Altså: er det mulig å bytte navn på forhånd slik at man får ordnet nye pass, men likevel bli viet under våre gamle navn?
Solfridbruda Skrevet 23. mai 2008 #28 Skrevet 23. mai 2008 må man sende med fødselsattest? Vi har ikke gjort det, for vi visste ikke om dette. Men las det plutselig i en bryllupsbok at denne skulle gjøres, men presten sa ingenting om det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå