Løpegutt Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 (endret) Jeg fant ut at jeg viste for lite om første verdenskrig så jeg slo det opp på wkipedia for å lære litt mer. Ikke at jeg er så fryktelig interessert i dette da :gjeiper: Egentlig litt rart at jeg slår opp dette nå av fri vilje når jeg jo har kjedet meg med det samme stoffet i langtrukne skoletimer. Hurra for den meningsløse skolen!... Kom uansett over noe litt artig så jeg måtte le. Poster det her. Haha Fra Wikipedia: Krigen på østfronten bølget fram og tilbake, mens den på vestfronten utviklet seg til en fastlåst skyttergravskrig. På alle fronter var det enorme tap fordi generalene stadig gav ordre om masseangrep mot piggtråd og mitraljøser. I alle stater overtok kvinner mye av det sivile arbeidet, og statsapparatet styrket sin stilling. Ser ut som en totalt meningsløs krig og et evig blodbad. I det minste fikk kvinnene vist litt sunn fornuft hjemme mens mennene sprang i piggtråd og geværild. Jaja hehe http://no.wikipedia.org/wiki/F%C3%B8rste_verdenskrig Endret 7. februar 2008 av Løpegutt
Gjest Eugene Onegin Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Sånn er det i alle kriger. Hvor menn må ut i krig da jobber kvinnene mer altså sånn var det før i tiden. 1 verdenkrig er bare noe som skjedde i mange kriger før i tiden som f.eks 2 verdenskrig og napoleons krigene
Gjest Mia Elise Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Menn var trent til krig og mens de kriget i felten, tok kvinnene over arbeidet for mange menn, samt passet barn og hjem! (det rimte gitt )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå