Gjest prestekrage Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Snakk om å tenke KG'sk... Satt i bilen i dag- og kjørte forbi en ungdomsskole. Og da slo det meg- at nettopp en slik tråd skulle jeg gjerne hatt. Så da begynner jeg: Kan noen fortelle gutter med bleika hår (da mener jeg hvitt/gult) at det ser helt jævlig ut!!! Og til alle; dersom du ikke har råd til konstant etterbleking/farging av håret så farg/blek det i nyanser litt nærmere din naturlige- så synes det ikke så godt! Tydelig ettervekst ser sjuskete ut!!! Og til sist; Pysjbukser skal brukes når en skal sove (eller på pysjamasparty) IKKE sammen med venninnegjengen (som forøvrig ser klin like ut) når dere går på senteret!!! Så- da var det sagt. Kommer sikkert på noe mer også....
Gjest Gitte Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 her på kg har jeg veeldig ofte lyst til å svare som det står i signaturen min: www.justfuckinggoogleit.com men tror ikke det hadde blitt så godt mottatt..
lillemy8808 Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Vet dere, det er faktisk en regel på noen forumer at "det er lov å søke både på forumet og f eks google.com før du spør om noe". Så justfuckinggoogleit har jeg faktisk sett svart av admins der, og så en link til regelverket, og akkurat den regelen limt inn. For å virkelig gni det inn at "SØK FOR HELVETE VI GIDDER IKKE Å SØKE FOR Å FINNE NOE FOR DEG SOM DET TAR 2 MIN Å FINNE PÅ EGENHÅND!". Akkurat nå har jeg lyst å si høyt til samtlige familiemedlemmer på morsiden (mor er psykopat og mormor er altfor påvirket av henne, hun er koselig men .. ja det er mye som kommer fra henne som jeg forstår kommer fra mor.. og uansett hva JEG sier så betyr det ingenting, det er fra mor hun må høre det for å "gi seg"!), og tanten min er støttende ene dagen og forstår godt at jeg flyttet ut (flyttet ut på en ganske brå måte men det var min måte å si NÅ ER JEG LEI!!), for så neste gang jeg besøker henne skjeller hun meg ut, og at mormor har dårlig helse er blant annet pga at jeg flyttet ut.. "gjøre sånt mot gamle mormor" osv.. fetteren min på den sida er "verdensmester" og mener at jeg både har sendt virus til den "nye" (den må være kjøpt brukt) pcen deres, noe jeg for helvete ikke har, jeg har dillet med pc siste 10 årene og tror jeg vet hva jeg gjør... jeg har hatt virus sist for 10 måneder siden, ikke 3.. og jeg la faktisk inn windows på ny dagen etter pga det var på tide.. Og sist jeg satt med pcen der så skrudde jeg visst av brannmur og antivirus og det som var.. hvorfor og hvordan skulle jeg klare det bare med å surfe litt på pcen og vise kusina mi noen bra sider? Eneste jeg "gjorde" var at jeg så at pcen var et jævla vrak, 2 antivirusprogrammer kjørende (for de som ikke vet det: De ødelegger for hverandre, så 2 stk er ikke anbefalt, 1 + sunn fornuft burde holde lenge). Jeg SA at jeg kunne fjerne det ene og ordne litt på pcen, men nei "det fungerte fint". Så da lot jeg være. Så plutselig har jeg gjort massevis av galt der? Grunnen til at all den gamle aggresjonen kommer opp igjen nå er at jeg til helga skal reise til andre enden av landet og besøke disse dyrene.. Vil gjerne møte mormor, og pappa, og kusina mi er jo ganske ok til tider hun også. + en del venner. Men når jeg da sier til kusina mi "om vi er inne hos deg når jeg kommer så tar jeg med ledningen til mp3-spilleren min om du vil ha noe musikk derfra.." "eh tror ikke vi får sitte med pcen etter sist du var her"... og jeg bare oppgitt svarer "hva nå da!" og får da forklart det jeg skrev ovenfor, at da han kom på pcen etter oss så var alt mulig slått av og diverse.. ?????????? Så det jeg har mest lyst å si og som jeg faktisk føler meg litt bedre av å si her er: Til fetteren min: - Du har ikke så god peiling på pc som du liker å tro, jeg fikk viruslinker (sånne "her er et bilde av deg"-greier) av søstera di, SÅ bra fungerer det å ha 2 antivirus inne! Og brannmurer/antivirus har jeg ingen grunn for å slå av når jeg sitter og surfer, og det skjer heller ikke "av seg selv" av at jeg surfer der i 10 minutt.. Så hold kjeften din igjen og lær deg litt mer. Til tante: - Slutt å kjeft på jenta di for det andre gjør! (Lei av å høre på kusina mi forteller f eks "mamma klikket idag pga ei venninne kom så tidlig på besøk", jeg måtte jo spørre hvorfor det skulle være en grunn for å klikke! Så får jeg vite at kusina mi og venninna avtalte at venninna skulle RINGE før hun kom, noe hun ikke gjorde. Og det er kusina min si feil?? Tante ville heller ikke snakke med henne resten av dagen fordi hun hadde "løyet om at hun venninna skulle ringe først".. trenger jeg å utdype hvorfor dette høres helt på trynet ut?) - Og slutt å skyld på MEG om mormor har dårlig helse.. hun er 80 år for faen, hun HAR dårlig helse pga alderen, ikke pga meg. Og i årene før jeg flyttet ut så var det strengt tatt mor og tantes krangling, tante og de eldste ungene hennes krangling og skilsmisser både her og der som gikk inn på mormor. Så det er ikke bare MEG som lager "ugang" og uroer mormor. Så hold kjeft du også. Til mormor: - Jeg er lei av å høre du sier at "uff du må jo ikke møte (en guttevenn som blant annet skal kjøre meg et stykke fra der jeg kommer med tog til der familien bor, når jeg kommer i helga) når du har venn!" Ja, mormor, jeg HAR "venn" jeg er samboer med. Men han er kjæresten min. Om jeg møter en annen gutte-venn så er det faktisk både lovlig, godtatt og helt normalt i dagens samfunn. Jeg forstår det var noe annet når du vokste opp, men jeg har spurt samboer, han driter i (på en positiv måte så klart) at jeg møter denne gutten. Han har mange venninner, jeg har mange guttevenner. Sånn er det idag! Slutt å "mas" om at jeg ikke må møte andre gutter! Siden jeg var liten så har jeg hatt flere guttevenner enn jentevenner, og min mor hadde visstnok også mange guttevenner, UTEN AT DETTE GLIR INN! Så gi deg. Vær så snill. Jeg blir så sliten av å forsvare mine valg og mine venner. - Ikke hør på den manipulerende kjerringa av en mor jeg har. Jeg hører med en gang når du "uff-er" deg for noe HUN har sagt, ikke noe som faktisk er sant. (eks: en god venn av meg som får skylda for alt mulig, røyker visstnok hasj. Javel. Spurte hvor mormor hadde dette fra (han har røyket hasj vet jeg, men han er ikke så idiot at han gjør det midt i sentrum.. heller en mørk kjeller hos en venn). Nei det var visst noen venninner av mormor som hadde sett ham. Jaha. Mormors venninner vet hvordan min venn ser ut, han mormor selv har truffet 2 ganger i svært korte møter. Jeg er ikke dum. Til mora mi: For mye til at jeg gidder å skrive her... blant annet SLUTT Å FORTELL ALT MULIG USANT TIL MORMOR SÅ HUN FÅR MER Å UROE SEG FOR! Jeg er ikke venner med hasjrøykende bomser som stjeler av meg. Det er bare i hodet ditt. Og prøv om du kan få det inn i hodet på henne at jeg har mange "venner" og EN kjæreste. Og at det er forskjell i dag. Så slutter hun kanskje å mase siden det strengt tatt kun er du som klarer å forklare henne ting. Puh. Dette føles litt godt. Men skulle ønske jeg fikk sagt alt dette høyt også. Jeg blir sliten av alt dette styret for jeg er jo alltid "svarte fåret" som gjør alt galt.
Gjest *Ulla* Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har lyst til å si til venninna mi at jeg er lei av sytingen hennes over vekt og hvor sliten hun er, når hun aldri gjør noe som helst forsøk på å spise sunt eller bevege seg.
Tabris Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har lyst til å si til sutrete studenter at de bør klabbe igjen og heller jobbe litt hardere siden de faktisk går på et universitet.
Gjest *Mim* Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 "Slutt å dra snørra helt inn i lillehjernen." "Nei, det er ikke fint med fake svarte, tjukke streker til øyenbryn." "Ikke gjør grimaser mens du går på gata".
Gjest sio Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har lyst til å si at jeg ikke vil høre på så mye klaging fra folk. Kan ikke skjønne hvorfor så mange velger å ha hovedfokus på det de er misfornøyd med. Og enda mindre kan jeg skjønne hvorfor de mener det er interessant for meg å bli proppet ørene fulle av misnøyen. Jeg må lære meg noe smart for å unngå sånn syting fremover. Og skal jeg være helt ærlig, så er det et par jeg har lyst til å si "Dra til helvete til" også, men dannet som jeg er så lar jeg være.
Toro Skrevet 7. februar 2008 #9 Skrevet 7. februar 2008 *Åh er det deg .. du har blitt så feit at eg ikkje kjente deg igjenn. *
Gjest StockDama Skrevet 8. februar 2008 #10 Skrevet 8. februar 2008 *Åh er det deg .. du har blitt så feit at eg ikkje kjente deg igjenn. *
Gjest *Mim* Skrevet 8. februar 2008 #11 Skrevet 8. februar 2008 "Er det mulig å ha så mange pinlige rettskrivingsfeil på et ark?" "Hater du jobben din, eller er det bare meg?"
SuperNova Skrevet 8. februar 2008 #12 Skrevet 8. februar 2008 Glimrende tråd-idé. Det er veldig fint at du trener selv om du er overvektig, men føler du deg virkelig vel i den røde, glinsende tightsen som viser absolutt alle cellulittene dine?
Serene Skrevet 8. februar 2008 #13 Skrevet 8. februar 2008 (endret) Mer en handling enn uttalelse: Når jeg ser guttunger med saggebukse (riktig skrevet?) får jeg lyst til å dra opp buksa for dem. Jeg vet dette er kulturell mote blant skatere osv, en mote som har vart i over 10 år, men for meg ser det stadig ut som at de holder på å miste buksa si. Og dette hvisket jeg sjokkert en gang til Svigerinna mi, jeg ante ikke at det var mote å vise stringtanga trusen sin bak: "Herregud Lena, jeg ser trusa di! Du må trekke opp buksa!" Endret 8. februar 2008 av Serene
Fat Sally Lee Skrevet 8. februar 2008 #14 Skrevet 8. februar 2008 Jeg har lyst til å si til sutrete studenter at de bør klabbe igjen og heller jobbe litt hardere siden de faktisk går på et universitet. Amen! Det er faktisk ikke foreleserne sin skyld at du er lat og uintelligent!
hjertesukka Skrevet 8. februar 2008 #15 Skrevet 8. februar 2008 Til venninna mi: "Det har ingen hensikt å tviholde på en slubbert og en taper, bare fordi du syns det er så fint å si at "jeg har kjæreste""!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. februar 2008 #16 Skrevet 8. februar 2008 Har lyst til å si til folk på t-bane og tog at de skal la være å ha skoene på motsatt sete, for det blir skittent. Har også lyst til å si fra til folk som presser seg inn på t-baner/tog at de må vente til folk har gått ut først. Og: "stå til høyre, gå til venstre", i rulletrapper. Og: "se for pokker til å reise dere opp for den gamle damen/mannen der" hvis alle sitteplasser er fulle (og jeg selv står, så jeg ikke har mulighet til å gi henne min) Og til folk som prøver å få barn og røyker samtidig: "slutt å røyke først".
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2008 #17 Skrevet 8. februar 2008 At det skrives "høflighet", ikke "høffelighet"... (sier du det virkelig med en ekstra e også?) Har lyst til å si til alle mine venner/familiemedlemmer som maser om slanking: kutt ut! Jeg er så lei! Enten får dere spise sunnere og trene mer, og faktisk slanke dere, eller så får dere slutte å sutre over vekten deres og at dere ikke tar av noe! Selvsagt går dere ikke ned i vekt når dere kjøper boller i kantinen hver dag (selv om det bare er eeeen liten bolle, i stedet for to), tar heisen bare dere skal opp én etasje, og bussen om dere skal mer enn hundre meter bort i gaten. Det hjelper nemlig fint lite at dere én dag i uken går på spinning i en halvtime - med lavt nok nivå til at dere ikke blir svett "for det er så ulekkert". Jeg har også lyst til å si til et par av venninnene mine at grunnen til at de får så dårlige karakterer er at de ikke jobber hardt nok. Ja, jeg ser at dere tilbringer 10 timer daglig på universitetet. Jeg ser også at bøkene deres ligger forlatt på pultene deres minst 8 av disse 10 timene, mens dere sitter i kantinen og tøyser og tuller, eller på datasalen og snakker på msn. Det holder nemlig ikke å være i bygget. Kunnskapen ligger ikke i luften, slik at det bare er å puste dypt inn for å lære noe. Dere må faktisk lese også. Beskjed til kompis: Ikke sitt og sutr over hvor dårlig råd du har, og hvor synd det er på deg som har så lite penger, for så to minutter senere å skryte over det nye hjemmekinoanlegget ditt du fikk for "bare" 16 000. Bekjed til annen kompis og en venninne: Bli ferdig med studiene og få deg en jobb! Ta de fagene du trenger for å få en grad du kan bruke til noe, i stedet for å meld deg på alle mulige slags "interessante" fag som overhodet ikke passer sammen. Og les så du faktisk står i disse, er du snill. Og husk å møte til eksamen, og sjekk hvor eksamen skal være så du ikke går deg vill hvis du i det hele tatt husker å møte.
FrizzleSizzle Skrevet 8. februar 2008 #18 Skrevet 8. februar 2008 her på kg har jeg veeldig ofte lyst til å svare som det står i signaturen min: www.justfuckinggoogleit.com men tror ikke det hadde blitt så godt mottatt.. Joda, jeg har syndet mot den her på KG, men er i prinsippet enig.
lillemy8808 Skrevet 8. februar 2008 #19 Skrevet 8. februar 2008 Jeg har lyst til å si at jeg ikke vil høre på så mye klaging fra folk. Kan ikke skjønne hvorfor så mange velger å ha hovedfokus på det de er misfornøyd med. Og enda mindre kan jeg skjønne hvorfor de mener det er interessant for meg å bli proppet ørene fulle av misnøyen. Jeg må lære meg noe smart for å unngå sånn syting fremover. Og skal jeg være helt ærlig, så er det et par jeg har lyst til å si "Dra til helvete til" også, men dannet som jeg er så lar jeg være. Den der er jeg enig i.. Har hatt mange venner som også har (legg merke til jeg skriver "har hatt"...) klaget over at de må slanke seg, men gidder ikke å gå tur med meg ("men du kan jo komme her så går vi og kjøper godteri?"). Familiemedlemmer har også "tusen problemer", men ingenting som strengt tatt er noe alvorlig. Tror det er altfor vanlig i den norske kulturen å uffe og klage over alt som er "uviktig", men det som er viktig å klage på, nei det blir for mye arbeid å faktisk ta tak i. f eks matvareprisene her i landet, at det er så mange mishandlete barn, konemishandlere, voldtekter.. det snakker vi ikke om.
Gjest Frk Åberg Skrevet 8. februar 2008 #20 Skrevet 8. februar 2008 (endret) Jeg har lyst til å si til en venninne som tok en utdannelse med dårlige jobbutsikter at hun må slå til på jobber som ikke er drømmejobben, sånn at hun hvertfall kan jobbe med noe som er i nærheten av relevant, slik at hun kan få erfaring, og ikke være helt nyutdannet i mange år. Det er lov til å drømme, men når det gjelder de som bare drømmer og snakker masse om dette, men aldri er i nærheten av å gjøre noe med det, så har jeg lyst til å be dem om å ta et valg: Gjør en aktiv innsats for å følge denne drømmen, eller fokuser mer på det du har nå. Jeg vil legge til at det er lov å drømme om uoppnåelige ting, men i store mengder kan det bli småirriterende for omgivelsene når man må prate om det hele tiden. Jeg har også lyst til å be folk i byen/på kjøpesentre osv. om å registrere at det fins andre mennesker i denne verden. Man trenger ikke å sperre en hel passasje med en barnevogn uten å gjøre mine til å flytte seg. Man kan godt ta et skritt til siden når man vil stoppe i en smal gate, fremfor å blokkere all trafikk. Sist, men ikke minst (i denne omgang), vil jeg be alle skigåere som tror at det er greit å stoppe i skisporet for å sladre, om å gjøre det et annet sted. Gå ut av sporet om du "bare" skal hente noe i sekken din. Og vennligst forstå at man går til høyre om det er to spor - det er ikke slik at man snur og går tilbake i det samme sporet. Endret 8. februar 2008 av Frk Åberg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå