Gå til innhold

hjeeeelp hva skal jeg gøre

Anbefalte innlegg

Gjest livredd
Skrevet

har mest lyst til å grine jeg er en jente på 26 som er flink med økonomien men glemte av en kredittkort regning i desember og nor jeg fikk purringen hadde jeg ikke penger, nå i dag satt jeg meg ned å skulle betale alle regningene og åpnet posten etter at dette var gjort og da låg den der den store stygge inkassoen på 19000 , jeg kjenner jeg skjelver over hele kroppen og er livredd, hva skal jeg gjøre. kan ikke si noe til mannen min han kommer ikke til å prate til meg på 1 år. og i ogmed at alle regningene er betalt har vi ikke råd til dette nå det er 2 mndlønner for meg , :gråte: og betalingsfristen er 20.02.

noen som har noen gode råd?? jeg er rådvill og livredd

Videoannonse
Annonse
Gjest septica
Skrevet
har mest lyst til å grine jeg er en jente på 26 som er flink med økonomien men glemte av en kredittkort regning i desember og nor jeg fikk purringen hadde jeg ikke penger, nå i dag satt jeg meg ned å skulle betale alle regningene og åpnet posten etter at dette var gjort og da låg den der den store stygge inkassoen på 19000 , jeg kjenner jeg skjelver over hele kroppen og er livredd, hva skal jeg gjøre. kan ikke si noe til mannen min han kommer ikke til å prate til meg på 1 år. og i ogmed at alle regningene er betalt har vi ikke råd til dette nå det er 2 mndlønner for meg , :gråte: og betalingsfristen er 20.02.

Kjedelig :kjefte: Kan du ikke ringe og spørre om å få lage en avdragsavtale?Betale litt hver mnd eller "fryse" fakturaen?

Gjest livredd
Skrevet
Kjedelig :kjefte: Kan du ikke ringe og spørre om å få lage en avdragsavtale?Betale litt hver mnd eller "fryse" fakturaen?

jo kanskje d, men jeg kan ikke sitte med en ubetalt inkasso nå. da jeg er i ferd med å ta over et firma og trenger aksjkap. tror dere at dette er noe banken kan hjelpe meg med??

Skrevet

Du får flere purringer før det går på innkasso. Ved 3 varsel får du beskjed om at det går på innkasso.

Du er ikke flink nok med økonomien...pga du har tatt opp slik gjeld, du har ikke penger når det kommer varsel.

Stikk iallefall ikke vekkk hodet i sanden,men ring de umiddelbart.

Så er det mye tvilsomme selskaper som beregner mer enn hva de har lov til. Desverre blir de fleste så redde at de betaler uten å undersøke hva som er lov/ikke lov

Gjest livredd
Skrevet

uff ja , nå har jeg rotet det til skikkelig. kan ikke sette meg ned å grine heller for da må jeg forklare hvorfor. jeg vet at jeg må ta ansvar her, men hode mitt er tomt og fult av angsttanker. får håpe på den stor lottogevinsten er vel merket for de neste ti åra nå. og vi som skulle kjøpe hus.buhuuuuuu :gråte:

tenk om vi kunne gått tilbake i tid da skulle jeg aldri bruk de jævla kortet!!! skulle bare vere krisekort liksom, men det brant i lomma. jeg er så ******* dum!

sorry nå ble det mye selvmedlidenhet her men måtte bare få det ut av systemet.!! dere er de eneste jeg kan prate med akkurat i kveld

Gjest StoreSky
Skrevet

1. forklar til mannen din, tror nok han vil synes det er verre om du holder det skjult for så oppdage det via tvangstrekk i lønn, enn om du forteller det ærlig og redelig.

2. ring inkassofirmaet! Få istand en avtale med de. Forklar situasjonen. Fortell hvor mye du kan betale nå, og hvor mye du kan betale neste gang du får penger.

3. ring banken, eller helst gå i banken selv. Ta med lønnslipp, inkassoregningen, eventuelt andre utbetalinger du har. Kanskje de kan orden et lån til deg.

Så løser det seg nok skal du se!

Skrevet

du må nok bare bite i det sure eplet og ta tak i dette. jeg hadde nok først og fremst snakket med mannen. hvem vet kanskje han har noe på lur og kan bidra med noen penger? uansett er vel ærlighet en viktig ting i et ekteskap, og det er snakk om gode og DÅRLIGE dager..... noen feil må man ha lov til å gjøre.... når du har snakket med mannen din ringer du inkassoselskapet, forklar hva som har skjedd og spør hva du kan gjøre.. de fleste er mer opptatt av å få igjen noe penger enn å være sure og sinte, så de hjelper deg helt sikkert.... i forhold til banken kan det kanskje være verre..... hvis det er der du har kredittkortet ditt, som du ikke har betalt... da er det ikke sikkert de vil gi deg et lån, men du kan jo høre?? det er bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite, og selv om det er flaut og ydmykende må det gjøres... lykke til!!! håper det ordner seg for deg

Skrevet

ps glemte å si en liten ting.... hvis inkassobyrået ikke er villig til å hjelpe deg. og det stemmer det du sier om at du ikke har fått tilstrekkelig inkassovarsel før den ble sendt til inkasso, må du skrive en skirftlig klage med en gang og sende... da stoppe du i alle fall saken en stund, og det kommer ikke på mer renter på en stund... kanskje du da kan betale denne neste gang du får lønn!!!!

Skrevet

Ring å snakk med inkasso selskapet. Hvis du ikke har mottatt noen purringer på regningen så si fra om det, det skulle de vel normalt ha sendt ut? Tilby å betale hele den opprinnlige regningen med en gang og beklag deg veldig...hjelper kanskje. De er mennesker de også..Hvis ikke dette hjelper er det nok best å prøve å få en avtale som nevnt over her. :klem:

Gjest livredd
Skrevet

hei hei får purringene via nettbank hadde fått 2 så jeg ,da jeg betalte, så jeg regna med at jeg hadde tid til jeg fikk lønn. jeg har jo betalt orginalbeløpet på 1950 kr så det blitr vel trekt fra(men det er jo ikke saleret en gang, som var på 2530 er det låv å ta så mye??) jaja jeg biter i det sure eplet og er en tung erfaring rikere. er det noen som har gjort det samme?? og hvordan taklet dere det??

takk for alle gode råd, jeg vet ikke om jeg tør å si det til min mann (unngår som oftest konflikter for jeg begynner somregel å grine å er redd for at han skal gå fra meg hvis jeg sier noe feil, jeg er en feiging)

Skrevet

Si meg en ting - er den opprinnelige regningen på 1950 kroner med forfall i desember, og nå er den oppe i 19.000?

Salæret kan være på 2530 kroner, og så legger de på en sinsyk rente fra da regningen skulle ha vært betalt.

Ring inkassobyrået i morgen og snakk med dem. Få til en nedbetalings-avtale. Spør samtidig om de kan gjøre noe med alle rentene. Ofte trekker de fra noe. Er lov å prøve seg.

Dette ordner seg.

Skrevet

En ting til -

om du har betalt orginalbeløpet til kredittkortselskapet så har de ikke noe mere på deg.

Fortell dette til inkassorået, og er du heldig så slipper du med annet enn salæret.

Gjest livredd
Skrevet

månedsregninga var på 1950, men jeg har brukt 15000 på kortet så de har sendt ut hele beløpet, det er nokk renter pluss salæret. også står det i brevet at hvis jeg ikke betaler alt innen forfallsdatoen dobbles salæret. jeg må bare snakke med banken, det er der jeg har kortet, men kundebehandleren min er ganske grei, håper og tror at hun kan hjelpe, vi har jo tre lån der fra før som aldrig har vert forsinket en dag, og jeg har vert kunde i 25 år + at de får firmaet som kunde, bør vell telle for noe???

optimistisk :lete:

Gjest livredd
Skrevet

ps. det er ett huslån + 2 billån jeg har også har jeg alle forsikringene der og tjenestepansjon.

Skrevet

Siden du har kortet i banken så snakk med dem. Det høres ut som du har en fast avtale med dem om å betale en viss sum hver mnd.

Det rimeligste for deg nå er å legge de 19.000 kronene oppå ene lånet ditt (pga renten er høy på kredittkort) og betale 2000 ekstra hver måned på det lånet så du får vekk dette tilleggs-lånet.

Banken er interessert å få inn pengene sine og beholde deg som kunde. Så dette ordner seg.

Skrevet

Det er jo ikke slik at alt du har brukt på et kredittkort forfaller til betaling samtidig, vanligvis er det jo et minstebeløp over hvor mye man må betale inn, 500 kr eller noe.

Syns historien din spriker litt.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg også. Man får ikke "plutselig" innkassovarsel på 19 000 kr...

Men uansett hva som har skjedd: snakk med mannen din! Det er veldig viktig å være åpne om økonomi i et forhold. Dessuten så høres det ut som du trenger litt hjelp og støtte akkurat nå.

Skrevet
Det er jo ikke slik at alt du har brukt på et kredittkort forfaller til betaling samtidig, vanligvis er det jo et minstebeløp over hvor mye man må betale inn, 500 kr eller noe.

Dersom man lar være å betale kredittkortregningene (minstebeløpet) og påfølgende purring noen måneder, vil man få varsel om at hele beløpet på kortet inkl. renter forfaller ved neste regning.

Gjest livredd
Skrevet

ja jeg har et minstebeløp på 500 kr mnd. jeg hadde fått to purringer og da var det kommet til 1950(med renter) ikke inkassovarsel men inkassoen kom på19000 da har de tatt alt jeg hadde på kortet iogmed at jeg ikke fikk betalt + salæret.

Skrevet

Det er jo så utrolig dumt å gjøre, at nå syns jeg ikke synd på deg lenger.

Trodde du at kravet plutselilg forsvant om du bare lot være å betale eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...