Gå til innhold

Brunetter

Fremhevede innlegg

Skrevet

er brunetter bare ei dame med brunt hår, men alikevel hvit eller det alle damer, både hvit og svart med brunt eller svart hår? er de fra asia brunetter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
er brunetter bare ei dame med brunt hår, men alikevel hvit eller det alle damer, både hvit og svart med brunt eller svart hår? er de fra asia brunetter?

Det er vel litt forskjellige hva man mener... Men trodde kun det var hårfargen, og ikke hudfarge, man kalte noen brunette utfra.

Gjest Gjest_Esmeralda_*
Skrevet

En norsk jente er som regel mørk blond.

Ifølge Dictionary.com er en brunette:

1. (of hair, eyes, skin, etc.) of a dark color or tone.

2. (of a person) having dark hair and, often, dark eyes and darkish or olive skin.

Blond:

1. (of a woman or girl) having fair hair and usually fair skin and light eyes: blond Scandinavians.

2. a woman or girl having this coloration.

Jeg er brunette.

Skrevet

Jeg har brunt hår og brune øyne,men med lys hud...Har alltid kalt meg brunette

Skrevet

jeg har brunt hår og blå øyne, men kaller meg breunette forde

Gjest Gjest_Esmeralda_*
Skrevet
jeg har brunt hår og blå øyne, men kaller meg breunette forde

Du er nok mørk blond. Hva er galt med det forresten? Du er norsk er du ikke?

Skrevet

Men hvis du ikke er norsk, da er det greit. Da kan du kalle deg brunette.

:roll:

Skrevet

jeg er ikke mørk blond... det sår brunt i passet mitt og på andre papirer...

bare se på bildet... det er ikke farget

Skrevet

Jeg trodde det var hårfargen som gjorde deg til brunette, eller blondine. Jeg har selv brune øyne og mørkt brunt hår. Men der finnes jo mange som har mørkt hår og blå øyne. Nå tenker jeg ikke på dem som farger håret, men de som er slik naturlig ...

Kaller man de med svart hår for brunetter?

Og hva kaller man dem som har ikke har mørkt hår, men som ikke har blondt heller, de som har sånn farge midt i mellom? :klø:

Skrevet

Jeg har brunt hår og mørkebrune øyne, men er ganske lys i huden. Sier selv jeg er brunette.

Skrevet

Jeg har mørkebrunt hår, brune øyne, mørkebrune vipper/bryn, men jeg har ganske lys hudfarge, og er helt norsk. Jeg kaller meg da selvfølgelig for brunette, for jeg har ikke på noen måter mørkeblondt hår uansett hvordan en ser på saken. Jeg mener det er hårfargen (den naturlige) som avgjør om man er brunette eller blondine.

P.s. Jeg kan ikke se hvordan lolita90 kan passe til mørk-blond beskrivelsen selv om hun har blåe øyne.

Skrevet

Jeg har alltid trodd det var hårfargen...

Jeg har brunt hår og brune øyne, og har ser på meg selv som brunette. Men det hadde jeg gjort selv om jeg hadde hatt blå øyne..

Skrevet

Jeg har alltid sett på meg selv som en brunette, men da jeg skulle fornye passet mitt for et par år siden nektet damen bak skranken å godta at jeg var brunette. Nei, jeg var en blondine.

Så.. Jeg er antakeligvis mørk blond.

Selv føler jeg nå at jeg ikke passer inn i noen hårfargekategorier.

Jeg tror de fleste andre enn oss skandinaver ser på brunetter som for eksempel personer fra Spania, mens de mener at "alle" vi her nord er blonde.

En gang jeg var i en stor folkemengde kikket jeg utover forsamlingen og så at alle hadde nokså mørkt hår (eh, lys brunt, mørk blondt), så det med at vi er så blonde her i Norge må være en myte. :lol:

Skrevet

Jeg tenker bare på hårfarge når jeg hører blond/brunette.

Forresten har jeg aldri skjønt hvor grensen mellom mørk blond og brunette går. Noen kaller jo alt brunt for mørk blond, uansett om det er nesten svart. Om det er rett, så kan jo ikke brunette finnes, for blir det mørkere så er det svart. Blir glad om noen har en forklaring der...

Skrevet

Jeg har brunt hår, blågrå øyne og lys hud men vil da mene at jeg er brunette allikevel. Mørk blond ser jeg som en mellomting mellom blondt og brunt hår.

• 1 måned senere...
Skrevet
Kaller man de med svart hår for brunetter?

Og hva kaller man dem som har ikke har mørkt hår, men som ikke har blondt heller, de som har sånn farge midt i mellom? :klø:

...Kommunegrå? ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Det går da på hårfarge, ikke hud- og øyefarge! Hvis det hadde vært tilfelle så hadde jo ingen i Norge vært brunette, og egentlig ingen andre steder heller, for det går ikke fra blond og så over til svart. Brunt er brunt, ikke mørkeblondt!

Jeg nekter å bli kalt mørkeblond, bare fordi jeg har blå øyne.

Jeg har mellombrunt hår og blå øyne, og er ikke mørkeblond, nei :riste:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...