Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Jeg drikker ikke. Har null peiling på hvor mye det koster Broren min går rundt og forteller at han har så dårlig råd og bla bla. Men da sier foreldrene mine at han har jo råd til å dra på byen hver helg nesten og at det tyder på at han overdriver en smule. Hvor mye bruker dere på en natt på byen? altså på utested. Hvor mye bruker dere i måneden? Dere kan gjerne ta med taxi utgifter. Kanskje et litt dumt spørsmål men: Hvis man kun drikker av egne penger hvor mye koster det å bli full?
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Jeg drikker heller ikke, og bruker derfor kr 0. Jeg har dog medstudenter som sutrer over at de har såååå dårlig råd. De kan bare spise middag for kr 10 hele uken, stakkars, for de må jo ha 400 kr å drikke for i helgen... Og det er bare drikken. Taxi og slikt er ikke med i regnestykket. Uff altså, så hardt det må være å være dem
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Vi drikker ikke alkohol hver måned. Vi kjøper noen kartonger med vin (2-3 i løpet av året), og tar av og til en øl ute på sommeren. Et par ganger i året går vi ut og spiser på restaurant med vin (går ut oftere, men kjører stort sett hjem) På ferie blir det mer alkohol enn hjemme, men det koster jo desto mindre.. Etter litt regning kom jeg fram til at vi kanskje kommer på en hundrelapp pr pers pr måned i gjennomsnitt. Mer enn snittet om sommeren og i førjulstid/jul så godt som ingenting i måneder som januar, februar, oktober osv.
Gjest Pet Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 De gangene jeg går ut bruker jeg som regel mellom 300 og 500 kr, avhengig av om jeg spiser eller ikke. Tar som regel ikke taxi, men må jeg det blir det 150-200 kr til.
Mazilla Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Det kommer jo helt an på hva man drikker osv. En sixpack til vorspiel koster jo under hundrelappen, samme med ei flaske vin. Det er hvis man bruker mye penger på byen utgiftene kommer - da koster gjerne en øl mellom 40 og 70 kroner, avhengig av hvor man går. Drinker koster rundt hundrelappen, eller kanskje enda mer hvis man er på dyre steder. I tillegg kommer jo nattmat, som hører med. Fra 40 til 100 kroner. Så transport hjem, nattbuss koster mer enn vanlig buss. Taxi samme.. Selv om man kanskje ikke har tenkt å bruke så mye penger er det mange som bruker mer enn de har tenkt, fordi man ikke tenker helt klart i beruset tilstand. Personlig synes jeg vorspiel er det gøyeste med å gå ut, og bruker sjelden mer enn en femtilapp på byen. Da er det ikke så fryktelig dyrt å gå ut, men likevel ikke noe jeg gidder å gjøre hver helg, for å si det sånn...
Foxylady Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Jeg regner med at en kveld på byen koster minst 800 kroner. Da alt inkludert. Drikke til vorspiel, drikke ute, taxi hjem og kebab på veien hjem;-) Jeg jobber annenhver helg, så det blir ikke akkuret så mange byturer på meg. Ikke har jeg råd heller.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 Vi går ikke på byen, så vi har ikke den type utgifter. Men vi drikker alkohol i hjemmet. Mellom oss drikker vi kanskje 4-6 flasker øl i uka, samt en flaske vin eller to i måneden. I tillegg tar vi oss et glass konjakk eller wiskey iblant. Totalt kanskje 4-600 kroner i måneden?
messy Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 100 på drikke, 50 inn på utestedet- og 50 med bussen hjem. Spiser jeg noe i tillegg blir det vel 50 ekstra. Så mellom 200 og 250.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2008 #9 Skrevet 8. februar 2008 Det går med ganske mye til alkohol. Det er sjelden at det blir en helg uten en tur på byen. Vi har alltid vorspiel først, la oss si 100 kr på øl etc til det. Så blir det kanskje i gjennomsnitt 4 øl ute på byen - 250 kr. Nattmat (kebab og cola!) hører med, i Trondheim er slikt dyrere enn i Oslo, la oss si 70 kr. Pluss eventuell taxi. Det hender jeg er ute uten vorspiel, da blir det betydelig dyrere, når alle øllene skal kjøpes ute.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2008 #10 Skrevet 8. februar 2008 100 kr. i mnd. på alkohol (inkluderer drikke på vorspiel, ute på byen og nachspiel). Jeg er ute ca. 1 gang i mnd., og drikker "kun" 1 flaske vin på vorspiel.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2008 #11 Skrevet 8. februar 2008 Er nesten aldri på byen mer, men de gangene det skjer regner jeg vel med at jeg bruker en 50-100 kr på vorspiel, 2-300 kr ute (avhengig av ølpris. Sist jeg var ute, i november, var vi et sted en 0,4 med øl kostet 60 kr... foretrekker billigere steder) pluss inngangspenger i noen tilfelle ) og varierende på mat og reise. Om jeg skal hjem hit jeg bor bruker jeg ca 150 på buss (inkl nattbuss) og evt 150 ekstra i taxi om jeg ikke går det siste stykket. Så det kommer fort opp i over 500 kr, men som sagt er det svært sjelden jeg er ute - da jeg var oftere på byen bodde jeg også nærmere og hadde knapt reiseutgifter. Samboern min og jeg drikker alkohol hjemme, da, evt med besøk. Regner med det går en sixpack og ofte litt mer; tilsvarende en flaske vin eller to i helga eller noen glass konjakk - men ikke hver helg, det ville vel tilsvart rundt 200 kr i uka på alkohol, og så mye bruker vi ikke. Uansett, jeg ville ikke klagd over dårlig råd om jeg dro på fylla eller byen hver helg, da har det mest med prioritering å gjøre.
eximus Skrevet 10. februar 2008 #12 Skrevet 10. februar 2008 Jeg drikker mye vin og bruker nok 1200-1300 kr i måneden.
marsy Skrevet 11. februar 2008 #13 Skrevet 11. februar 2008 (endret) Er jo veldig individuelt - kommer an på hva og hvor mye man drikker.... For meg kan en kveld på byen bli noe som f.eks: 100-150kr 1 flaske vin til vorspiel 200-300kr på byen drikker vanligvis ikke så mye på byen men et glass vin eller en drink blir jo rundt 70-100kr stykket. I tillegg kommer eventuell (natt)mat, transport og inngang på utesteder. Drikker man kun øl blir det rimeligere. Så da blir det fort 7-800kr for alt. Vi er sjelden på byen. Men kjøper ofte en flaske vin til helga, eller noen øl - eventuelt en kartong vin. Endret 11. februar 2008 av marsy
Leo Skrevet 11. februar 2008 #14 Skrevet 11. februar 2008 Jeg bruker ganske mye tror jeg. Sannsynligvis et sted mellom 500 og 1.500 kroner siden forbruket varierer. Nå skal det dog sies at jeg elsker god vin og ikke har noen som helst betenkeligheter med å kjøpe vin i prisklassen 3 - 500 kroner flasken.
Modern woman Skrevet 11. februar 2008 #15 Skrevet 11. februar 2008 Bruker ikke noe særlig mer enn et par hundre kroner i måneden, uavhengig av om jeg går ut eller ikke ...
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2008 #18 Skrevet 11. februar 2008 Nå er jeg aldri ute i helgene. Så den alkoholen jeg drikker drikkes hjemme. Jeg drikker ca. 2 flasker vin pr. uke, så det blir ca. 1000 kroner pr. måned.
Betsy Skrevet 11. februar 2008 #19 Skrevet 11. februar 2008 Jeg er på byen ganske sjeldent, kanskje i snitt én gang i måneden. Mer i sommerhalvåret enn i vinterhalvåret. Dersom jeg skal ut med jentegjengen, går det med en hundrings til en flaske vin på forspiel og kanskje rundt kr 200,- ute på byen. Utgifter til taxi har jeg aldri, foreldrene mine og samboer insisterer på at de skal hente meg fremfor at jeg tar taxi alene (uff, litt flaut egentlig, er jo voksen)... Et par/tre ganger i året har jeg og samboer "helaften" ute på byen med vennegjengen, og da kan vi fint bruke rundt kr 3 000,- til 3 500,- for god mat og drikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå