Gå til innhold

Venter på termin

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kom i kontakt med en oppdretter for en måned siden og fikk satt oss opp på venteliste på et kull som kommer i midten av februar. Men vi stiller bakerst i køa og det er mange som har ventet lenge på det kullet, så nå sitter jeg her og håper og spekulerer.

Vi skal ha hannhund, så jeg håper jo at det kommer mange av dem. Pappan har gitt mange hannvalper før, forrige kull var 8 av 9 valper hanner. Men det var med en annen tispe . Er det sannsynlig at det vil gjenta seg? *håååååpe* :fnise:

Mener å ha hørt et sted at sædcellen bestemmer kjønnet mens tispa selvfølelig bestemmer hvor mange egg som slippes. Og at hannene ofte produser en større andel av ett av kjønnene. Noen som vet?

8 dager til termin... :eeeh:

Endret av la Flaca
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis tispa ikke har hatt valper før så kan man også kikke på hvor mange mor fikk i sine kull da dette gjerne er litt arvelig. Hvor mange er det vanlig i rasen da?

Skrevet
Hvis tispa ikke har hatt valper før så kan man også kikke på hvor mange mor fikk i sine kull da dette gjerne er litt arvelig. Hvor mange er det vanlig i rasen da?

Lurt! Da får jeg et enda større grunnlag å spekulere på. :ler: Tror det er vanlig med alt fra 3 til 12 valper. Og selvfølgelig, jo flere valper som kommer jo større sannsynlighet for at det blir en gutt til oss.

Skal sjekke moren... :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...