Gå til innhold

beløpsgrense på kort

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva sperregrensene på et bankkort er? Om det er et visst beløp man kan bruke i uken/måneden? Jeg finner det ikke i papirene mine noe sted, ei heller på bankens nettsider. Det er et vanlig bankkort, men bankaccept (eller hva det nå heter) og visa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det kan variere litt fra bank til bank. Vi har Skandiabanken og har en uttaksgrense på 9900,- i uka.

Men så vidt jeg vet kan vi betale med kortet i butikkene etter at uttaksgrensa er nådd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortet mitt har grense ved kontantuttak på 9.900,- pr 4 rullerende dager når jeg er i Norge, og 12.500,- pr 7 dager når jeg er i utlandet. Utover det kan den enkelte minibank ha lavere uttaksgrense. Ingen grense annet enn disponibelt beløp på konto ved varekjøp.

Om dette gjelder alle debetkort vet jeg ikke, men det gjelder hvertfall begge kortene mine som jeg har i to forskjellige banker. Hvis du går inn på hjemmesiden til banken din finner du det sikkert der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det står ikke noe om det på banken nettsider, nei, ikke noe i papirene fra banken som fulgte med kortet heller. Kundeservicefolkene i banken er så utrivelige at jeg ikke vil ringe dem, og sender jeg mail får jeg svar til neste helg hvis jeg er heldig... Gah... Nesten synd de gir meg så god rente, ellers skulle jeg byttet bank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som vet hva sperregrensene på et bankkort er? Om det er et visst beløp man kan bruke i uken/måneden? Jeg finner det ikke i papirene mine noe sted, ei heller på bankens nettsider. Det er et vanlig bankkort, men bankaccept (eller hva det nå heter) og visa.

I min bank er det en beløpsgrense på 50000,- per 4 dager. Inntil 9900,- av disse kan tas ut i minibank. Dette er vanlige beløpsgrenser på visakort i flere banker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...