Cute Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 (endret) Jeg tror at alle glad i salater.) Jeg ofte lager salater til middag. Salat "Granatarmbånd" Ingredienser:kokt kylling filet (eller kokt storfekjøtt)-200 gram 2 kokte revne poteter 2 kokte revne gulrotter 1 st.granatepple (bare rød,ikke hvit) lettmajones eller rømme 1 lag:poteter 2 lag:kylling 3 lag:gulrotter 4 lag:granatepple Mellom lagene salt,pepper (hvis du ønsker) og lettmajones (rømme). http://i006.radikal.ru/0802/31/4bfb81aaba07.jpg Endret i henhold til Kvinneguidens regler. pasha mod Endret 12. februar 2008 av Cute
Cute Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 7. februar 2008 (endret) Moderator,beklager.) Kylling salat med druer Ingredienser:stenfrie druer -cirka 100-150 gram,kylling filet-200 gram,grønn lolla salat,lett rømme,salt. Filet+druer+lolla salat+rømme . Veldig velsmakende salat.Alle gjestene mine var fornøyde.:-) Kyllingsalat med druer Endret 12. februar 2008 av Cute
Cute Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2008 (endret) "Tungesalat" Ingredienser:kokt storfe eller svine tunge-cirka 200 gr revet pizza ost-150 gr syltede agurker-cirka 3 st. lett majones salt,pepperfoto Endret 25. februar 2008 av Cute
MAcy Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Ingen glad i salater ???? :rødme: "Tunge salat" Ingredienser:kokt storfe eller svine tunge-cirka 200 gr revet pizza ost-150 gr syltede agurker-cirka 3 st. lett majonese salt,pepper foto Er veldig glad i salater men denne hørtes ikke fristende ut.....
Brunhilde Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Jeg er også glad i salater, men helst friske salater med mye grønnsaker. De salatene du har oppskrift på her passer ikke helt min gane.
Cute Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. februar 2008 Jeg er også veldig glad i salater som inneholder mye friske grønnsaker. :smile: Men jeg liker å lage forskjellige salater,ikke bare med grønnsaker. Min favoritt salat: tomater+agurker+løk+søt paprika+kinakål+grønn lolla+gulrotter+olivenolje Eller, tomater+agurker+løk+oliver+fetaost+lolla (eller koriander)+olivenolje I hvilke salater er dere glad i? :smile: Jeg takker på forhånd for alle oppskriftene fra Dere .
Gjest nextlife Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 (endret) Denne salaten lager jeg ofte : Kokt pasta(bruker ofte skruer) gnis inn med enten pesto eller basilikumolje. Bland i en god neve ruccola, og soltørket tomat i strimler. Masse grovmalt pepper blandes i. Endret 11. februar 2008 av nextlife
sandra82 Skrevet 11. februar 2008 #8 Skrevet 11. februar 2008 salat og salat.. men kaller det nå pastasalat: koke pasta skruer steke 1 blomkål, en del gulerot biter kutte opp en paprika steke kyllingfilet og kutte opp.. blande en kesam med en dippsmak og blande alt sammen.. ellers har man jo caesar salat, det er jo fryktelig godt.. fersk tunfiks "salat" Lyn stek en tunfisk filet.. skjær i strimler. lag en blanding med limesaft salt og pepper, rull tunfisken i dette. skjær tomater, advokado og mango i biter strimler.. bland alt.. ha koriander på toppen.. Sinnsykt godt!!
Anglofil Skrevet 11. februar 2008 #9 Skrevet 11. februar 2008 (endret) Jeg er kanskje en av de få som ikke er spesielt glad i salater. Jeg spiser mye forskjellige grønnsaker, men det stopper for meg når jeg skal prøve å presse i meg salatblader. Jeg klarer det rett og slett ikke. Og jeg er oppvokst i en familie som er glad i salater, så det er ikke slik at jeg har blitt "skånet" for det gjennom oppveksten. Jeg synes rett og slett ikke at det er appetittvekkende. Da tyr jeg heller til å spise andre grønnsaker, f. eks kålrabi, mais, gulerøtter, paprika, agurk osv. Har samme følelsen ovenfor kål som jeg har for salater. Jeg er heller ikke spesielt glad i tomater, men jeg spiser det mye i varme retter (er ikke glad i kalde tomater av en eller annen grunn). Grønnsaker og f. eks kylling eller fisk synes jeg er veldig godt og noe jeg spiser mye når jeg er ute og reiser. F. eks er ingenting bedre enn nygrillede sardiner med ferske grønnsaker ved siden av. Mvh Yvonne Endret 11. februar 2008 av Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå