Gå til innhold

Pynting av bord, "Shabby-Chique"

Anbefalte innlegg

Gjest glamourgirl
Skrevet

Jeg skal hjelpe lillesøs med bordpynting i bryllupet hennes, det vil si, jeg har fått ansvaret, men hun vil nok ha en finger med i spillet.

Bryllupet skal være uformelt, tapasbuffet og moro, med mange gjester og løs snipp.

Søster ser for seg enkelt og "henne". Så langt har vi blitt enige om mest hvitt, og ser for oss noen mulige løsninger, hvis noen av dere har bilder, tips eller lignende til dette, så blir jeg superglad!

Hun skal ha enkel brudebukett med hvite roselignende blomster. (som hun ikke husker navnet på) kjole og frisyre a la Hepburn.

Hvite gardiner fra ikea som duker, gjerne litt "blondete", bordkortene er grønne "barne-strek-tegninger" (så langt er vi enige)

Mye lys, sannsynligvis tykke kubbeaktige...

Blomster, følgende tanker:

Mosekuler med noen hvite blomster i, orkidéer el lignende.

eller

Ulike brukte te-kopper med en potterose, eller rosebukett i hver

eller

Ulike brukte vaser med noen få blomster fra brudebuketten i hver.

Noen som har sett noe av dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg skal hjelpe lillesøs med bordpynting i bryllupet hennes, det vil si, jeg har fått ansvaret, men hun vil nok ha en finger med i spillet.

Hvis du skal ha shabby chic, så må du jo ha hvite "lanternelykter" med hvite kubbelys i... og fattigmanssølv...

Gjest glamourgirl
Skrevet

Forøvrig satt jeg "Shabby-Chique" i anførselsstegn. For det er ikke akkurat "Shabby-Chique", men det nærmeste jeg kom på. Med gamle vaser og sånt...

Lanternelykter er uaktuelt, og man Må vel ikke ha noe som helst...

Skrevet

Min svigerinne har noen fine gammeldagse lysestaker med krakelert sølvfinish i bruktbutikker. Noen av disse har hun pyntet med fake krystaller fra hobbybutikk. Krystallene henger i metalltråd.

Kombinert med enkle peoner eller "hageroser" i vase, blir disse kjempefine.

Tror også hun har funnet noen fine holdere til telys på ikea som passe inn i shabby chic stilen hun kjører.

Skrevet

HVis dere skal ha hvitt-på-hvitt/shabby chic el. lign, så kan det være fint med flere lag duker på bordet...f.eks. gamle laken under, med blondegardiner oppå, gjerne lagt litt tilfeldig på bordet slik at de ikke ligge helt slett. Mosekuler er fint....gjerne også litt gråakrige kvister sammen med grønn mose og hvite blomster, for å gjøre det litt rustikt. Du ikke ha verken det ene eller det andre.....det kan også være fint å blande litt lysestaker på bordet....lån noen av familie/venner..foreldre og bestforleldregenerasjonen kan ha fine lysestaker i sølv el. lign. som er fine å blande med alt det andre.....sett opp grupper med kubbelys....høye lysestaker - diverse t-lysestaker etc. Det viktigste for å få til denne stilen, må være å blande forskjellige ting og at ting ikke matcher....men holde seg til hvitt som hovedfarge. Hvitt servise, hvite servietter etc. Det blir sikkert kjempefint!

Denne boken er fylt med ideer som går i denne stilen.

Skrevet

syns perler er fint til denne stilen og jeg da... samt gammel-rosa/tåke-rosa ting/blomster...

er den hvite rose-lignende blomsten lisianthus forresten?

Skrevet

Første jeg tenker på er farger som hvitt/krem, sølv og blekrosa

er ikke god på blomster, men roser er jo alltid vakre

hvite kubbelys får dere også kjøpt på IKEA (de får også inn nye gardiner nå, som er florlette og sikkert blir stilig som duker). Kubbelysene kan pyntes med silkebånd rundt "foten" av lyset f.eks. for en fin effekt.

Stolene kan dekkes med hvite trekk, eller man kan feste bånd til stolryggen for å pynte også....

• 4 uker senere...
Gjest glamourgirl
Skrevet

Hei damer!

Tusen takk for tips, og gode råd, linker osv.

Vi har nå kommet fram til pynt vi tror blir veldig fint, som passer til henne, og mannen ikke minst, samt lokalet de skal være i.

Skal på Ikea i nærmeste framtid og handle inn.

Blir hvite duker med enkelt hvitt blondestoff over.

Masse forskjellige lysestaker, hvor vi lurer på å ha et par med farge på hvert bord.

Blomstene blir ranunkler og peoner i hvitt samt hvite servietter.

Takk igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...