Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Hei Har vurdert å søke meg inn på Danielsen VGS i Bergen nå til høsten. Er det noen som har erfaringer med denne skolen? Tusen takk!
Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Det spørs. Det er en del flinke lærere der, men det regner jeg med at det er på andre skoler også. Det er også en del lærere som ikke er fult så flinke... For meg ble det litt for mye kristendom, for ikke å snakke om fordømmelse av de som ikke er kristen. Noe jeg ikke helt fant meg selv igjen i. Jeg slet litt med å finne tilbake til min kristne tro etter å ha gått der i 3 år. Men det kan ha vært litt med noen i min klasse å gjøre, ikke bare skolen, liksom. Jeg valgte å gå der fordi flere av vennene mine skulle gå der. Hadde jeg valgt igjen i dag, ville jeg valgt anderledes... Understreker at dette er min erfaring! Trenger nødvendigvis ikke gjelde for deg!
ToveM Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Har en tantunge som har gått 3 år på Danielsen, og hun trivdes godt der.
Saeria Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har utelukkende hørt positive ting om Danielsen vgs. Det virker som det er en super skole. Jeg mener det var en tråd om Danielsen for ikke så veldig lenge siden. Søk på Danielsen, så finner du sikkert tråden.
Harlekin Skrevet 9. februar 2008 #6 Skrevet 9. februar 2008 Jeg gikk også på Danielsen og trivdes godt der. Jeg merket omtrent ikke at det var en kristen skole, så det var i hvert fall ingen av mine lærere som drev med fordømmelse av de som ikke var kristne. Flere av elevene var kristne, men det var mange som ikke var det også, blant annet pga. fotballgymnaset og muligheten til å ta 2. året i USA. Synes det var en veldig god skole med greie lærere. Men det er klart, litt mer fokus på kristendom enn det ville vært på en vanlig skole var det nok, men det må man nesten regne med ...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå