Gå til innhold

hvilke fritidsaktiviteter har dere

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg lurer litt på hvordan livet som småbarnsmor kommer til å bli. i begynnelsen da jeg var gravid sa jeg til venninna mi at jeg skulle være med å ri igjen etter at barnet var født. Etter som tiden har gått, har jeg blitt mer og mer klar over at jeg nok kommer til å bruke nesten all min tid på barn og familie. Mine hobbyer som å drive med hest, trene hund, klatring, aerobic kommer nok til å bli kraftig nedprioritert den første tiden etter at barnet kommer til verden. Men det er kanskje mulig å velge én hobby?

Dere som har små barn, hvilke hobbyer/fritidsaktiviteter har dere og hvor ofte bruker dere tid på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir fort glemt når en får barn, ja :)

Men en må prøve å presse det inn der en kan. Det avhenger jo i tillegg av hvordan faren jobber. Mannen min jobber heldigvis fra 07-15. Så jeg kan klare å presse inn litt maling. Hvis jeg orker da :ler:

Men får tid iallefall én dag i uka.

Skrevet

I min vennegjeng er det tankevekkende at fedrene fortsetter med sine fritidsaktiviteter, mens kvinnene legger sine på hyllen...

Skrevet

De første månedene kan man ikke regne med å få tid til så mye, men etterhvert som man finner en rutine og rytme er det lettere å finne tilbake til sine gamle aktiviteter.

Det er ingenting i veien for at du ikke kan være med venninna di på ridning etter fødsel. Bare at det krever mer forberedelse, planlegging og samkjøring med barnefaren.

Men, det som ofte endrer seg, er lysten til å gjøre de aktivitetene man tidligere holdt på med. Prioritetene får ofte en annen rekkefølge når man får barn.

Jeg har alltid vært glad i å trene, fotografere og film. Når frøkna var mindre var jeg kanskje på kafe, kino etc 2 ganger i måneden. Fikk treningsdosen daglig ved å gå lange turer, samt hjemmetrening og hadde med meg kameraet på trilletur slik at jeg fikk fotografert en del. Nå er frøkna snart 3 år og nå blir det ikke så mye kino og kafe lengre, men får trent sammen med venninner en til to ganger i uka og fotografert litt på helger. Både jeg og mannen har krevende jobber som ofte tar litt tid på kveldene.

Skrevet

Jeg driver stort sett med de samme fritidsaktivitetene som før jeg fikk barn, men det er jo klart at mengden må tilpasses resten av familien. Jeg er 'heldig' og har en mann som ikke har noen faste fritidsaktiviteter, det gjør det lettere for meg å være med på mine ;)

Skrevet

Jeg liker å trene.

Nå er jeg gravid, men etter graviditeten (nr. to) sykler jeg til og fra jobb som trening istedenfor treningstudio. Har oppdaget at dette er en flott treningsform som ikke spiser av fritiden med familien. Jeg tilbakelegger da 2,6 mil pr. dag på sykkel.

I tillegg går det fint an å legge ut på familieturer på ski om vinteren. Vi tar med pølser og griller. Kjempe-koselig.

Venninnene møtes til skravlekveld (syforening) en dag i mnd..kjempe-kos.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...