Gå til innhold

Dere som har samlet årsinntekt på 520 000

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mari_*
Skrevet

Jeg og sambo har 520 000,- i samlet årsinntekt. Vi har også to barn. Drømmen har vært en ene- eller tomannsbolig, men det er desverre veldig dyrt der vi bor. Ønsker å fortsette å bo her pga barn i bhg osv. Lurer på om vi bare skulle satset på en større leilighet istedet.

Men jeg lurer derfor på hvor mye dere andre har sånn ca i gjeld med denne årsinntekten.

Tusen takk for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig å finne så mange med akkurat like stor inntekt som dere antar jeg, så jeg svarer selv om vi tjener mer.

Vi tjener til sammen ca 650 000. Har studielån på litt over 450 000 til sammen. Og vi har (foreløpig) ingen barn.

Vi driver nå å kjøpe oss en bolig til ca 1,6 millioner med en egenkapital på ca 350 000 kr, dvs at vi kommer til å få et boliglån på ca 1 250 000 og total-lån på ca 1 700 000 kr.

I tillegg kommer vi snart til å trenge en bil til og huset vi skal kjøpe trenger en del oppussing.

Vi er ved godt mot på dette, da vi er sparsommelige av oss og planlegger å ta oppussingsprosjektene etter hvert som vi får råd.

Kjenner ellers mange med ca samme inntektsnivå som har lån i omtent samme størrelsesorden :)

Skrevet
Jeg og sambo har 520 000,- i samlet årsinntekt. Vi har også to barn. Drømmen har vært en ene- eller tomannsbolig, men det er desverre veldig dyrt der vi bor. Ønsker å fortsette å bo her pga barn i bhg osv. Lurer på om vi bare skulle satset på en større leilighet istedet.

Men jeg lurer derfor på hvor mye dere andre har sånn ca i gjeld med denne årsinntekten.

Tusen takk for alle svar!

Tror vi har ca samme årsinntekt som dere,kanskje litt mindre. Vi har 3 små barn og samla gjeld på 1 150 000.

Har en svær enebolig,men leier også ut leilighet i kjelleren. Så derfor klarer vi oss....

Skrevet

Vi hadde omtrent samme inntekt som dere for et par år siden. Da hadde vi lån på 1.3 mill og bodde i leilighet. Nå har vi flyttet og mannen fått full jobb, og nå har vi samlet inntekt på 620- 650 000 og et huslån på 1.7 mill.

Skrevet

Jeg og samboer tjener ca 850 000 i året, vi har en samlet gjeld på ca 2,4 mill.

Uten barn er ikke det noe problem.

Skrevet

Vi har litt mer enn dere i inntekt...

vi har 1.4 mill i boliglån + bil + studielån

går greit, men skulle gjerne vært foruten billånet!

Skrevet

Jeg har 510 000 i inntekt, bor alene med mine to barn. Totalt med alt har jeg 1 820 000 i gjeld. Vi klarer oss veldig bra, lider ingen nød og reiser flere ganger i året.

Skrevet
Jeg og samboer tjener ca 850 000 i året, vi har en samlet gjeld på ca 2,4 mill.

Uten barn er ikke det noe problem.

Vi har det samme,men har 1.3 i gjeld. Synes da ikke at det er overflod akkurat.

Det må da bli mye til banken hver mnd?

Skrevet
Vi har det samme,men har 1.3 i gjeld. Synes da ikke at det er overflod akkurat.

Det må da bli mye til banken hver mnd?

Litt over 20 000 i mnd tenker jeg.

Vi har også to separate lån og betaler derfor mer i rente.

Om dere har det trangt med en inntekt på 850' og lån på 1,3' da må dere ha et forbruk som er veldig mye høyere enn folk flest.

Skrevet

Vi har ca 1mill samlet inntekt, og 2.6 i samlet lån;hus og bil.

Og to barn-

Skrevet
Jeg har 510 000 i inntekt, bor alene med mine to barn. Totalt med alt har jeg 1 820 000 i gjeld. Vi klarer oss veldig bra, lider ingen nød og reiser flere ganger i året.

Du må være flink med penger...

Vi har 600 000, 1milion i gjeld, syns ikke vi har mye til overs hver mnd, Vi er gift og har 3 barn.

Syns det er mange utgifter med barn, klær og sko. Ting de skal være med på.

Jeg ønsker meg også noe nytt en gang i blandt. syns at pengene kommer til kort.

Skrevet

Blir litt vanskelig å sammenligne dette når man kanskje har helt forskjellig strategi på hvordan man betaler ned lånet. Blir litt forskjell i likviditet dersom man bruker f.eks. 5 år istedenfor 35 år på å betale ned et lån på 2 millioner....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...