Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvd i 3 snart 4 år med å bli gravide etter en spontanabort, og har vært på utallige pergo kurer og ble innkalt til Ivf behandling i januar men så ville legen prøve med AIH først, siden det ikke var noe galt med noen av oss. Har faktsik ikke hørt om denne metoden før og lurer på om det er andre her som også har vært i gjennom dette og hva er erfaringen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært gjennom det selv, men sånn jeg har forstått det så sprøyter de mannen sæd inn i deg når du har eggløsning. Så skal de finne frem selv.

Sånn jeg har forstått det iallfall. Du kan se mer på Riksen sine sider, tror jeg.

Skrevet

Vi har et aih-barn fra Rikshospitalet, og er i gang med et til nå.

Første gang klaffet det på første forsøk, og denne gangen har vi hatt et mislykket forsøk men skal straks i gang med neste.

Det er ingenting galt med noen av oss, pergokurer har ikke fungert, derfor var det en lettelse at en såpass enkel behandling fungerte. Er hormoner og sprøytestikk med AIH også, men betraktlig mindre enn ved IVF. Send meg gjerne en PM opm du lurer på noe.

Skrevet

Takk for svar:-)

Da har vi vært inne og kunne begynne med en gang (siden jeg nettopp hadde fått mensen). Går nå på piller og skal begynne med sprøyte i morgen, og skal til ultralyd på mandag.

Prada Lagt til I går, 00:00

Vi har et aih-barn fra Rikshospitalet, og er i gang med et til nå.

Første gang klaffet det på første forsøk, og denne gangen har vi hatt et mislykket forsøk men skal straks i gang med neste.

Det er ingenting galt med noen av oss, pergokurer har ikke fungert, derfor var det en lettelse at en såpass enkel behandling fungerte. Er hormoner og sprøytestikk med AIH også, men betraktlig mindre enn ved IVF. Send meg gjerne en PM opm du lurer på noe.

Oi... gratulerer og *krysser fingrene* for nytt forsøk! *Håper* dette virker for oss også. Vi har et vennepar som gikk rett på IVF (da hun har endomitrise, ikke helt sikker på stavemåten). Så, da vi var innkalt hadde vi aldri hørt om denne metoden!?

Hadde du noen bivirkninger av denne behandlingen? Gruer meg litt til sprøyte i morgen..*grøss*

Skrevet
Takk for svar:-)

Da har vi vært inne og kunne begynne med en gang (siden jeg nettopp hadde fått mensen). Går nå på piller og skal begynne med sprøyte i morgen, og skal til ultralyd på mandag.

Oi... gratulerer og *krysser fingrene* for nytt forsøk! *Håper* dette virker for oss også. Vi har et vennepar som gikk rett på IVF (da hun har endomitrise, ikke helt sikker på stavemåten). Så, da vi var innkalt hadde vi aldri hørt om denne metoden!?

Hadde du noen bivirkninger av denne behandlingen? Gruer meg litt til sprøyte i morgen..*grøss*

Nå har du sikkert tatt en sprøyte allerede. ;)

Klarte ikke gjøre det selv i begynnelsen, mannen måtte hjelpe til, men gjør det selv nå, minst vondt da.

Jeg merker litt bivirkninger ja, hetetokter, hodepine og et svært ustablit humør, kan gråte av alt mulig.

Håper dere lykkes, og at du forteller hvordan det går - spennende med andre aih'ere! :)

Skrevet

Så spennende å følge med her da, er i nesten samme situasjon selv. Dvs har resepter på piller og sprøyter til AIH liggende hjemme på vent. Fikk beskjed om å vente minst 1 normal mens etter laparaskopien med å begynne. Jeg har PCOS med gyn på riksen trodde at lap'en ville kunne gi kroppen en sjanse for å klare EL på egenhånd, samt at han ville ha ut "grums" etter operasjonen.

Alt er normalt med mannen, faktisk bedre enn normalt også i følge prøvene hans :) Så det er bare meg det er noe feil med. Vi er begge 26 år nå og har prøvd i snart to år. Både med og uten Pergo.

Skrevet
Nå har du sikkert tatt en sprøyte allerede. ;)

Klarte ikke gjøre det selv i begynnelsen, mannen måtte hjelpe til, men gjør det selv nå, minst vondt da.

Jeg merker litt bivirkninger ja, hetetokter, hodepine og et svært ustablit humør, kan gråte av alt mulig.

Håper dere lykkes, og at du forteller hvordan det går - spennende med andre aih'ere! :)

Var på ultralyd i dag og skal sette 3 sprøyter til (gjorde det helt selv *stolt* var ikke så skummelt som jeg trodde ..:-) På torsdag kl 23:00 skal jeg sette ovitrelle, og mannen "gleder" seg til å avlevere prøver på fredag og lørdag... he he!

Jeg merker hetetoktene og jeg blir sint for den minste ting... hehe! Mannen min har sluttet å røyke så vi er skikkelig morsomme å være rundt...:-) Ikke det grann grettne... hehe

Skrevet
Så spennende å følge med her da, er i nesten samme situasjon selv. Dvs har resepter på piller og sprøyter til AIH liggende hjemme på vent. Fikk beskjed om å vente minst 1 normal mens etter laparaskopien med å begynne. Jeg har PCOS med gyn på riksen trodde at lap'en ville kunne gi kroppen en sjanse for å klare EL på egenhånd, samt at han ville ha ut "grums" etter operasjonen.

Alt er normalt med mannen, faktisk bedre enn normalt også i følge prøvene hans :) Så det er bare meg det er noe feil med. Vi er begge 26 år nå og har prøvd i snart to år. Både med og uten Pergo.

Hva er PCOS ? (er ikke helt med på alle sjargongene her inne ennå...hehe)

Blir moro å se hvordan det går:-)

Skrevet (endret)
Hva er PCOS ? (er ikke helt med på alle sjargongene her inne ennå...hehe)

Blir moro å se hvordan det går:-)

Här är en artikel i magasinet som listar de vanligaste förkortningarna och vad de betyder.

PCOS - poly cystisk ovarial syndrom, kjennetegnes bl.a. av cyster på eggstokkene og hemmet/manglende eggløsning, økt hårvekst, kviser og overvekt

Endret av Furstina
Skrevet
..., økt hårvekst, kviser og overvekt

Åhh, føler meg å attraktiv når jeg leser sånt... :sexy: Jepp, det er min diagnose lissom... som om ikke manglende EL var nok.

Skrevet
Här är en artikel i magasinet som listar de vanligaste förkortningarna och vad de betyder.

PCOS - poly cystisk ovarial syndrom, kjennetegnes bl.a. av cyster på eggstokkene og hemmet/manglende eggløsning, økt hårvekst, kviser og overvekt

Takk takk! Da skjønner jeg litt mer av innleggene! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...