Hedda-78 Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Arg... Jeg har lett opp flere terminkalkulatorer og prøvd å beregne termin. Jeg hadde første dag i siste mens 24/11-07 På Mammanett, barnemix og b-a-b-y.dk får jeg termin 30. august På lommelegen og babyverden får jeg termin 1. september På terminkalkulator.no og barnimagen får jeg termin 2. september Hva er egentlig riktig? Er svangerskapet 40 uker og 0 dager, eller 40 uker og 2 dager? Første dag i siste mens var en lørdag, så dersom det er 40+0, blir vel termin også på en lørdag, mens dersom det er 40+2 blir det på en mandag. Legen min satte termin tl 40+2 Er fullstendig klar over at babyen mest sannsynlig ikke kommer akkurat den dagen uansett, men er litt frustrert over så ulik info.
Furstina Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Jag tror att man i Norge räknar med 40+2 I Sverige är det väl 40+0 om jag minns rätt och hur det är i Danmark eller USA vet jag inte men det förklarar ju skillnaden. Irriterande kanske men när du varit på UL och de gör en terminberäkning utgår de från fostrets storlek och beräknar fram ett datum. Du får samma datum framräknat i både Norge och Sverige men i ena landet är du kanske 18+2 och i det andra 18+4 En terminkalkulator bör också ta hänsyn till hur långa cykler du har i genomsnitt för att de ska bli så korrekta som möjligt. 27 dagars cykel eller 32 dagars cykel ger olika Termin
Gjest imli Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 (endret) Et svangerskap regnes som 40 uker og to dager i Norge, i de fleste andre land (bl.a USA) regnes det som 40 uker. Endret 8. februar 2008 av imli
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå