tess Skrevet 7. april 2002 #1 Del Skrevet 7. april 2002 Hvor mye brus med koffein kan man drikke om dagen. Er gravid, men er avhengig av cola! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2002 #2 Del Skrevet 9. april 2002 For det første: koffein er ikke bra i det hele tatt. Jeg får hjertebank av det og det sier noe om hvor sterkt dette stoffer er. For det andre: det kan umulig være bra for fosteret å drikke masse koffein. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg prøvd å benyttet denne tiden til å venne meg av med denne avhengigheten. Det er nesten som nikotin og annet æsj. Bruk tiden og tenk på at du gjør barnet ditt en tjeneste..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyanna Skrevet 11. april 2002 #3 Del Skrevet 11. april 2002 Jeg har lest i ulike artikler alt fra at man bør ligge under 2-3 kopper kaffe til dagen (eller tilsvarende, da), til 4-5 kopper. Store mengder koffein øker faren for spontanabort og fosterskader. Selv ligger jeg på 0-1 kopper per dag. Når det gjelder cola er det også et annet problem med den, og det er sukkeret eller sukkererstatningen. Drikker man mer enn 2 liter cola til dagen får man i seg så mye sukker at man øker faren for svangerskapsdiabetes, faren for å få en usunt stor baby, samt faren for hyperaktivitet og senere fedme hos barnet (beklager at jeg ikke har linken til artikkelen hvor jeg leste dette, men det var basert på ganske seriøs forskning - jeg er temmelig kritisk til sånt i utgangspunktet). Kunstig søtningsmiddel i store mengder er heller ikke bra, i følge forskning, men jeg klarer ikke akkurat nå å huske hva det kunne føre til (mener at et hadde noe med hjernen hos fosteret å gjøre). Husk at for alle disse tingene er det snakk om MENGDER. Det er helt ok å kose seg med både cola, cola light og kaffe, men ikke overskrid disse anbefalte grensene. Alt med måte er det noe som heter... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miluppa Skrevet 11. april 2002 #4 Del Skrevet 11. april 2002 En liten link om koffein: http://www.doktoronline.no/pub/news/31123000.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2002 #5 Del Skrevet 12. april 2002 Nå sto det ikke så lenge siden en artikkel om at forskere i England hadde funnet ut at kaffe ikke var så farlig for barnet som tidligere antatt. Jeg leste det i forrige uke eller noe. Jeg bare irriterer meg at jeg ikke finner det igjen, for da kunne jeg ha vist dere det.. Søren altså Det sto nemlig videre at gravide bare kunne kose seg med kaffe som før. Hilsen Miro, som var regisert her før, og som enda ikke har fått registrert på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå