Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvor mange kalorier forbrenner du på 30 minutter sykling, løping, stepping etc?

I dag forbrente jeg ca 300.. Er det bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du hvor mye du har forbrent? Dette varierer en del fra person til person...

Pulsklokka mi forteller meg at jeg vanligvis forbrenner rundt 300 kcal på 35 min intervalltrening, og da har jeg oppgitt kjønn, vekt, alder og makspuls. :) Men det er vel likevel ikke helt nøyaktig... Men greit å ha en pekepinn i hvert fall!

Skrevet

Jeg har syklet på en sykkel på et treningsenter. Har fylt inn alder og vekt.. Så står det hvor mange kalorier du forbrenner underveis. Det kan vel ikke være helt på jorde? Hvis du forbrenner 300 på 35 minutter, så er vel det kanskje "normalt" å gjøre?

Skrevet

Desto høyere puls, desto mer forbrenner du.

Ved å sykle 22 km/h forbrenner man i snitt 12 kcal i minutter, så det kan nok stemme ganske bra at du har trimmet bort ca 300 kalorier på en halvtime. Dette er bra, og blandt det mest effektive. Eneste som forbrenner mer er jogging høy intensitet, og intensiv langrenn. (enese som kan sammenlignes med spinning)

så 300 kalorier, er da ca 50 gram potetgull, som igjen tilsvarer ca 15 % av en Maarud pose. Så da kan du jo regne ut hvor mye du må spinne for å forbrenne hele posen :)

Da vi sover forbrenner vi 1.2 kalorier pr minutt forresten.

Skrevet

Shit. Det er MANGE kalorier i en potetgullpose altså, og må MYE trening til for å forbrenne shiten :trist:

Jeg skal iallefall spise mindre mat, den lørdagen jeg tar meg litt potetgull.. Hehe

Skrevet

50g potetgull=263kcal

1dl potetgull=15g=79kcal

i en pose er det 200g

og det vil jo da tilsvare 25%av posen....

Skrevet
50g potetgull=263kcal

1dl potetgull=15g=79kcal

i en pose er det 200g

og det vil jo da tilsvare 25%av posen....

Det kan jo diskuteres opp og ned, like mange svar som det finnes forskjellige potetgull. Jeg tror alle fatter poenget :P

Kjøp slik liten porsjonspakning og hold deg til den :)

Skrevet

Hmmm....vet noen hvor mye jeg forbrenner på 45 minutter rask gange? Går 2 til 3 slike turer hver dag nemlig...merker at jeg har "krympet" litt disse 14 dagene jeghar gjort det, så er litt nysgjerrig.... :jepp:

Skrevet

Jeg har en maxpuls på 200, og hvis pulsen min ligger på ca. 130-135, forbrenner jeg 120 kcal. på 30 min.

Skrevet
Jeg har syklet på en sykkel på et treningsenter. Har fylt inn alder og vekt.. Så står det hvor mange kalorier du forbrenner underveis. Det kan vel ikke være helt på jorde? Hvis du forbrenner 300 på 35 minutter, så er vel det kanskje "normalt" å gjøre?

Problemet her er at sykkelen ikke aner hvor god form du er i. På en slik økt vil en dårlig trent person ha veldig høy puls, mens en godt trent person kan ha middels puls. Og jo høyere puls, desto mer forbrenner du. Men en pekepinn kan det jo gi. :)

De øktene jeg forbrenner rundt 300 på 30 min ligger pulsen min gjennomsnittlig på litt over 80% (noe som med makspulsen min tilsvarer omtrent 170-180 i puls).

Skrevet

jeg forbrente i dag 300 kcal på en halvtime. det er jo litt deilig å trekke fra 300 på det daglige kaloriinntaket :)

Skrevet
Hmmm....vet noen hvor mye jeg forbrenner på 45 minutter rask gange? Går 2 til 3 slike turer hver dag nemlig...merker at jeg har "krympet" litt disse 14 dagene jeghar gjort det, så er litt nysgjerrig.... :jepp:

Én ting er forbrenning der og da, det andre er at du endrer stoffskiftet ved å få bedre form. Du forbrenner bedre når du sover, sitter osv når du er i god form.

Muskler er også gode forbrennere. Moralen er at det er ikke forbrenninga kun i treningsøyeblikket som er viktig. Er du i god form og har sterke muskler, vil du forbrenne mer hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...