Solfridbruda Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Hei! Jeg kranglet litt med kjæresten min før i dag, og tenker egentlig at det kanskje ikke er så ille og at jeg overreagerer. Tingen er at jeg og min faste kjæreste (har vært sammen i 3 år) ofte bruker kondom når vi har sex. Av ulike grunner ønsker ikke jeg å bruke p-piller, og vi bruker derfor oftest kondom. I dag sprakk det da han kom. Dette har også skjedd et par ganger tidligere, og det er alltid JEG som må dra til apoteket og kjøpe det. Også denne gangen, til tross for at jeg er småsyk og hadde masse å gjøre. Jeg spurte om han kunne handle det denne gangen. Det tar også til sammen 1 time (tur-retur) for å komme seg til apoteket, for vi har ikke bil. Men han nektet plent, og sa at dette er en sånn "jenteting". Jeg ble sur, og sa at han aldri tok ansvar. han fikk bare kost seg, så sprakk kondomet, og så er det JEG som må ordne opp! Vet at jeg kanskje overreagerer. Jeg gikk selvsagt å fikk tatt angrepille. Men synes dere det er urimelig at jeg kanskje kunne ønske han gikk og kjøpte for en gangs skyld? Eller skal menn få fritak for dette, fordi det er en "jentegreie" og er flaut for dem? Det er jo også pga. dem at man må ta en angrepille.. sinna- uten grunn?
Gjest Pupsilure Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Jeg hadde også blitt irritert. Men hva med å ha en ekstra angrepille hjemme? Jeg syntes helt klart han kunne dratt og kjøpt hvis du ikke kunne, og var syk. Det er da ikke bare ditt ansvar. Jeg syntes han kan betale den også, hvis han ikke allerede gjør det. Det er urettferdig at jenta skal betale alt for prevensjon syntes jeg. Er litt irritert for at min kjæreste ikke betaler halvparten. Har sagt det til han flere ganger. Ja, jeg hadde også blitt sur!
Zarabi Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Jeg å...Jeg sa til samboeren min at han bare hadde å reise. Den sprakk på lørdag ettermiddag, og kom oss ikke på apoteket før mandag. Da hadde jeg skole, så jeg sa at enten går du å handler eller så har du plutselig myyyye mer ansvar om en ni måneders tid. handla han..hehe.. Må sette hardt mot hardt!! Han betaler nå halvparten av p-pillene og andre antigravidstæsh..hehe
Scorpion Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Hardt mot hardt? Kan heller snu om på det. Jentene får kjøpe kondomene, så kan vi gutta kjøpe angrepiller når det er nødvendig. Hva sier du Pupsilure??
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Tingen er at jeg og min faste kjæreste (har vært sammen i 3 år) ofte bruker kondom når vi har sex. Av ulike grunner ønsker ikke jeg å bruke p-piller, og vi bruker derfor oftest kondom. Hvem kjøper kondomene? Er det du eller er det han? -Hvis det er han, så syns jeg det bare er rett og rimelig at du kjøper angrepille, siden du ikke ønsker å bruke p-pille, som er så mye enklere. -Hvis det er du, så syns jeg du har grunn til å bli irritert ja. Sinna, nei. Du vet at selv om du er syk idag og ikke gidder å dra på butikken for å kjøpe piller, så har du tross alt 72 timer på deg, og du kan gjøre det i morgen.
Zarabi Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 (endret) Hardt mot hardt? Kan heller snu om på det. Jentene får kjøpe kondomene, så kan vi gutta kjøpe angrepiller når det er nødvendig. Hva sier du Pupsilure?? hvis du hadde lest hele innlegget mitt ville du sett at han betaler hvalvparten av allt antigraviditetsstæsh...dvs inkludert kondomer...nå bruker vi sjelden det da, men deler alt 50/50 Det eneste rette mener jeg Endret 6. februar 2008 av Zarabi
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 Kjæresten min synes det er flaut å kjøpe kondomer i den lokale dagligvarebutikken. Så jeg kjøper som regel det, med hans eller mine penger... Har trengt angrepille 3 ganger.. To ganger har han vært med meg, og ventet utenfor apoteket. Og en gang kjøpte han pillen mens jeg ventet utenfor. Jeg ser helst at han er med, og deler ansvaret. Og han synes det er helt ok, selv om han synes det er litt skummelt/flaut. Graviditetstest kjøpte jeg også en gang, jeg skulle uansett til byen og han skulle på fotballtrening, så det var greit... Betaler alltid hver vår gang, eller spleiser enten det er kondomer eller angrepiller. Det tar jeg som en selvfølge, og han er enig...
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Jeg og kjæresten har kommet frem til den ordningen at jeg kjøper all prevensjon (som regel, han trår alltid til om jeg ikke har mulighet til å komme til apotek, eller om jeg ikke har penger), mens i "gjengjeld" spanderer han kino/kaffe/kos/middag på meg. Jeg synes det er en fin ordning, egentlig. Hadde vært helt ok å betale kinobillettene selv, det er ikke det. Men det er på en måte hyggelig og bli spandert på, og på den måten går det opp i opp uansett. Jeg synes det er ganske uansvarlig av gutter dersom de nekter å kjøpe prevensjon, de har da halve ansvaret? Det er jo ikke en "jentegreie" å ikke bli gravid, for å formulere det sånn. Når man velger å ha sex med noen, så velger man også konsvekvensene av det. Kanskje synes han det er flaut å kjøpe angrepille? Jeg synes i alle fall det er urimelig å nekte og trå til med prevensjon. Selv hadde jeg blitt irritert.
Gjest Gjesten over her Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 Bor forressten en halvtime- 3 kvarter med buss fra byen, tur retur.. Ville blitt sint hvis typen mente at jeg burde ta den turen alene flere ganger, fordi at sånne ting er en "jentegreie".
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #10 Skrevet 6. februar 2008 Hvis det oppleves som vanskelig å kjøpe kondomene i butikk/apotek, bestill over internett, og pass på å ha et lager av dem, så det ikke oppstår vanskelige situasjoner. Betal når du bestiller, så får du det rett i postkassa, uten noe styr. Angrepilla må nødvendigvis kjøpes på apoteket, men jeg håper at kondomet som sprekker, er unntakene, og ikke regelen. Tut og kjør, og god kos!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå