Gå til innhold

Hva skaper mest stemmning, Band eller DJ?

Skal dere ha band eller dj?  

8 stemmer

1. 1. Skal dere ha band eller dj?

• Band
      11
    • Dj
      5
    • Pianist
      1
    • Enmannsorkester
      4
    • Egne cd'er
      6
    • annet
      0

Anbefalte innlegg

Gjest Trampe
Skrevet

Hei!

Er så usikker på hva slags musikk vi vil ha i bryllupet. :-? Har veldig lyst at gjestene skal kose seg, og danse. Har derfor tenkt på mange alternativer når det gjelder musikk... :hoppe:

Dj, Levende musikk, pianist, enmannsorkester osv. osv.

Har hørt skrekkeksempler på bryllup hvor man hadde betalt 6000 kr for et band og ingen gidda å danse. :(

Da blir det litt bortkasta penger. :-?

Er det noen som har tips til noe de vet er bra ??

Hilsen Trampe :vinke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre har jeg bare opplevd håpløse band og orkestre i slike anledninger, så vi tok ikke sjansen på det vi. Selv hadde vi CD’er… Da får man ”ordentlig” musikk, og akkurat det man selv vil høre. Dans var det masse av, hos både gamle og unge så det satte ingen demper på stemningen… (Men kanskje flere eldre hadde danset mer om vi hadde hatt orkester/band?)

Skrevet

Definitivt DJ! Synes det er kjempegøy å danse på fest, men er det et sånt band gidder jeg sjelden reise meg fra stolen...

Har vært i to bryllup, i begge var det band, men det ble ikke liv på dansegulvet før bandet gikk hjem og de satt igang CD-spilleren. Samme erfaring har jeg fra fester på jobben, leier de inn band skjer det ingenting på dansegulvet, men har de DJ blir det full fart! :D

Har du DJ kan du jo velge musikken selv, og be DJ'en om å spille musikk som passer for både venner og gamle tanter (og gamle tanter liker også ofte å svinge seg til mer moderne musikk - ikke bare til Sinatra og gamle svisker - sett på litt ordentlig salsa, og du vil se at det skjer noe! :D ).

Gjest Trampe
Skrevet
Definitivt DJ! Synes det er kjempegøy å danse på fest, men er det et sånt band gidder jeg sjelden reise meg fra stolen...

Det var det vi også tenkte, vi har ikke invitert gamle tanter, men mest

venner mellom 25 og 40 år. Og da føler vi at det kan bli litt lite fart med et band. :hoppe:

Det blir jo bare dårlige etterlikninger av ordinnærmusikken alikevel, og da er det kanskje bedre med en DJ. :briller:

Hilsen Trampe

Gjest Gjesta
Skrevet

Personlig syns jeg at band er å foretrekke og at det gir mer stemning - men jeg ser jo at folk har ulike erfaringer med dette, så jeg skal ikke være påståelig... :wink:

Skrevet

DJ - uten tvil!!!!!

Jeg har sagt det før og sier det igjen;

Jeg vil høre Shania Twain synge sine egne sanger,

ikke ett eller annet band som gjør en etterligning...

Skrevet

Vi hadde DJ og var veldig fornøyd med det.

Både eldre og unge danset, og det virket som alle var fornøyd med musikken.

Det kan godt hende det kan være mer stemningsfullt med et band, men jeg hadde ihvertfall ikke tatt sjansen på et band jeg ikke hadde hørt spille før.

Skrevet

Vi skal brenne cd'er og bruke de. Vi har dårlig erfaring med levende musikk og som Anitacath sa så vil jeg også høre Shania Twain synge sine egne sanger. Men man kan jo være kjempeheldig med levende musikk også. Men personlig så har vi valgt å spille Mp3'er. Har valgt ut musikk til alle aldersgruper og tror det skal bli bra. :D

Skrevet

Vi skal ha band. Vi har leid et veldig populært band som feks hadde konsert for 200 stk for noen helger siden. JEg tror det vil bli bra. Gjestene sier de gleder seg veldig fordi vi skal ha så bra musikk. Og det er jo veldig fint å høre.

Skrevet

Vi kommer til å brenne cder. Tror det passer best både for oss og for rølpefamilien min. :ler:

Er helt enig i at jeg vil høre orginalaristene spille.

Skrevet

Åhhh, nå blir jeg i tvil også :grine: Først skulle vi ha band, så CD'er, og nå band igjen, men......Vi skal ha to kompiser av sambo til å spille, og de har et ganske variert utvalg - her er deler av spillelisten (til bryllup legger de også inn lit gammeldans og gjerne brudevals, men ikke svensktoppar...puh)

TAKE IT EASY – Eagles

TEQUILA SUNRISE – Eagles

HOTEL CALIFORNIA – Eagles

LOVE WILL KEEP US ALIVE – Eagles

THE GIRL FROM YESTERDAY - Eagles

PEACEFUL EASY FEELING - Eagles

EN SOLSKINNSDAG – Postgirobygget

ZETOR’N – Too far gone

BÆST I TEST - Too far gone

TILL THE MORNING COMES – Steinar Albrigtsen/Tom Pacheco

FRIENDS IN LOW PLACES – Garth Brooks

BROWN-EYED GIRL – Van Morrison

DOCK OF THE BAY – Otis Redding

HELP – Lennon/McCartney(i John Farnham-variant)

WHISKEY IN THE JAR

BLOWIN’ IN THE WIND – Bob Dylan

KNOCKIN’ ON HEAVEN’S DOOR - Dylan

ACHY BRAKY HEART – Billy Ray Cyrus

BLUE MOON OF KENTUCKY – Bill Monroe

CALL ME THE BREEZE – J.J. Cale

Medley: MY BABY LEFT ME - THAT’S ALL RIGHT MAMA – GOT MY MOJO WORKIN’

WHY ME – Delbert McClinton

EVERYTIME I ROLL THE DICE – McClinton

GOT YOU ON MY MIND – McClinton

TWO MORE BOTTLES OF WINE – McClinton

ROCKIN’ ALL OVER THE WORLD – John Fogerty

PROUD MARY – Creedence Clearwater Revival

BEFORE YOU ACCUSE ME - Creedence

THE MIDNIGHT SPECIAL - Creedence

DOWN ON THE CORNER – Creedence

UP AROUND THE BEND - Creedence

LODI – Creedence

HAVE YOU EVER SEEN THE RAIN – Creedence

COTTON FIELDS – Creedence

BAD MOON RISING - Creedence

WHO’LL STOP THE RAIN – Creedence

LITTLE WING – Jimi Hendrix

FOXY LADY – Hendrix

PURPLE HAZE – Hendrix

HEY JOE - Hendrix

HUNGRY HEART – Bruce Springsteen

THE RIVER – Springsteen

TOUGHER THAN THE REST – Springsteen

I’M ON FIRE – Springsteen

LIGHT MY FIRE – The Doors

HEART OF GOLD – Neil Young

HONKY TONK WOMEN – Rolling Stones

WONDERFUL TONIGHT – Eric Clapton

LAY DOWN SALLY – Clapton

COCAINE – Clapton (J.J. Cale)

MAY YOU NEVER – Clapton

TULSA TIME – Clapton

PRIDE AND JOY – Stevie Ray Vaughan

LADY MADONNA - Beatles

BYEN - Zoo

EVERY ROSE HAS ITS THORN - Poison

STAIRWAY TO HEAVEN – Led Zeppelin

LONG TRAIN RUNNIN’ – Doobie Brothers

MUSTANG SALLY – Wilson Pickett

SWEET HOME CHICAGO – Woody Paine

MERCURY BLUES – David Lindley

JOHNNY B.GOODE – Chuck Berry

SWEET HOME ALABAMA – Lynyrd Skynyrd

WHATEVER YOU WANT – Status Quo

LOVE THE ONE YOU’RE WITH – Stephen Stills

MERCEDES BENZ – Janis Joplin

GUITAR BOOGIE – Arthur Smith

Diverse annen 50-tallsrock

Medley: SEND MÆ EN ØL (Tysland) – FORELSKA I LÆRER’N - LEVVA LIVET (Åge Aleksandersen) - DET GÅR LIKAR NO (DDE) - DEN DU VEIT (Marius Müller)

CARMEN – Müller

De er ganske populære i området og har spilt masse på brylluper og diverse fester/puber før. Synes ikke det ser så gærent ut jeg, så jeg tror vi går for dem. Vi betaler 3500 kroner, og det går absolutt an å leve med.

Skrevet

Har vært i en slik diskusjon tidligere her inne, og tør nesten ikke begynne igjen............

Skjønner at folk har ulike erfaringer når det gjelder band. For meg er det kun levende musikk som gjelder. Dj er totalt utelukket!!!!!! MEN jeg tar ikke et band ut fra Gule Sider heller. Dette er dyktige musikere som spiller mye EGEN musikk. Og ikke tale om at jeg skal høre skrikestemmen til Shania Twain i hvert fall. Det er ikke oss i det hele tatt. Vi er begge fra musikerfamilier, og setter pris på ekte musikk. (Kommer forresten ikke til å kjøre etterligninger til cover-versjoner - her skal man spille, som sagt, egen musikk i tillegg til sanger som gjøres med eget preg.... Dette er noe vi vet både vi og gjestene kommer til å sette pris på, da ingen er utpregede - liste-pop - mennesker.....

Men smaken er som baken. Bare advarer om å rakke ned på levende musikk - Da har dere ikke hørt de som skal spille for oss!!!!! Mange vil nok ha sin "favorittartist", og får de ikke høre den ekte utgaven, vil de ikke ha levende musikk - For oss blir det litt snevert.......

Rotete forklart, men dog...... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes absolutt det bør være levende musikk i et bryllup. Blir som regel best stemning da!

Jeg var i et flott bryllup på Losby gods i Lørenskog den 09.04.03 hvor det var en meget dyktig musiker som spilte til dans. Jeg tror han het Egil Hjorteset. Hvordan han kan kotaktes eller hva han tar i honorar vet jeg ikke, men et "enmannsband" kan vel ikke koste allverden.....?

Gjest mikkmåkk
Skrevet

Jeg er enig med lilleBRURA. Vi skal ha levende band. Jeg holdt på å falle ned av en stol da jeg hørte prisen på div. bands. Jeg kan love at det blir dyrt. Ja det blir dyrere en 6000,- :( . Men, det er ingen tvil: god musikk og god mat er superviktig. Jeg har hørt demoen til de vi skal ha, samt god omtale. Så nå bare gleder jeg meg. :wink:

Skrevet

Er fullstendig enig med lillebrura på denne!!!

Vi skal ha band, i tillegg til taffelpianist. Dette er folk vi kjenner, som er dyktige, seriøse musikere, og vi bestemmer repertoaret selv og er med på bandøvelse for å få det som vi vil.

Vi skal ha mest jazz, litt latin og litt "svisker" (sånn at alle blir fornøyd..)

Vi driver med musikk begge to, og det er venner av oss som skal spille, så vi er nok mer opptatt av musikken enn de fleste. Men jeg kan ikke noe for det, jeg kjenner bare det knyter seg i magen når jeg leser svarene her inne... :cry:

Skrevet
Og ikke tale om at jeg skal høre skrikestemmen til Shania Twain i hvert fall. Det er ikke oss i det hele tatt. Vi er begge fra musikerfamilier, og setter pris på ekte musikk.

?????????????????????

Er ikke DET en smakssak da?????? :-?

Skrevet

?????????????????????

Selvssagt er det en smakssak. Og jeg respekterer andres smak. På alle måter.

Men jeg må være enig med lilleBRURA når det gjelder Shania Twain. Får ikke så mye respekt for en sanger som lar plata si lages i tre versjoner, avhengig av hvilket marked den skal på. "For å tekkes platekjøperne", leste jeg vel et sted. Hvor var den kunstneriske integriteten hen da?

Ok, kanskje ikke helt en tråd for en sånn debatt... men det passet likevel akkurat her!

Skrevet

?????????????????????

Hvis du leser hele innlegget mitt, så ser du at jeg nettopp sier at det er en smaksak. Det jeg sa, var at vi ikke kunne tenke oss det i vårt bryllup, da vi ikke er så begeistret for henne.

Klart det er en smaksak! :wink:

Skrevet

Synes bare det er ufint å kommentere med ord som "skrikestemme" og legge til setninger som " ....setter pris på ekte musikk"

Sånt kan man spare seg for.

Skrevet
Synes bare det er ufint å kommentere med ord som "skrikestemme" og legge til setninger som " ....setter pris på ekte musikk"

Sånt kan man spare seg for.

Som jeg skrev nederst: rotete forklart, men dog.....

Det jeg mente med ekte musikk var LIVE-musikk.............. ikke cd'er.

Ikke ta det personlig at jeg ikke liker frøken Twain, da.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...