Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bleket hår (dumt,jeg veit...) ,men vil gå tilbake til å være mørk :sjenert: . Lurer derfor på om det er noen her som vet hvor man kan kjøpe for-pigmentering?? Vet at hvis jeg bare farger det brunt,så kan det bli grønt uten for-pigmenteringen... jeg kan gjøre det hos frisøren, men hvis noen vet hvor jeg kan få kjøpt det selv,så hadde det vært flott :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet
Jeg har bleket hår (dumt,jeg veit...) ,men vil gå tilbake til å være mørk :sjenert: . Lurer derfor på om det er noen her som vet hvor man kan kjøpe for-pigmentering?? Vet at hvis jeg bare farger det brunt,så kan det bli grønt uten for-pigmenteringen... jeg kan gjøre det hos frisøren, men hvis noen vet hvor jeg kan få kjøpt det selv,så hadde det vært flott :D

Farge det knallrødt før du farger det mørkt. Det fikk jeg beskjed om, og det funket veldig bra :O)

Skrevet

Eller du kan kjøpe en ren farge feks. 6.0 og putte i en dæsj knall oransje feks Copper.

Det er vanskelig å blande selv, men feks 33% copper og 77% 6.0.

Ellers kan jeg anbefale Decore, som har mange fine brunfarger. Bare pass på at du ikke bruker en ren (med 0 bak nummeret)

På de fleste fargene er 1 den mørkeste og 9 den lyseste. det som står bak kommategnet er blandingen med andre farger...

:)

Skrevet
Farge det knallrødt før du farger det mørkt. Det fikk jeg beskjed om, og det funket veldig bra :O)

Signerer denne!

Har ikke prøvd det selv hjemme, men hos frisøren da jeg ville ha mørkt hår (er lys og hadde da i tillegg lyse striper).

Jeg synes du er tøff som tør å farge håret selv hjemme. Selv ble jeg grønn en gang...

Venninna mi bestiller time hos frisøren, men to dager før timen farger hun håret selv. Så dersom det blir bra avbestiller hun timen for å spare penger!

Kanskje du også bør4 gjøre det; er ganske drastisk å gå fra helt lys til mørk.

Skrevet

Et annet tips er å bruke minicolouration.. Da kan fargen gradevis vaskes ut, og skulle du gå på en smell, kan du bare vaske det noenganger og prøve noe nytt.

Min erfaring sier at dette kan bli like dyrt som å gå til frisøren, da man gjerne trenger flere tuber for å få den rette fargen.

Jeg er opprinnelig lys, men blander en ren 7'r eller 8'r med copper, når jeg har vasket håret noen ganger så blir det lysere igjen og jeg slipper det med lys ettervekst og feil farger. Fargen min er noe ala Jennifer Aniston når den er nyfarget, kommer an på hvor mye copper jeg putter i.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! :) Jeg har vært uten internet noen dager,så jeg har ikke lest dette før akkurat nå. MEN jeg farga håret i går, og det ble faktisk ganske bra. Gjorde det selv og det er ikke grønt eller grått. tok en farge med litt rødt i ( gyllen mellom brun), og rent fortsett fra at noen striper er noe lysere enn andre,så er ihvertfall alt brunt :D Skal farge en gang til om ikke lenge igjen, men dette ble bedre enn forventa :) Nå skal jeg måle lengden på håret mitt, og jeg skal IKKE gjøre det lyst igjen før ALT det som har vært bleka og farga nå er klippet. Så det blir en stund til med andre ord, :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...