Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver her for å forhåpentligvis få noen fornuftige råd om hva jeg kan foreta meg - har satt meg selv i en helt forferdelig situasjon, det er så vanvittig vondt, spises opp innvendig, vil rett og slett bare dø... At jeg kunne sette meg selv (OG kjæresten, stakkars stakkars han, helt uforskyldt!!!) i en slik situasjon er bare helt ufattelig...

Her er saken i kortversjon:

Drakk alkohol, fikk blackout. Dette har aldri skjedd før. Erindrer såvidt at det har skjedd ting med en annen mann som jeg ikke klarer å gjengi her. Kjæresten min vet ikke noe (foreløpig), men det er en viss risiko for at det kan komme ut.

Jeg kan ikke fortsette forholdet etter dette. Jeg kan ikke leve med å ha gjort noe så grusomt mot min kjære, så uansett om han _eventuelt_ ville ha vurdert å tilgi meg så kan jeg ikke leve med meg selv, med å ha gjort en så grusom ting mot han, nedverdiget han på en slik måte.

Bør jeg fortelle han grunnen til at jeg gjør det slutt? Eller finne på noe helt annet? Og håpe på at han ikke hører om det som skjedde fra andre? Hva er verst, å få vite det fra meg nå eller forhåpentligvis bli forskånet fra det, men med en viss sjanse for at det kan komme han for øre på et senere tidspunkt?

Hjelp meg kjære KG-lesere, jeg klarer ikke mer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff så grusomt... jeg har ingen råd til deg :klem:

Hvis du sliter skikkelig kan du kanskje ringe en krisetelefon eller noe sånt?

Skrevet

:klem:

Du har gjort noe galt, men selv om det føles slik nå, er det ikke slutten på verden.

Ta deg god tid til å overveie hva du bør gjøre, ikke gjør noe før du har beroliget ded litt.

Og ikke si at du vil dø, slikt hjelper ikke verken deg eller kjæresten din, slikt gjør ting kun verre for kjæresten sin, ikke bedre.

Det som er aller viktigst her, er at du faktisk angrer. Det viser at du ikke er en kald, kynisk, fæl person. Du ønsker inderlig at dette ikke hadde skjedd, du tenker på din kjærestes beste. Det er egenskaper som teller mye mer enn et feiltrinn.

Jeg vet ikke hvordan kjæresten din reagerer om han får vite det. Jeg vet ikke om han får greie på det om du ikke forteller det. Men husk at hvis du forteller det, vil han sikkert reagere kraftig først. Ikke se på det som en katastrofe. Du sørger over feilen du gjorde, han vil sørge og rase over at du gjorde feilen. Vis at du angrer, at du er lei deg, men husk at det er menneskelig å feile. Han vil sikkert huske det etterhvert også og det vil være til hjelp for ham å vite at du angrer. La ham få tid til å huske de gode egenskapene dine.

Skrevet

Uff, så leit å høre at du har det så vondt og vanskelig..

Jeg har gjort noe av det samme som du har gjort, men bevisst, og jeg har det ikke fullt så jævlig som det du har det, men angrer jo selvfølgelig på det, og skulle ønske jeg ikke hadde gjort noe så grusomt mot min kjære..

Jeg synes du er veldig streng med deg selv. Du kan klare å leve med det hvis kjæresten din og du hjelper hverandre med å bearbeide det som skjedde.. Men da må du fortelle det til han, noe som jeg mener du må gjøre uansett, siden det er en sjanse for at det kommer ut av noen andre enn deg.

Jeg håper virkelig at dere finner ut av det. Er det ikke verdt å prøve? Det hadde jo vært veldig leit om du skulle ikke prøve å redde din store kjærlighet?

Skrevet

Som andre har nevnt her så vet ikke vi hvordan din kjære vil reagere hvis du forteller han dette.. Men jeg tror at du bør fortelle han det for din egen skyld. Slik du har det nå fortjener ingen å ha det. det er helt lovlig å feile, men man må stå for det man har gjort. Jeg er redd for at dette vil ligge som en vondt klump i magen din i lang tid fremover hvis du ikke får det ut. spesielt hvis du går rundt og er redd for at han skal få vite om det..

Folk er utro oftere enn man tror, og de fleste par kommer seg igjennom det. Det beste er iallefall at han evt får høre det fra deg, og ikke tilfeldigvis fra noen andre. Da er det mye vanskeligere å forsvare feilgrepet ditt...

Lykke til, håper alt ordner seg..

Skrevet

Dette kan skje selv den beste *host*

Ta det med deg som en lærdom. Pass på at du aldri drikke så mye igjen (for din egen sikkerhet), og bruk det som en motivasjon for å være trofast når det begynner å knipe på i framtida.

Skrevet (endret)

---

Endret av Hoppetaujenta
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Synes du er alt for hard mot deg selv. Ja utroskap er fælt, ja forferdelig, men alle kan gjøre feil . Vi er ikke feilfrie noen av oss, og mange trår feil. Nå har du fått erfart hva mye alkohol gjør, så da lar du være å drikke så mye mer. Man må ha erfaringer med seg i livet for å lære. Det er kun da man lærer av å gjøre feilene selv. Erfaringene i livet, gjør deg til den du er :)

Jeg ville ha lagt kortene på bordet så han slipper å høre det fra noen andre. Tilgir han deg ikke så må du bare prøve å leve med det og gjøre det bedre neste gang, gjøre det beste utav det,gjør han det så har dere mye å jobbe med . Lykke til :)

Gjest MedKjæreste
Skrevet

Hei.

Ser at du sliter med dette, men hos meg får du dessverre ingen sympati. Nå har du gjort noe grusomt og må ta ansvar.

Nå er det du som skal legge deg flat, sette deg selv til siden og prioriter han. Gjør det som er best for han. Og siden du ikke kan garantere at han aldri får vite om det, så må du fortelle det. Det er helt for jævlig å måtte høre fra andre folk at kjæresten har vært utro. Tro meg.

Når du har fortalt han det, lar du HAN bestemme om han vil fortsette forholdet eller ikke. Det er ikke du som skal slå opp med han. Først er du utro, så stikker du? Nei, vær nå rettferdig og rett opp i det. Hvis det fortsatt ikke funker å være sammen, så ender dere det. Men ikke bare gjør det slutt og skyld på noe annet. Du har gjort nok dritt nå. Vær ærlig!

Skrevet

Been there, done that...

Resultatet er at jeg ikke har rørt sprit siden, og ellers vært forsiktig med alkohol og det er nå 12 år siden...

Mitt råd er litt motsatt av forrige gjest sitt, om du innerst inne vet at han ikke kan tilgi utroskap (jeg vet at min kjære ikke kan det, og ikke jeg heller) og at det uansett blir slutt så synes jeg du skal gjøre det slutt uten å si noe. Ikke noe poeng å såre noen unødvendig. Han blir sikkert lei seg om det blir slutt, og å få vite at du har vært utro vil jo bare gjøre det enda vondere...

Lykke til

Skrevet

Nei, vet dere hva?! Gjøre det slutt uten å si noe?? Tror dere at det vil såre han mindre enn en angrende, selvutslettende kjæreste??

Kjære ts,

Fortell han hva som har skjedd.

La han bestemme seg for hva dere skal gjøre videre.

Vær takknemlig for det du har om dere takler stormen.

Ikke pisk deg selv til evig tid, men se på det som en erfaring.

Skrevet
Hei.

Ser at du sliter med dette, men hos meg får du dessverre ingen sympati. Nå har du gjort noe grusomt og må ta ansvar.

Nå er det du som skal legge deg flat, sette deg selv til siden og prioriter han. Gjør det som er best for han. Og siden du ikke kan garantere at han aldri får vite om det, så må du fortelle det. Det er helt for jævlig å måtte høre fra andre folk at kjæresten har vært utro. Tro meg.

Når du har fortalt han det, lar du HAN bestemme om han vil fortsette forholdet eller ikke. Det er ikke du som skal slå opp med han. Først er du utro, så stikker du? Nei, vær nå rettferdig og rett opp i det. Hvis det fortsatt ikke funker å være sammen, så ender dere det. Men ikke bare gjør det slutt og skyld på noe annet. Du har gjort nok dritt nå. Vær ærlig!

Enig med deg!

Det er mulig å tilgi utroskap. La han velge om han vil fortsette forholdet. Ikke ta dette valget for han. Hvis dere begge takler dette på en god måte (åpenhet, ærlighet, kjærlighet) så kan dere få et godt forhold igjen. Gi han og forholdet en sjanse!

Skrevet
Hei.

Og siden du ikke kan garantere at han aldri får vite om det, så må du fortelle det.

Når du har fortalt han det, lar du HAN bestemme om han vil fortsette forholdet eller ikke. Det er ikke du som skal slå opp med han. Først er du utro, så stikker du? Nei, vær nå rettferdig og rett opp i det.

Er enig i dette.

La ham bestemme. Legg kortene på bordet, vis hvor mye du angrer, gjør bot ved å la være å drikke i lang tid, og ellers alle andre ting som han måtte ønske, urimelige eller ikke. Og vær forberedt på sterk reaksjon.

Det er vel ingenting som er så vondt som at kjæresten gjør det slutt uten at man får vite grunnen til det. Jeg ville absolutt ikke valgt denne løsningen, selv om du vil skåne ham, så tror jeg nesten det vil være det motsatte. La ham (være med på å) bestemme hva som skal skje, du skylder ham såpass.

Lykke til!

Skrevet

Jeg synes det virker som om ts muligens har blitt utnyttet av en mann når hun egentlig var altfor full til å huske hva som har skjedd engang. Jenter trenger jo egentlig bare å ligge stille og bare la han holde på... Ikke at hun er unskyldt, på ingen måte, men jeg synes at dette ville vært lettere å tilgi for meg enn hvis min partner hadde vært utro med overlegg.

Jeg kjenner jo ikke til historien men hvis typen din virkelig er glad i deg og du er veldig lei for det og har utrolig dårlig samvittighet og kanskje lover at du ikke skal drikke så mye igjen så må han jo bare tilgi deg da.

Skrevet

Hvis du har drukket og fått blackout (stoler ikke helt på den forklaringen, du har nok fått i deg noe mer enn bare alkohol) og det har "skjedd noe med en mann" uten at du selv vet hva som har skjedd så har du ikke vært utro, da har du blitt voldtatt- og/eller misbrukt.

Og å være drama-queen hjelper ikke. Ta deg et glass vann og snakk med kjæresten din.

Gjest glamourgirl
Skrevet

Enig med Antoinette!

Har du drukket deg full og mistet evnen til å tenke klart har du vært utro, har du blitt dopa og fått blackout har du blitt misbrukt...

Skrevet

Snakk med kjæresten din. Fortell det akkurat slik det er.

Han fortjener i allefall ikke å gå og lure på om han var den som gjorde noe galt, og det var derfor du slo opp. Hva om han får høre hva som har skjedd og tror du dumpa ham på grunn av at du heller ville ha den andre som du holdt på med i fylla?

Vær ærlig, be om tilgivelse, gjør det som må til for at han skal tilgi deg.

Så blir det opp til ham om han greier å tilgi deg da!

Lykke til.

Skrevet

snu på flisa da! Se for deg at din kjæreste plutselig endte forholdet og ikke ga deg noen ordentlig grunn. I tillegg får du plutselig høre av andre, gjerne på byen, at han drakk seg dritings og var utro og at det var derfor han dumpa deg. Du hadde vel kanskje syntes at det hadde vært best å høre det fra han sant? Å noe slikt kommer alltid ut. Kan ta flere år, men før du vet ordet av det, er ryktet ute. Du kan jo også ha fått en kjønnsykdom.

Å la han ta avgjørelsen om forholdets videre fremtid. Legg deg flat, og ta det du får. Men vent deg en kraftig reaksjon!

Men du har ingen sympati fra min side med mindre du faktisk ble dopet ned da. (men det er fullt mulig å få blackout av alkohol ja. Har skjedd flere ganger her.)

Synes utroskap er noe av det verste du kan gjøre mot en du angivelig elsker. Dette er ikke for å være frekk eller noe, men slik mitt syn på utroskap er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...