Supramundane Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Er det noen som har en god oppskrift på en mørk og skikkelig saftig sjokoladekake? Gjerne med fyll og topping osv. Jeg prøvde en jeg har her hjemme, men den smakte faktisk vondt .. (uvisst om det var kokken eller kaken som er problemet..)
Yougogirl Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Hei Her er oppskrift på en som er enkel og god.. 400 gr sukker 6 egg Vispes til eggedosis 450 gr hvetemel 2 1/2 ts vaniljesukker 4 1/2 ts bakepulver 3- 4 ss kakao (pluss litt til lol) 450 gr smeltet smør (melange) 3 dl melk Haes oppi eggedosisen. hell i en langpanne, stekes på 170 c i 30-40 min. (kommer ann på ovnen, bruk en pinne for å kjenne på den) GLASUR 250 gr smeltet smør 500 gr melis 4 ts vanilje sukker 2-3 ss kakao Når du har rørt sammen dette, tilsett et egg. Da blir glasuren glatt og blank. Masse kalorier i, men men :kaffe:
Supramundane Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2008 Hvor stor form bruker du å steke den i? cm?
Yougogirl Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Bruker langpannen til stekeovnen... Kan sikkert brukes i en mindre form også, og bare forlenge steketida litt.. Pleier bare å pynte med støssel eller kokos!!
gard Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Hei Dersom du skal ha en enkel men saftig kake vil jeg anbefale denne: Den lille sorte: http://www.detsoteliv.no/searchresults_oth...uppe.php?id=564 Enkel...men du verden så god når man bruker skikkelig smør og 86% sjokolade :-)
Supramundane Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. februar 2008 Flotte tips! Jeg kan gjerne se for meg en "høy" mørk kake bakt i rund form, gjerne med noe fyll i midten! Tror du jeg kan prøve den første oppskriften og dele kaken i to slik?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå