Gå til innhold

Øl - vin?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg må beklage, men jeg har alt for mange alkoholspørsmål idag :P

Denne gangen gjelder det øl og vin. Vi skal invitere 77 stk, og noe forfall må en vel kanskje regne med.

Men det jeg lurer på er: Hvor stor andel av de som drikker alkohol til maten velger øl i stedet for vin?

Far min foreslo 1/3, men jeg er usikker. Vi skal servere reinsdyrstek, noe som jeg ser på som en typisk "god rødvins" middag, mens andre kanskje foretrekker øl.

Endret av bunadbrud
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det var et vanskelig spørsmål :)

Jeg ville hatt nok øl til alle og nok vin til alle, og heller satt det som ble til overs ut i baren senere :)

Men jeg mener at uåpnede øl og vinflasker skal kunne returneres... ivertfall vin... mulig du må inngå en spesiell avtale på butikken du handler øl på.. :)

Skrevet

Joda, det skal være nok. Jeg prøver bare å danne meg eg bilde om hvor mye de faktisk drikker. I forhold til budsjettet.

Skrevet

Her tenker jeg at jeg nesten ikke ville gitt folk alternativet til å velge mellom øl og vin ;) Dvs, jeg hadde bare satt frem noen ølflasker på bordene og servert vin til alle som ikke takker nei.

Men jeg kan egentlig ikke tenke meg at 1/3 vil foretrekke øl. Heller færre?

Dinedama har rett, du kan returnere polvarer. Så du kan jo kjøpe inn rikelig?

Skrevet

Noen andre som har synspunkter på dette?

Gjest Ansjoni
Skrevet
Dinedama har rett, du kan returnere polvarer. Så du kan jo kjøpe inn rikelig?

Er du helt sikker på det? Det gjelder isåfall bare vin. Sprit kan ikke returneres pga metanolsaken tidligere. Det har det stått oppslag om iallefall.

Skrevet

Jeg vil tro de fleste ville valgt vin. Trenger man egentlig å gi folk noe valg? Hadde det vaert meg ville jeg servert vin og heller hatt noen öl, alkoholfritt öl, farris og brus i bakhånd i tilfelle folk ikke drikker vin. Så får gjestene heller spörre etter det selv. Eventuelt si i fra at folk kan be om alternativer hvis de ikke drikker vin.

Men dette sier jeg med utganspunkt i meg selv og mine gjester da...

Skrevet
Er du helt sikker på det? Det gjelder isåfall bare vin. Sprit kan ikke returneres pga metanolsaken tidligere. Det har det stått oppslag om iallefall.

Ops, jeg burde skrevet at jeg bare snakket om øl og vin. Jeg tror heller ikke det er returrett på sprit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...