Gå til innhold

Bryllup som ikke er "fine" nok.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hjemmelaget er best, bakeren er noe du går til når tiden er for knapp.... Nei, takke meg til mat som er laget med kjærlig hånd.

Vel, jeg er ikke helt enig med deg her. Hvor mange er det egentlig som er i stand til å lage i klassisk bryllupskake selv? Vi skal dekorere lokalet og ha møte med prest dagen før vielsen, så selv om vi hadde innehatt konditorkunnskapene til å lage en kake, hadde vi ikke hatt tid.

Jeg synes at det å kunne bruke en konditor på denne dagen er litt luxus. Vi ble anbefalt vår gjennom en venn som driver en restaurant. Ikke bare lever han av å være konditor, men han lever for det også. Litt halvsprø nesten :-)

Vi måtte komme med forslag til fyll og vi må prøvesmake minst 4 forskjellige kaker før han lager noen kake til oss. Jeg kaller det å lage en kake med kjærlighet - om enn av en konditor!

PS: Jeg skiller sterkt på en baker og en konditor! En baker baker baketing (brød) og en konditor lager konditorting (kaker)...

Skrevet

Ma bare henge meg på med de andre her..

Vi har ikke råd til å ha et dyrt bryllup heller, og jeg og har vært redd for at folk ikke vil synes det blir fint nok.

Men har fått så mange gode råd her at jeg ikke tenker på det mer. Dagen er for dere. Og på den dagen skal dere ha lov til å gjøre ting akkurat som dere vil.

Gjest Anonymous
Skrevet

:oops: kjære alle dere... sitter og leser mange av innleggene her på kg og får litt bakoversveis... det er så mange som "dømmer" andre. får inntrykk av at mange mener at dersom du ikke har brukt over 100 tusen på bryllupet så blir det et "billigbryllup". det viktigste er vel at brudepar og gjester trives? jeg kunne ha vært i et bryllup i en låve og sikkert fått det like koselig, eller kosteligere enn på et dyrt hotell. det er stemningen som betyr noe, ikke hvor mange penger som er brukt... så ta dere sammen alle som slenger med leppa til de som ikke bruker like mye på bryllupet som dere... kanskje gjestene dere har i bryllupet deres ikke trives halvparten så godt som gjestene i et av de såkalte "billigbryllupene".

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Hvis min forlovede hadde kjøp "Norsk Festdrakt" fra Sparkjøp som brudgomsantrekk hadde jeg nok reagert, men det å spare inn på ting som servietter, kaker etc. er jo helt greit.

Minnie

Skrevet

Til gjest rett over her:

Jeg synes i grunn det blir slengt mest med leppa mot de som bruker en del penger på bryllupet!

jeg kunne ha vært i et bryllup i en låve og sikkert fått det like koselig, eller kosteligere enn på et dyrt hotell.  

(...)

så ta dere sammen alle som slenger med leppa til de som ikke bruker like mye på bryllupet som dere... kanskje gjestene dere har i bryllupet deres ikke trives halvparten så godt som gjestene i et av de såkalte "billigbryllupene".

Forøvrig er jeg enig i at det er stemningen som betyr noe, og at folk får gjøre som de vil. Men slutt nå å slenge med leppa både "oppover" og "nedover"

loolaa

Skrevet

Jeg må bare si at lykke kjøpes ikke for penger. Jeg var i et utebyllup, med grillmat, og is til dessert. var ikke noe flott eller luksuriøst over det, men du verden som brudeparet strålte av lykke :P

Og jgestene, de koste seg og det ble en lang fest, vi tuslet hjem utpå morningen. Jeg har vært i flere bryllup hvor det har vært litt stivt, 2 av dem var gøy, de 3 andre var til å :grine: av. Det var så kjedelig, brudeparet dro tidlig, og alle satt i små grupper på grunn av at det hele kvelden hadde vært et stivt opplegg.

Tror ikke du har noe å være redd for. Poenget er vel å være lykkelig og få den man elsker. Og hva bryllupet koster spiller ingen rolle så lenge alle har det bra mener nå jeg 8)

Gjest Anonymous
Skrevet

loolaa skrev:

Jeg synes i grunn det blir slengt mest med leppa mot de som bruker en del penger på bryllupet!

HELT ENIG!! :x

Skrevet

kjære cinderella2003:

nå har jeg lest gjennom bryllupsdagboka di, og du verden... høres ut som om dere har hatt "the time of your life"!! :hjerter:

fikk klump i halsen og tårer i øynene, pulsen økte etterhvert som jeg leste mer... utrolig bra.

helt ærlig så har jeg ikke tenkt over om bryllup skal koste mye eller lite, det viktigste er vel at man har verdens fineste dag, og at alt ble/blir som man har tenkt seg? samme om det koster 20000 eller 120000?

i et bryllyp tenker jeg ikke akkurat på hvor mye ting kostet, eller hvor maten ble laget! man ser jo på brudeparet, gleder seg med dem og håper de lever lykkelig alle sine dager!

om kjolen er kjøpt eller leid er vel det samme? skal jo bare bruke den en gang allikevel...

og jeg trodde det var vanlig å bruke forlovelsesringen som giftering?

kaker er definitivt best hjemmebakt, men bryllupskaken hadde jeg bestilt, rett og slett fordi jeg ikke kjenner noen som kan klare det!

så kjære alle dere som skal gifte dere; vær så snill og ikke tenk på hva andre sier om kostnadene, viktigste er jo at dere får en flott dag!

tviler sterkt på at gjestene sitter og diskuterer hvor rike dere er på en sånn dag...

Skrevet

Jeg synes ikke at du skal bry deg hva andre mener eller hvordan de vil ha det. Det er opp til hver enkelt hvordan de prioriterer, og alt avhenger på hvor mye penger de har som de vil avse.

Mitt bryllup kommer til å bli dyrt i mine øyne, men kanskje billig i andres. Vi vil heller ha mye av familien med oss på dagen vår, og billigere mat og lokale, enn få, og mer eksklusiv mat, pynt, lokale osv. Kjolen blir nok dyr, og hår og sminke også, men det er jo bruden (og brudgom) som de fleste er opptatt av.

Tenker vel kanskje at så lenge vi er fornøyde med innsatsen vi har lagt i dette, kan de andre mene hva de vil.

ps. Lykke til alle dere som skal gifte dere. Håper dere får den dagen DERE ønsker!

Skrevet

Mitt bryllup blir som Wenches... Dyrt i mine øyne, men sikkert billig i andres som har litt bedre inntekt. Uansett så tro jeg alle kommer til å kose seg når dagen kommer, til tross for at vi ikke kommer til å bruke mye penger på alt mulig.

Hadde vi hatt litt bedre råd, så skulle jeg gjerne hatt en litt dyrere fest. Det blir nok mye jeg kommer til å ordne selv, og det hadde jo vært deilig å slippe så mye av stresset når vi skal gifte oss...

Men uansett skal vi få det til å bli vellykket, og vi skal kose oss i massevis!!

Tror egentlig ikke at noen kommer til å merke at vi har kjøpt inn litt billig ting og tang heller.

Gjest M-ling
Skrevet

Kommer du i bryllup for å få proff-mat, da har du for dårlig jobb.

Cinderella, bryllupet ditt er ingen scene der "noen" skal fremstå som noe annet enn det de er.

Bryllupet er hva du og din mann selv legger i det, og det er en fest for dere.

Jeg er alltid kjempeglad for å bli bedt i bryllup, og forventningene består i å se brudeparet bli gift. Se hvor glad de er i hverandre, og feire dette.

For all del, å bli kalt kjip på et diskusjonsforum på internett må du ikke ta så seriøst. Hvem som helst kan sitte og spy ut av seg det de måtte føle for - gjerne bare for å være ekle.

Hva er forresten galt med servietter fra Nille?

Du skal tørke deg rundt kjeften, og that's it.

Jeg synes forøvrig det er ganske arrogant å si at man "kun" ønsker seg noe spesielt, og hiver resten.

Jeg tror du får et fint bryllup, fordi du er en fin person.

Det er din person, og mannen din - som skal feires - som sagt.

Ikke serviettene!

Som gjest kunne det forresten ikke falle meg inn å forvente gave - som forlover hadde jeg blitt overrasket, men veldig glad over å få et lite armbånd som takk.

Kaker bakt av naboer og venner er glimrende.

Å betale opphold på hotell o.l., sier man ja til idèt man takker ja til invitasjonen. Ønsker de ikke dette, er det bare å si "nei takk", og problemet er ikke der.

Jeg reagerer også på holdninger som det å forvente at svigerforeldre skal betale.

Hvor ble det av takknemligheten?

Jeg tror og håper at mine gjester skal få det trivelig, og at vi kan skape en vakker og høytidelig vielse og fest. Jeg har selv vært i mange bryllup men har aldri tenkt over om det var fint nok, eller slik jeg ville ønsket det.

Selvsagt har det ikke alltid vært gøy når talene varer i timesvis, men det har ikke vært noe som har plaget meg.

Jeg tror også det blir artig for alle parter.

Og siden hverken jeg eller du har tenkt på dette med "fine bryllup vs. mindre fine" før, så er det sikkert en del andre som også er som oss.

De som ikke er det kan reise hjem.

Lykke til med ditt drømmebryllup! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...