Gå til innhold

Bryllup som ikke er "fine" nok.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ahh!

Jeg tror vi er enige, jeg Lea!

loolaa

Skrevet

Det meste er vel sagt av de andre her.

Jeg henger meg på. :enig:

Det er ikke prislappen som avgjør hvor vellykket et bryllup er. Det er følelsene og stemningen man har gjennom dagen. Menneskene som deler dagen med oss som gjør det vellykket! :D

Dere kommer garantert til å få et kjempeflott bryllup!!! :D :D :D

Helt uavhengig av hvor mye det koster. :wink:

Lykke til og masse gode tanker til deg.

Slapp av og kos deg med kjæresten de siste dagene :hjerter:

Skrevet

Er helt enig men alle sammen her...

Nå er det ikke mange dagene igjen, slapp av og kos dere...

Jeg tror enkelte her inne er mere opptatt av hva andre skal synes og mene, enn hva de selv har lyst til... Håper du får en kjempefin dag....!

Regner med at de fleste dere, om ikke alle, dere har invitert er "kjentfolk" og jeg tviler på at disse kommer til å sitte å regne ut hvor mye dere har betalt for dagen.... I såfall har de kanskje ikke så mye der å gjøre...

Lykke til og jeg håper dere får en dag dere er er fornøyde!!!

:wink::P:):lol::wink:

Skrevet

Må si meg enig med resten her. Hvor hyggelig og minneverdig bryllupet blir er ikke av hengig hvor mye bryllupet koster.

Lykke til!

Skrevet

Hei Cinderella2003!

Synes ikke du skal bekymre deg for den slags jeg. Se fram mot den store dagen, og nyt av den. Hvor mange av gjestene tror du husker hvordan servietten så ut etter bryllupet?

Vi har gått inn for et billig bryllup vi. Med vilje til og med :o Budsjettet var i utgansgspunktet 50 000, men nå er vi nede i 30 000....Kjolen min koster 6000 kroner, undertøyet kjøpte jeg for 300 kroner på SparKjøp, hårpynten kosta 60 kroner på Cir'o, og det er mer enn nok til både meg og mine tre brudepiker....Kjolene deres kosta forresten 99 kroner på salg. Skoene mine kjøpte jeg for 24,50 på salg, vi setter opp både rødvin og hvitvin til festen selv, og sambo har laga 6 flasker cognac. Vi pynter ikke kirka, vi kjøper ringer til under 1500 kroner, vi bruker egen bil til transport, sambo og svigerfar lager middagen (som for øvrig er kjøpt hos grossist), vi dropper dessert og slår den sammen med kaffen. Bryllupskake i 3 etg lager jeg og svigermor sammen, alle andre kaker bakes på dugnad. Dukene finnes på rull, vi kjøper alt av lys på IKEA, servitører (6 stk) stiller opp gratis for oss fordi de synes det er gøy å hjelpe oss....Sambo kjøper komplett antrekk, Norsk Festdrakt på SparKjøp fordi han liker den, og det er hovedsaken. Komplett med sko kommer den på 2000 kroner....Vi leier et grandahus med kjøkken til 2500 kroner, musikken er kompiser som spiller hele kvelden for 3500 kroner.....blomstene kommer på 3000 kroner.....Og jeg er fornøyd jeg. Det vet jeg sambo er også. Og det som er kulest.....vi skal ha 50 personer til middag og nesten 120 til kaffe. Så vi har definitivt fått MYE for pengene. Det er det som spiller noen rolle for oss - ikke hva andre mener og synes - selv om det er gøy å høre på andres erfaringer da.

LYKKE TIL MED DEN STORE DAGEN!!!! Hovedsaken er at dere får en drømmedag :D

Skrevet

Hiver meg på jeg også - tror ærlig talt ikke at noen av gjestene kommer til å legge merke til hverken manglende blomster i kirka eller serviettene på bordet.

Vi skal ikke ha blomster i kirka (undersøkte pris og fant ut at det ikke var verdt det - blir i så fall "egenproduserte" oppsatser), hjemmebakte kaker (ingen som kan bake Verdens beste som tante) og gaver til gjestene har nå ikke falt meg inn en gang...

Lykke til - håper du får en flott dag!

Jeg har vel en uke igjen...

Skrevet

Jeg tror du virkelig hadde godt av å få blåst ut all den frustrasjonen! Jeg gir deg min fulle støtte i dustete kommentarer som enkelte kommer med.

Det finnes forventninger, tradisjoner og krav som kommer frem når man spør her, men hvordan man vil ha sitt eget bryllup bestemmer man selv. Dersom man lar andre (enten her eller slekt/venner som hjelper til) overstyre ens egne ønsker bør man virkelig tenke seg om hvilket liv man lever. Jeg har selv levd annens liv i 20 år og det er ikke normalt, det er jævlig, det ødelegger ens liv osv osv.

Selv gifter jeg meg inn i en "bedre" familie og de har virkelig krav og ønsker om hvordan et bryllup skal være! Selv er jeg fra en meget praktisk, nesten gjerrig, familie. Min kjære og jeg har dermed hatt noen diskusjoner på hvordan vi skal ha ting, da han tenker på hvordan ting skal være og jeg på hvordan jeg vil ha ting. Vi blir enige et eller annet sted midtveis hver gang :-)

Jeg kjøpte kjolen min på impuls i USA og han måtte betale. Vi valgte i utgangspunktet et dyrt sted å ha festen, all inclusive. Men fordi vi ikke fikk ha med bar selv droppet vi det pga. prisen. Nå har vi et kjempekoselig sted, om enn litt upraktisk. Servicet, glassene og bestikket de hadde der var ikke særlig pent, men vi gadd ikke bry oss med det. Kokken kommenterte det og vi sa ja takk til å få service og bestikk fra kokken. Glass blir kjøpt på IKEA. Kokken er på juniorlandslaget og er ordnet av naboen som kjenner ham. Servitørene er bekjente eller venner av venner. Vi har kjøpt inn duker, servietter, telys og annet smådill på Binders. Vi kommer nok ikke til å pynte kirken og bordblomstene blir billige og små. Sko skulle jeg kjøpe av ei gift venninne. Perlesmykker har jeg som arvegods. Forlovelsesringer blir brukt som gifteringer for å spare. All alkoholdrikke er kjøpt i Sverige. Brus blir kjøpt på Romautsalget her på Kolbotn. Min forlovers mann ordner bil og transport for oss. Venner av ham ga oss en god pris på busstransport av gjestene. Forlovere må ordne transport til/fra fotograf selv. Naboen transporterer/passer bikkjene.

Min kjære valgte bryllupsreise til Mauritius (50.000kr) og han bestemte også fotografpakken (20.000kr).

Åjoda, vi har også spart. Åneida, vi gjør ikke alt som alle forventer. Åjoda, vi er forberedt på kommentarer på dagen - bla. fordi min mor ikke er invitert (som sikkert faller i meget dårlig smak hos enkelte). Så lenge maten er god, folk blir mette, temperaturen ålreit og nok med drikke, hele glass og service så får resten bare være som det er.

Det er verre med et dårlig planlagt bryllup enn et "billig" bryllup!

Skrevet

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger!

:) Jeg synes det var godt å høre at det ikke bare er "utstyret" som teller.

:ler::ler::ler:

Ønsker alle sammen lykke til! Legger inn raport i neste uke om hvordan det gikk...

Skrevet

Jag tycker det låter mycket klokt att inte lägga ner en förmögenhet på bröllopet - det är en viktig motvikt till de väldigt påkostade bröllopen man ofta kan läsa om (både här och i tidningar).

Det är som du själv säger, Vi ska ju leva efter bröllopet också.

Till vårt bröllop använde vi bara lite besparade pengar, min mors bröllopsgåva till oss var bröllopskläder (och vi klarade oss båda sammanlagt på under 10 000 SEK) . Mina svärföräldrar stod för middagen (svärmor lagade) och vi var bara familjen. Men vi hade en fantastisk dag. Som vi ville ha den. Det är det som är viktigt, att kunna gifta sig som man vill, tillsammans med de man vill och (tycker jag ) till överkomlig kostnad.

En arbetskollega till mig gifte sig i hemlighet och tog middag på fin restaurang tillsammans med sina förlover. De resonerade så att i stället för en bröllopsfest för 60-70 000 så kan de bygga ett rum till på huset och dra om avloppet. De var oerhört nöjda med sitt val - det passade dem och deras ekonomi.

Jag tycker nästan det är sorgligt när man ser brudpar som spenderar mer än de egentligen inte har råd med, och sen inte ens har råd med ett tackkort till gästerna. Var servetterna är köpa eller om det är blommor i kyrkan är väl nonsens egentligen?

Skrevet

Heisann!

Nå er ikke jeg vordende brud heller. Men følte at det nesten gjorde vondt å lese det du skrev i førsteinnlegget. Dette er en tid du skal nyte og kose deg med tanken på alt det hyggelige som skal skje snart, ikke bekymre deg om enkelte personers sossetendenser eller om enkelte av gjestene ikke finner bryllupet deres fint nok.

Jeg synes det virker som om du har ordnet saker og ting veldig fint jeg og går i gang med det med glede og forventning! Og positive tanker! Jeg er helt enig med resten av gjengen som mener at det er ikke budsjett og økonomisk velstand det kommer an på. Det kommer an på hvordan du og din tilkommende mann og forlovere, gjester og hele feiringen blir! Og det har etter min mening mest med stemningen og trivselen å gjøre.

Jeg synes deres bryllup virker som det blir kjempekoselig jeg :D Tror ikke du har noe å bekymre deg over. Også hjemmelagde kaker! DET er jo toppen! Jeg synes også at konditorikaker kan bli litt vel kjedelige og bare søte.... i endel tilfeller i allefall....

Ser ut som om du føler deg litt bedre nå og det er jeg så glad for!

Siden det er så mange ulike mennesker her på KG med ulik smak, bakgrunn, økonomi, stil, og så videre, så forundrer det meg ikke at det er noen røyer her som tar litt av og rett og slett liker å kritisere for å føle seg bedre selv. Jeg mener at et dyrt og "eksklusivt" bryllup, ikke nødvendigvis blir bedre eller morsommere eller vakrere fordi det er brukt mange penger. Det er bare tøys!

Bryllupet blir hva du og din tilkommende gjør det til, og av det inntrykket jeg har fått av deg, så tror jeg dette kommer til å bli kjempebra!

Nyt den siste tiden nå før DAGEN og drit i de andre sosserøyene :lol:

Det årnær sæ : - )

Klemmer og lykkeønskninger fra Diva

Skrevet
Var servetterna är köpa eller om det är blommor i kyrkan är väl nonsens egentligen?

Må bare si en ting til :

Jeg kunne ikke vært mer enig!!! :D

Furstina er en klok dame :)

Skrevet

Takk takk Diva. :)

Det finns för övrigt många gamla teman här på KG att läsa om hur man kan hålla nere kostnaden för bröllopet - utan att känna sig snål eller gniden.

Det är mycket man kan göra själv, eller köpa på andra butiker än brudebutikken eller "den fina" butiken. En del inköp man kan göra i Sverige, bilar att låna, fotografering av bekanta som är duktiga etc...

vad ni kan spara in på att göra själv beror ju på vad NI är duktiga på. Jag lät min mamma sätta upp håret på mig och jag sminkade mig själv, fotografering skötte min mans systrar. Jag hade inte alls varit lika nöjd om jag hade betalat för allt det där. Vi har oerhört många bra foton från vår dag. Ingen som har reagerat på det.

Blommor från en grossist eller från en fin butik syns inte heller.

men som sagt var det finns många bra forum om detta här. Det är bara att söka.

Skrevet

Det er så rart det der, hvor vanvittig mange av oss kvinner som går opp i hva andre tenker, synes og mener om våre valg av både det ene og det andre. :( Smaken er som baken. Jeg har lest innlegg her inne hvor folk synes at levende musikk ikke er så bra. Og at 6000 kroner for det virket uhørt. Da ble jeg litt svett når jeg vet at vi vurderer å gi nesten det dobbelte :(

Jeg synes at vi må lære oss å respektere andres valg så lenge disse ikke er ondsinndige. Det som avgjør om jeg synes at festen er vellykket er ikke hvor mye tingene rundt meg koster eller hvilket merke det er. Det er menneske - og verdisynet til folk jeg er opptatt av. Folk som hviler i seg selv, har humor og er medmenneskelige. Fordommer er no faenskap og bygger kun på misunnelse og usikkerhet. Det være seg om folk synes at andre betaler for lite eller for mye i sine bryllup. :blunke:

Gjest Poirot
Skrevet

Som om jeg skulle sagt det selv!!!

Følger selv med her inne, og leser om mye tant og fjas. Noen legger jo ut bilder etterpå, og jeg må si at det ikke alltid er lett å se alle detaljene bruden (??) har tenkt mye på og brukt tid og penger på.

For meg er det viktig: å ha en bordkavaler som er litt sosial, god stemning og takkekort innen 2 mnd.

Kjenner noen som fikk risengrynsgrøt til mat i bryllup med 60 gjester, opga dårlig råd. Da synes jeg kanskej man kunne invitert litt færre....

Skrevet

Hjemmelaget er best, bakeren er noe du går til når tiden er for knapp.... og "kjøpekaker" er det det går minst av i festlig lag i heimen her.

Nei, takke meg til mat som er laget med kjærlig hånd.

(Har sendt deg en PM.)

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror bryllupet ditt kommer til å bli kjempefint jeg!

Jeg var i 2 bryllup noen måneder etter hverandre. I det ene var det invitert MANGE gjester, alt var stivpyntet og "perfekt"..

Men det var kjempekjedelig der. Det ble rett og slett for pyntet og stivt.

Det andre bryllupet jeg var i, var ikke et kirkebryllup en gang! Det var invitert noen gjester, vi var kanskje 20-30 stykker, men det var en kjempefin og morsom kveld! Hadde det kjempefint der, og gjestene var der til langt på natt.( noe de ikke var i det første bryllupet jeg nevnte)

Der kunne vi være oss selv og bare kose oss og feire paret.

Så pengebruk, og dill og dall trenger ikke være løsningen på et flott bryllup!

Kos deg på dagen deres, og jeg ønsker dere LYKKE TIL! :D

Skrevet

Lykke til på lørdag Cinderella2003 :D

Jeg tror du får en fin dag. Hvis dine gjester er kongelige og vant med en finere stil, burde du nok vært bekymret - men vanlige dødelige bør ikke ha noen grunn til å klage!

Skrevet

Det meste er sagt,og jeg henger meg på di fleste her. Det er ikke hvor mye bryllupet koster, som spiller noen rolle. Det er stemningen... jeg har vært i en del brylluper, noen av di har vært gørr kjedlige og andre har være suuuuper koselige/arttige. Men det har ikke stått på penger... Jeg har aldri fått noen gaver i et bryllup :wink:

Skrevet

Jeg har heller aldri fått noen gave i et bryllup.

Jeg skjønner ikke hvorfor det plutselig ble et tema.

Når vi velger å gi gave til våre forlovere, toastmasteren og brudebarna er det som takk for hjelpen for alt det ekstra de har hatt, ikke fordi de er gjester i bryllupet vårt.

Rett og slett en oppmerksomhet for at de har anstrengt seg mye for at vår dag skal bli perfekt.

Det fortjener de en oppmerksomhet for synes nå jeg.

:roll:

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Bryllupet ditt blir nok kjempekoselig!

Selv syns jeg det er tull å bruke 100 000 på et bryllup, men alle må jo få gjøre det de føler for. Vi kommer også til å gjøre det billigst mulig, og heller bruke litt mer penger på en bryllupsreise.

Vi satser på en enkel, men hyggelig fest for familie og venner, og hva vi får i gave er likegyldig for meg, syns bare det er hyggelig om folk vil komme! Er selv drittlei av store, stive bryllup der alt skal være perfekt!

Nei, lite og "hjemmelaget" er mye hyggeligere! Da slapper gjestene av og koser seg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...