Gå til innhold

tips til godt pålegg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger tips til gode påleggsorter. Kjenner jeg begynner å bli matlei mhp brødmat - sikkert fordi jeg spiser det samme på brødskiva bestandig. Det jeg for det meste spiser er brunost, leverpostei, banan og noen ganger hvit ost. Kjøttpålegg er jeg ikke så veldig glad i, og det er jo dumt egentlig, for der er det vel mye sunt.

Problemet er at jeg for tiden bor i utlandet, og da får jeg lissom ikke tak i det jeg er vant med.

Men altå - noen som har noen gode påleggstipe - gjerne noe sunt og godt - som jeg kan variere litt med...tusen takk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Epler.

Er spesielt godt på ristet brød med et tynt lag brie eller annen mykost under. Man kan godt spises rett på skiven også.

Forutsetter at du spiser skivene der og da, da.

Skrevet

du kan jo sprite opp ost, leverpostei osv. med agurk, paprika, persille, salat osv?

ellers finnes det mye forskjellig kjøttpålegg, så det kan jo hende du liker noe av det.

Skrevet

Jeg synes kylling og kalkunpålegg er veldig godt :) Det kan du variere en del med synes jeg selv. Men de fleste brødskivene blir bedre med for eks philadelfia istedet for smør og en del agurk/paprika/salat på.

Gjest puselabb
Skrevet

Jeg har akkurat fått dilla på krydret kalkunpålegg. Smaker som marinert kalkun, kjempegodt og veldig sunt!

Skrevet

Rugsprø med peanøttsmør. Nam nam.

Skrevet (endret)
Rugsprø med peanøttsmør. Nam nam.

:jepp:

Og leverpostei med kiwi, leverpostei med tomat og pepper, leverpostei med banan og karri, pesto med tomat, tahini med mangochutney (kanskje ikke så kjempesunt da).. Stort sett det det går i her :ler:

Uten smør da, med smaker det ikke noe godt..

Endret av Munachimso
Skrevet

'for tiden er jeg hektet på knekkebrød med philadelphia ost og tometskiver :popcorn:

Gjest AnneShirley
Skrevet
'for tiden er jeg hektet på knekkebrød med philadelphia ost og tometskiver :popcorn:

Jeg også. Rugsprø med Philadelphia eller Port Salut går det mye av. Ellers er det godt med f.eks pesto og soltørket tomat.

Skrevet (endret)

En boks tunfisk i vann kan også "sprites" opp: bland fisken f.eks med en liten finhakket rødløk, et finhakket eple, 1 ts karri og smak til med salt. Vil du ha en mer kremaktig konsistens kan du røre i kesam 1% eller 8%, eller lignende. F.eks funker det også med yoghurt naturell, eller selvfølgelig creme fraiche (men da den lettere varianten :sjenert: ), og vips du har en litt sunnere og kjempegod tunfisksalat til knekkebrødet eller skiva :)

Eggehviteomelett er også godt: 1 egg+ 2 eggehviter stekes og has på skiva. Krydre etter ønske, eller bland også i hakket grønt e.l. Masse proteiner, lite kalorier.

Endret av NullHull
Skrevet

Evnt. bland en boks tunfisk med passende mengder cottage cheese og mais, ha i litt sitronsaft. Krydre med pepper og salt. Putt på lufttett boks, holder seg fint i 2-3 dager. Supergodt!

Skrevet
Epler.

Er spesielt godt på ristet brød med et tynt lag brie eller annen mykost under. Man kan godt spises rett på skiven også.

Forutsetter at du spiser skivene der og da, da.

Ja, det er kjempegodt. :jepp: Samme med bananer, men da foretrekker jeg at brødet er ferskt.

Skrevet

Du kan jo riste brødet eller varme det i ovnen/mikroen (ostesmørbrød, f eks), hvis du ikke liker den tørre brødskiva (jeg er forøvrig helt enig).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...