Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #1 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg tenker på VG-reklamen med han homo vålerengafanen som synger "stille i fjøset" på t-banestasjonen. Jeg ler av ham, altså, men jeg skjønner ikke helt greia med de to andre supporterne og sånn. Jeg har diskutert med flere andre, og ingen skjønner helt hva som er poenget... Er det noen som har skjønt den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 6. februar 2008 #2 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg har også lurt på dette, og leste for litt siden en forklaring jeg syntes virket ganske logisk: VG har jo forsøkt å posisjonere seg som gode på sport, med satsingen på eget sportsbilag etc. Dermed er hele poenget at mannen i dress, egentlig ikke ER Enga-supporter (eller fotball). Men fordi han leser VG har han blitt engasjert i fotball likevel, og synger dermed på sangen selv om han ikke kan den så godt, og ikke helt kan de "uskrevne" reglene for hvordan man oppfører seg som fotballsupporter Altså; VG engasjerer hele landet, alle mennesker. Vet ikke om det var godt forklart, men er slik jeg oppfattet det i alle fall. Spørsmålet er jo hvor god reklamen egentlig er; alle husker den, men ingen skjønner hva den betyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #3 Del Skrevet 6. februar 2008 Når VIF vinner over Lillestrøm blir det "stille i fjøset", for Lillestrøm er jo langt utpå landet i følge VIF Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 6. februar 2008 #4 Del Skrevet 6. februar 2008 Når VIF vinner over Lillestrøm blir det "stille i fjøset", for Lillestrøm er jo langt utpå landet i følge VIF ja men hva har det med vg å gjøre?? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 6. februar 2008 #5 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg har skjønt sangen, altså. Vet det er en anti-LSKsang. Men det forklarer ikke reklamen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #6 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg har tolket det som om han er skap-fan. Altså, han og de to andre har ingenting til felles, bortsett fra Vålerenga. Så når han er ferdig å synge og LSKsupporterne er borte, har de tre andre ingenting å snakke om. Og da er det bra de har VG. Men en venn av meg mener at de to andre engasupporterne blir sure på ham når han synger... Så ikke vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 6. februar 2008 #7 Del Skrevet 6. februar 2008 Mannen min har en teori om at mannen i dress synes de to supportergruppene bråker så fælt, så han kupper sangen deres med sitt show. Og så kan han lese vg i fred. Men VIF-supporterne tror det har funnet en ny åndsfrende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 6. februar 2008 #8 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg tenkte at det hadde noe med at både Vålerenga og VG (i følge VG) skal være for forskjellige typer. Ellers så høres forklaringen til MellonCollie logisk ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #9 Del Skrevet 6. februar 2008 Mannen min har en teori om at mannen i dress synes de to supportergruppene bråker så fælt, så han kupper sangen deres med sitt show. Og så kan han lese vg i fred. Men VIF-supporterne tror det har funnet en ny åndsfrende. Sånn har vi tolket det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest puselabb Skrevet 6. februar 2008 #10 Del Skrevet 6. februar 2008 Mannen min har en teori om at mannen i dress synes de to supportergruppene bråker så fælt, så han kupper sangen deres med sitt show. Og så kan han lese vg i fred. Men VIF-supporterne tror det har funnet en ny åndsfrende. Jeg er ganske så overbevist om at det er dette som er poenget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 7. februar 2008 #11 Del Skrevet 7. februar 2008 enig med gjestene over her! herregud... sa jeg det høyt??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 7. februar 2008 #12 Del Skrevet 7. februar 2008 - og VG har oppnådd akkurat det de ønsket. Vi husker alle reklamen/sangen og vet at det er VG reklamen er for. Hva den betyr eller ikke betyr er vel i så måte det viktigste - de har fått oppmerksomheten vår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2008 #13 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg har tolket det som om han er skap-fan. Altså, han og de to andre har ingenting til felles, bortsett fra Vålerenga. Så når han er ferdig å synge og LSKsupporterne er borte, har de tre andre ingenting å snakke om. Og da er det bra de har VG. Sånn opplever jeg den også. Det er ingen kontakt mellom dem før sangen, og ingen kontakt etter sangen. Det er kun interessen for VIF som gjør at de i det ehle tatt gjør noe sammen (synger). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 7. februar 2008 #14 Del Skrevet 7. februar 2008 Sånn opplever jeg den også. Det er ingen kontakt mellom dem før sangen, og ingen kontakt etter sangen. Det er kun interessen for VIF som gjør at de i det ehle tatt gjør noe sammen (synger). Sånn har jeg også forstått det. Teorien om at han synes de bråker tror jeg ikke på, for han lar seg jo virkelig rive med, så skap-fan tror jeg mer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2008 #15 Del Skrevet 8. februar 2008 Haha, det er visst ingen som skjønner hva denne reklamen handler om. Kanskje man kan spørre reklamebyrået? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serene Skrevet 9. februar 2008 #16 Del Skrevet 9. februar 2008 Endelig en forklaring! Kjenner jeg blir sinna hver gang jeg ser den fordi jeg ikke forstår poenget. Men er dette en vellykket reklame, når mange av oss ikke forstår den? Og hvis poenget er å lage diskusjon og rom for tolkning, da vet jeg ikke hva vi kan vente oss framover fra nye reklamestutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamut75 Skrevet 9. februar 2008 #17 Del Skrevet 9. februar 2008 Fotball og VG er for "alle" og binder forskjellige typer folk sammen . Tror reklamen spiller på vårt behov for sosial tilhørighet . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 9. februar 2008 #18 Del Skrevet 9. februar 2008 Fotball og VG er for "alle" og binder forskjellige typer folk sammen . Tror reklamen spiller på vårt behov for sosial tilhørighet . Det tror jeg også, at alle har noe til felles innerst inne selv om de virker veldig ulike på overflata. Les: "alle" leser vg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2008 #19 Del Skrevet 9. februar 2008 Mannen min har en teori om at mannen i dress synes de to supportergruppene bråker så fælt, så han kupper sangen deres med sitt show. Og så kan han lese vg i fred. Men VIF-supporterne tror det har funnet en ny åndsfrende. Nei, dette henger ikke på greip i det hele tatt.. Han blir jo så ivrig, og skuffa når de andre har tatt t-banen. Og han er jo med i sangen med en gang, han ser ikke irritert ut først eller noe... Jeg tror også på teorien om at han er skaptilhenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomull Skrevet 9. februar 2008 #20 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Jeg har også lurt på dette, og leste for litt siden en forklaring jeg syntes virket ganske logisk: VG har jo forsøkt å posisjonere seg som gode på sport, med satsingen på eget sportsbilag etc. Dermed er hele poenget at mannen i dress, egentlig ikke ER Enga-supporter (eller fotball). Men fordi han leser VG har han blitt engasjert i fotball likevel, og synger dermed på sangen selv om han ikke kan den så godt, og ikke helt kan de "uskrevne" reglene for hvordan man oppfører seg som fotballsupporter Altså; VG engasjerer hele landet, alle mennesker. Vet ikke om det var godt forklart, men er slik jeg oppfattet det i alle fall. Spørsmålet er jo hvor god reklamen egentlig er; alle husker den, men ingen skjønner hva den betyr Denne tror jeg også på Endret 9. februar 2008 av Sunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå