Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Hei! Jeg har hatt veldig dårlig matlyst i det siste, men har passet på å få i meg nok proteiner, vitaminer osv. Er veganer så jeg spiser stort sett linser(28% proteiner pr 100g) til middag og nøtter/fiberrik o.l. iløpet av arbeidsdagen. Har igrunn tenkt at jeg kan dra nytte av min dårlige matlyst(vart i 3 uker etter en tur til utlandet hvor det var veldig vanskelig å få vegan mat;-)) så de 2-3 "vinterkiloene" mine forsvinner litt før enn vanlig. Problemet er at jeg regna ut i sta hvor mye kalorier jeg får i meg iløpet av dagen og det er ikke mer enn ca 500.. Det må da være fryktelig lavt? Skal vel ligge på ca 2000 om dagen? Greia er at jeg fungerer utmerket.. Full pip på jobben og i stallen! Har kroppen min gått inn i et slags sparemodus eller er det bare jeg som er overnervøs?;-) Kjempefint hvis noen som har peiling kan hjelpe meg:)
Gjest utlogget Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Du spiser for lite og kroppen har gått inn på sparemodus. Når du spiser så lite over lengre tid, mister du muskler og når du igjen spiser mer normalt, legger ekstra kilo seg på lettere enn før, fordi muskler er med på å forbrenne kalorier. Sett i gang og spis som tidligere. Øk størrelsen på måltidene gradvis, og få i deg litt ekstra nøtter (er kaloririke og sunt i passe porsjoner). Du vet vel mye om kosthold siden du er veganer, men 500 kcal kan du ikke leve av om du ikke skal bidra til å få den jo-jo-effekten mange slankere får, i tillegg til underernæring. De fleste som har lagt på seg og har problemer med vekta, fikk det pga slanking...så pass på nå.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Tusen takk for svar! Var vel som jeg ante.. Har bare ikke tenkt over hvor lite jeg egentlig har spist siden jeg har fungert akkurat som normalt. Får nok prøve meg på litt mere nøtter osv ja! Prøve å spise litt hele tiden, blir kvalm av for mye på en gang. Glad jeg fant ut hvor lite jeg spiser iallefall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå