Gjest Gitte Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Det er lenge siden jeg har vært på flytur nå, og lurer litt på dette med håndbagasje. Leser på sas sine sider at tillatt håndbagasje er "1håndbagasje à 8 kg". Og nå kommer det dumme spørsmålet, kan jeg kun ha med én veske? Jeg skulle gjerne hatt med både håndveske og laptopveske ombord i flyet siden jeg helst ikke vil sjekke inn laptopen min. Dette er altså ikke tillatt? Eller...?
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 De fleste stedet godtar de en liten håndveske i tillegg til laptopvesken. Jeg har ihvertfall aldri opplevd annet. Dog de sier de skal bli strengere med dette. Jeg ville tatt kontakt med flyselskapet for å høre, noen er strengere enn andre. Har du eventuellt mulighet til å ha tingene fra håndvesken oppi laptopvesken? Det er tross alt ikke så mye man trenger drasse med seg inn i kabinen. Lommebok, nøkler, mobil, bok, og slike småting som man som regel fint får plass til i en laptopveske. Jeg får det ihvertfall oppi min, enda jeg bare har en laptopveske av minste slaget. Det er litt mer praktisk å bare ha med seg en veske også, så slipper man buksere seg innover en trang midtgang med ting i begge hender. IKKE sjekk inn laptopen ihvertfall. Den kommer neppe til å overleve turen, selv om du får sånn "handle with care"-ting på den. Da får du heller ofre håndvesken og ha passet i baklomma. (Du har nemlig lov til å stappe lommene så full du vil Så et alternativ er baggypants med stooore lommer.)
Gjest Gitte Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Takk for svar :-) Poenget er vel egentlig at veska mi er ganske stor, men ikke stor nok til å ha laptopen neddi, men ikke liten nok til å få plass til i laptopveska. Jeg får vel stappe lommene fulle og putte veska i bagen da kanskje.. Tar ikke sjansen på å måtte legge igjen verken veska eller laptopen i sikkerhetskontrollen :-)
Nilma Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Jeg har aldri opplevd noe problem med å ha håndveske i tillegg til annen håndbagasje, med unntak av på engelske flyplasser, der det er blitt veldig strengt m.t.p. terrorfare.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Å putte hele vesken oppi laptopvesken er jo ikke noe poeng i? Selve vesken kan gå i bagen, så kan innholdet fordeles i lommer og laptopveske. I hånden også, faktisk. Jeg pleier alltid å lese mens jeg venter på flyet, så da går jeg ombord med boken i neven. Ingen som sier noe på det.
Munachimso Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Jeg har alltid reist med en liten koffert + håndveske og det har gått helt fint Hør med flyselskapet du! Hvem reiser du med forresten?
Gjest Gitte Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 Glemte å skrive at jeg bare skal fly mellom Oslo og Vigra, så skal ikke utenlands i det hele tatt..
Gjest Gitte Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Jeg har alltid reist med en liten koffert + håndveske og det har gått helt fint Hør med flyselskapet du! Hvem reiser du med forresten? Jeg reiser med SAS, og på sidene deres står det at det er "1 håndbagasje à 8 kg", prøvd å ringe kundeservice men det er heelt umulig å komme gjennom.
Nilma Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 Glemte å skrive at jeg bare skal fly mellom Oslo og Vigra, så skal ikke utenlands i det hele tatt..Da tror jeg du trygt kan ta med håndvesken (med mindre de har endret reglene siden jeg fløy den ruten i jula ).
Gjest Gitte Skrevet 6. februar 2008 #10 Skrevet 6. februar 2008 Å putte hele vesken oppi laptopvesken er jo ikke noe poeng i? Selve vesken kan gå i bagen, så kan innholdet fordeles i lommer og laptopveske. I hånden også, faktisk. Jeg pleier alltid å lese mens jeg venter på flyet, så da går jeg ombord med boken i neven. Ingen som sier noe på det. Nei det er ikkeno poeng, men tenkte hvis jeg fikk plass til håndveska med innhold oppi laptopveska kunne det jo gått. :-) Sist jeg tura innenlands kom jeg ombord med 5 strikkepinner i veska.. men er første gang jeg må ha med to bager/vesker som håndbagasje :-)
Gjest Gitte Skrevet 6. februar 2008 #11 Skrevet 6. februar 2008 Da tror jeg du trygt kan ta med håndvesken (med mindre de har endret reglene siden jeg fløy den ruten i jula ). Stod noe om regelforandring fra 01.01.2008 men det var bare masse om væske.. så mye man skal bekymre seg for altså :-P
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. februar 2008 #12 Skrevet 7. februar 2008 Du kan IKKE sende laptoppen i baggasje, den må være i håndbaggasjen. Den er inkl i de 8 kiloene. Om du har 1 eller 2 stk håndbagg derimot spiller ingen rolle på sas. Skal du reise med BA eller mellomlande i London, da må alt oppi 1 stk håndbaggasje. God tur :-)
Gjest Gitte Skrevet 7. februar 2008 #13 Skrevet 7. februar 2008 Du kan IKKE sende laptoppen i baggasje, den må være i håndbaggasjen. Den er inkl i de 8 kiloene. Om du har 1 eller 2 stk håndbagg derimot spiller ingen rolle på sas. Skal du reise med BA eller mellomlande i London, da må alt oppi 1 stk håndbaggasje. God tur :-) Takktakk :-) Jeg satser på å ta sjansen på både laptopveske og håndveske jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå