Gjest tippsi Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Jeg skal på utveksling til New Zealand et halvt år og må derfor skaffe meg forsikring. Jeg er egentlig forsikret gjennom Vesta, men denne forsikringen går ut halvveis i oppholdet, så jeg tenkte jeg skulle bestille ANSAs studentforsikring for hele oppholdet ettersom denne høres bra ut. Er det noen som har erfaringer med forsikringen? Da tenker jeg på hva slags behandling man får hvis noe først går galt og så videre. Det er Crawford & Company som er skadeoppgjørsfirmaet.
Gjest australiastudent Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Finn andre alternativer! Jeg hadde ANSA sin tidligere, men vilkårene som de tilbyr i dag er ikke mye verdt. Man får for eksempel ikke hjemreise til syke besteforeldre hvis de er over 65 år!!! (var i allefall det for litt over 1 år siden når jeg skiftet) Forsikringen er heller ikke økonomisk gunstig da den ligger på det samme eller litt under andre alternativer, men så må man jo betale kontigent til ANSA. Synes heller ikke at det er noen vits i å være medlem i ANSA. Har nå Gjensidige sin studentforsikring for utland. Da får jeg i allefall hjemreise ved sykdom hos familiemedlemmer. Tror også prisen var nesten nøyaktig den samme (da er ikke ANSA kontigenten med regnet). Regner med at jeg kommer til å ha Gjensidige resten av tiden min her nede. Faktisk ingen av nordmennene på mitt kull som har ANSA lengre, alle skiftet når de bla innførte aldersgrense på besteforeldre. Sjekk litt rundt. Hilsen australiastudent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå