Gjest utålmodig prøver Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Jeg og min kjære bestemte oss for at vi ville prøve å få barn i august 2007. Jeg har gått på p-sprøyte litt over et år, men nå er det 9.mnd siden jeg satt inn den siste. Hadde min første ordentlige mensen i januar med frisk blod slik det var før, men denne gangen varte blødningene i 14 dager. Blødde ikke mye de siste dagene, men det tok sin tid før den var over... Pga utflodens utseende o.l. tror jeg at jeg hadde min første eggløsning etter p-sprøyteslutt nå i helga (lørdag-mandag en plass). Vi gjorde våres de dagene. Mannen min er sikker på at vi får klaff ganske snart siden det ser ut til at kroppen begynner å komme tilbake til normalen igjen, men jeg føler at det vil ta lang tid. Jeg føler også nå at jeg ikke kjenner kroppen min. Jeg vet ikke når EL kommer, ikke når TR kommer, alt er så uregelmessig. Har stilt spørsmål til forskjellige leger på nett og forklart hvordan kroppen min har vært siden august 2007. Legene mener jeg har eggløsning mest sannsynlig og at jeg er i stand til å bli gravid nå. Men jeg tør ikke å tro på det... Jeg har tatt mange graviditetstester siden august, men ingen har vært positive. Har tatt mange EL-tester også, men ikke funnet noen EL. I helga som var hadde jeg ingen EL-tester, så det gjør meg veldig usikker på om jeg hadde EL eller ikke. Jeg tør ikke ta flere tester, følelsene mine klarer det ikke for ønske om å få barn er så sterkt... Så nå sitter jeg her og ikke vet hva jeg skal tro... Jeg tar vitamintilskudd og folat, men føler det er til ingen nytte... Prøver å drikke veldig lite kaffe og inntar ikke noe alkohol.. Er det noe håp om en liten spire snart? Jeg gleder meg jo sånn!!! Vi har funnet mange navn vi liker osv Håper virkelig vi får det til!!!! Takk for at du leste!
Gjest StoreSky Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Hadde vært fint om man kunne skru av utålmodigheten?? Men det kan vi altså ikke! Mne se det positive - nå begynner kroppen og komme tilbake til det normale. Altså myyye større sjanse for å bli gravid i måndtene som kommer! Slapp av, ha sex, så kommer det nok en/ei liten spire!
latte Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Sender deg og alle andre prøvere gode tanker. Jeg tok ut spiralen i august, og har jobba med saken siden da Siste el-periode har jeg bøtta innpå grapefruktjuice. Ikke lett å slappe av og bare vente...når man begge ønsker så indelig at det skal skje. Ønsker deg lykke til med prøvinga...
Vienn Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Tror P-sprøyte medfører flere ulumskheter enn hva som faktisk kommer frem via legesamtaler osv. For min del tok det tre kvart år til mens kom første gang igjen og kroppen brukte tid etter dette for å stabilisere seg. Legen fnøys av meg når jeg i ettertid spurte hvilken virkning denne sprøyta faktisk hadde hatt. Vi har fortsatt ikke lyktes, men det kan jo være andre årsaker nå etter snart tre år. Vi har uansett valgt ikke å gå videre med saken. Og mange stiller spørsmål ved den avgjørelsen, men vi er komfortable og vet at det var riktig avgjørelse for oss. Jeg mener faktisk at P-sprøyte ikke bør tilbys de som ikke har barn fra før. Ønsket om barn kommer plutselig og fortere enn forventet. I hvert fall fortere enn hva tiden tar for å få sprøyta ut av kroppen og systemet i gjenge. Og det er da også et faktum at vi damer stadig blir eldre før vi prøver å få barn. Da kan tiden være knapp.
theamoren Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Enig med deg Vienn! når venninner av meg setter p-sprøyter er det nesten sånn at det går kaldt nedover ryggen min....
Rosalie Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Jeg hadde kvinnelig lege da jeg var student i Trondheim, og hun var nådeløst ærlig. Også når det gjaldt p-sprøyta. Hun gikk faktisk så langt som å kalle det for torturmetode.
Arwen Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Jeg hadde kvinnelig lege da jeg var student i Trondheim, og hun var nådeløst ærlig. Også når det gjaldt p-sprøyta. Hun gikk faktisk så langt som å kalle det for torturmetode. Min kvinnelige lege nekter også unge jenter p-sprøyte. Jeg tror hun kalte den djevelens verk.
~Mocca~ Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Jeg ville absolutt anbefale deg å begynne med temping, da vil du gå en mye bedre oversikt over når du eventuelt har EL..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå