Gjest Gjest_Charlotte_* Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Er det noen som har erfaringer med familieferie hit? Anbefalinger av barnevennlig hotell? Det er jo vannpark, dyrehage samt andre ting å være med på for oss som har barn, så tror nok det er en grei plass å reise til? Riga ligger heller ikke langt unna kysten og den fine stranden. Alle tips taes imot med takk! Spesielt hotell-tips! (Radisson SAS var utrolig flott, men i overkant når det gjelder pris Vi skal være der 1 uke).
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Dropp dyreparken, den er ingenting å se - sliten og typisk østblokk. Vannparken var veldig fin, men dyr. Ellers vil jeg foreslå Jurmala, hvis dere skal være der en hel uke. Utrolig flotte, rene sandstrender, koselig gågate med masse boder og restauranter og det tar bare en halvtime med tog inn til Riga.
Gjest Gjest_Bee_* Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Jeg var der på langweekend i november. Synes det var kjedelig. Og jeg er voksen. Kan ikke komme på en ting som skulle vært moro for mine barn der... Dessverre...
*Annie* Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 Har ikke vært der (ennå... ) Var godt i gang med planleggingen ifjor, men vi måtte endre planene. Men jeg ville sjekket ut Juramala og Aquaparken der. I Riga ville jeg besøkt dukketeateret, sirkuset, den zoologiske hagen eller kanskje et av de mange museumene. Det finnes også et shoppingsenter med lekeområde for ungene, og Lido som er en kombinert restaurant/fornøyelsespark. Tror det er en god del mer å gjøre for ungene i Riga enn i Oslo for å si det sånn....
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Riga er forsåvidt en fin by, med fin arkitektur - men det er egentlig lite å gjøre der, og spesielt for barn. Jurmala er koselig, stranden er fin - Sigulda kan også være verd en dagstur. Det mest negative med Riga er at servicenivået er skremmende dårlig (både på hoteller, restauranter...), og prisene har økt veldig de siste to årene. I tillegg er Riga blitt veldig populært blant engelske utdrikningslag, så gamlebyen kryr av strippeklubber - og horder av drita fulle engelskmenn i helgene. Koselig...(er kanskje håp om at de finner andre byer å dra til nå som prisene har steget såpass mye!) Jeg likte Riga godt - men byen har forandret seg veldig de siste par årene, og jeg anbefaler den ikke lenger som reisemål.
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Har ikke vært der (ennå... ) Var godt i gang med planleggingen ifjor, men vi måtte endre planene. Men jeg ville sjekket ut Juramala og Aquaparken der. I Riga ville jeg besøkt dukketeateret, sirkuset, den zoologiske hagen eller kanskje et av de mange museumene. Det finnes også et shoppingsenter med lekeområde for ungene, og Lido som er en kombinert restaurant/fornøyelsespark. Tror det er en god del mer å gjøre for ungene i Riga enn i Oslo for å si det sånn.... Det er ikke en god del mer å gjøre der enn i Oslo! Og en viktig ting. Selv om de har zoo og sirkus... Kvaliteten er betraktelig lavere enn f.eks. i Norge. Hadde heller reist til København om det var Zoo og Fornøyelsespark som var moro. (det du finner i Riga er mildt sagt skuffende i forhold...) Lido senteret kan jo alltids være noe. Det er en grei fornøyelsespark. Og lekeområde på shoppigsenter? Det er vel ikke akkurat hva ungene drømmer om å gjøre i ferien. Jeg forstår at man reiser til Riga på jentetur eller utdrikningslag - men familieferie med barn? Det finnes da så mange andre steder som er mye mer spennende og fine for barn!!!!
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Jeg forstår faktisk ikke at man drar til Riga på jentetur heller, jeg da. Shoppingen er svært lite imponerende - souvenirsjapper med ravsmykker, og noen store sentre - der man finner butikker som Dressmann (!). Ok, Zara og Mango fins også. Prisene på "skikkelige" klær er på nivå med hjemme. Veldig mye butikker med klær i "russisk" stil - topper i leopardmønster med gullbroderier på, og lignende ;-) Ikke helt min greie, i alle fall. En kjede med sjokoladebutikker som er bra (Emihls Gustavs) - fins en i Galerija Centrs i gamlebyen. Og "mer å gjøre for ungene i Riga enn i Oslo"?! Hahahaha! Det var dagens beste! Besøk byen før du uttaler deg, kanskje?
Lizzee Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Jeg var i Riga i fjor. Hadde ikke med barn og kunne ikke tenkt meg å ta med barn dit heller. Men nå kunne ikke jeg tenkt meg å dra tilbake dit heller da.... Ble litt skuffet da jeg var der. Sammenlignet med f.eks. Krakow, Budapest, Praha, Tallin og Warsava så var Riga nedtur. Det er mange steder jeg heller vil reise til enn Riga. Og spesielt med tanke på å ha med barn.
Gjest Gjest_Charlotte_* Skrevet 10. februar 2008 #9 Skrevet 10. februar 2008 Tusen takk for innspill alle sammen! Vi har nå bestemt oss for å droppe Riga. Fint å få innspill ang. familietur dit! Ble i utgangspunktet fristet ettersom det virket billig å reise dit, men etter å ha undersøkt x antall hoteller, gjestehus etc viser det seg at det faktisk blir ganske dyrt å bo der!! Da hjelper det ikke stort med rimelig fly. Vi har derfor bestemt oss for å bestille oss 1 uke til Torquay (Den Engelske Riveria) i Storbritannia :D Vi er så utrolig glad i Storbritannia. Kommer til å bli helt toppers!! Gud som jeg gleder meg! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå