Gå til innhold

Noe håp for denne karen ?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest LarsLars

Heisann !

Jeg er en mann på 28 år og sitter her og filosoferer over hvorfor jeg ikke har noe dame. Kanskje noen som kan gi meg noen tips ?

Slik er jeg (først noen overfladiske beskrivelser): Jeg er 175 cm høy, jeg har et middels pent ansikt. Jeg trener mye, og har kropp som en gresk gud. Jeg har en solid utdannelse og i starten på en karriere med gode utsikter. Jeg har en trygg 8-5-jobb, så jeg jobber altså ikke livet av meg.

Det jeg interesserer meg for, er kanskje ikke favorittsamtaleemnene til jenter. Jeg er svært interessert i det meste som har med teknologi å gjøre, dvs biler, våpen, fly osv. Jeg er ingen praktiker, men har inngående teoretisk kunnskap om det meste på det området. Alt dette er jo samttaleemner som gutter kan sitte og snakke om i timesvis, men som jenter sannsynligvis synes er totalt på idiotisk og uinteressant. Jeg har dessuten svært god peiling på det meste av politikk å gjøre, og jeg føler jeg kan ta opp en diskusjon på det meste innen aktuelle saker, både når det gjelder innenriks- og utenrikspolitikk. Selv om mange jenter vet endel om politikk, har jeg på følelsen av at ingen av dem liker å diskutere det noe særlig. De flagger ikke holdningene sine så klart, og det virker som de trekker seg litt unna når slike ting kommer på banen. Det kan jo selvfølgelig komme av at jeg har ganske høyreorienterte synspunkter på det meste, noe jenter ikke tenderer til å ha i særlig stor grad. Holdninger som går på effektivisering og privatisering av offentlig sektor, at Norge egentlig burde støtte USA får jeg som oftest svært lite gehør hos jenter når det kommer på banen. Samtidig mener jeg det er feil av meg å sitte å jatte med og prøve å være enig. Har vært tilstede endel ganger når gutter begynner å jatte med slik (og jeg vet at de ikke mener det), og det gjør meg kvalm. Poenget med dette lange avsnittet er er vel at det jeg interesserer meg for, skjeldent er det samme som jenter interesserer seg for slik at samtalene ikke akkurat alltid går på løpende bånd.

Noe annet som avsnittet over sannsynligvis demonstrerer er at jeg ikke akkurat er en entertainer av dimensjoner, heller egentlig ganske tørr i en del sammenhenger. Jeg er ikke typen som totalt tar over et vorspiel og kjører masse vitser og finner på masse gøy som underholder alle de andre. Jeg er vel mer av den typen som er litt mer i bakgrunnen og holder en litt lavere profil, og foretrekker heller å diskutere litt. Jeg har ikke akkurat inntrykk av at det er det som gjør jenter mo i knærne. Jeg har faktisk inntrykk av at jenter bryr seg lite om hvordan en mann ser ut eller hvilken jobb han har, om han er en liten drittsekk, eller om han er en dvask avdanket halvnarkoman junkie i 50-årene. Bare han har en høy status på noe vis (spesielt hvis han er berømt eller har mye makt) og samtidig er istand til å få dem til å le så er det meste ok. Jeg mener: hvordan ellers kan Mick Jagger dra damer ?

Det bringer meg over på neste tema. Jeg tror jenter har sansen for litt uforutsigbarhet. Selv er jeg alltid punktlig til avtaler, jeg holder hva jeg lover, og jeg tror at jeg nesten aldri lyver. Jeg sier selvfølgelig ikke alltid alt hva jeg mener, men hvis jeg sier noe, kan man regne med at det er sant. Jeg mener, jeg har vært borti damer som sitter og baksnakker venninnene sine, og jeg har hørt dem lyve for venninnene sine mens jeg hører på. Det samme gjelder for enkelte gutter jeg har kjent. Slike ting kan jo virke litt tiltrekkende, siden man blir innviet i en "hemmelighet", men hvordan kan man stole på slike, selv om det de sier ikke er direkte ondsinnet ? Uansett, jeg foretrekker at de jeg omgår ikke skal komme med masse småløgner, og heller ikke fortelle ting videre, og da stiller jeg kanskje litt vel høye krav ?

Det er en ting: jeg stiller muligens litt vel høye krav til de damene jeg treffer. Men jeg mener at hvis jeg ikke tenner på dem, så tenner jeg ikke på dem og da er det ikke noen vits i å innlede et forhold. Jeg klarer ikke å få lyst på en jente med en fysikk som ikke er innenfor rimelighetens grenser, eller hvis hun klarer å lire av seg masse dumheter. Jeg har generelt vanskelig for å forelske meg, men jeg tenner lett seksuelt på jenter som tar seg bra ut eller har litt rå og morsomme holdninger som appelerer til meg. Jeg beundrer jenter sin evne til å ha en ryddig økonomi, deres evne til å ha det pent og ryddig rundt, til å nesten alltid klare å ta seg ut, og deres evne til å kle seg pent og smakfullt selv om de skulle ha ganske begrensede inntekter. Slikt appelerer til meg. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å få de jentene jeg vil ha, mens de jentene jeg ikke vil ha, vil ha meg (et universelt problem ?). Bare en gang, kun en gang, har jeg virkelig elsket en jente, men hun dumpet meg. Det såret meg virkelig, og det tok veldig lang tid før jeg kom over henne. Jeg lurer på om jeg har distansert meg litt fra jenter etter det siden jeg brant meg så mye på henne.

Ok, det ble masse skriving dette, jeg regner med at de fleste har falt av lasset med et så langt innlegg. Men er det noen som har noen tips til meg hvordan jeg lettere kan skaffe meg en slik dame som jeg vil ha ? Takker til alle som har orket å lese alt dette, og særlig til de som gir svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

dersom du ikke er forelsket, så er det vel ikke så ille.. du vil vel ikke være sammen med noen du ikke virkelig er forelsket i?

vent til du faller.. så kan du begynne å tenke på hva som får det mer fristende..

"jeg har kropp som en gresk gud".. en fyr med denne holdningen til seg selv om kropp villl JEG holdt meg laaangt unna..

de høyreorienterte meningene dine kan også være et problem dersom de er for langt "ute".. selv stemmer jeg på partiet Høyre.. men folk "ute til høyre" er noe av det minst smakfulle jeg vet..

kvinner vil ha ekte føleleser.. så igjen blir det det å vente til du virkelig vil ha noen som er det best tipse.. vi faller ikke for "du ser sånn passe ut og virker ok.. så kanskje vil kan henge sammen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Du virker som en ålreit kar - men noe jeg er litt bekymret for er om du alltid snakker om din interesse for teknologi og politiske ståsted - uansett situasjon? Det er jo sånn at vi kvinner også kan ha disse interessene, men på en første date eller et vorspiel er nok ikke dette det første vi har lyst til å høre om...Hva med å være litt mer personlig når du treffer damer?

Jeg er sikker på at du kommer til å treffe ei, men holdningen om at du kun er interessert i de som tenner deg - den kan gjøre at dette kan ta litt tid, er jeg redd...Du, tenk hvor mange ålreite jenter du lar gå for noe så overflatisk...Du vil ha ei du kan snakke med og diskutere med, ei som har litt bein i nesa virker det som: Da bør du kanskje begynne å se etter dette, og ikke sette utseende i så stor fokus som det virker som du gjør. (Om jeg har misforstått så beklager jeg)

Jeg har faktisk inntrykk av at jenter bryr seg lite om hvordan en mann ser ut eller hvilken jobb han har, om han er en liten drittsekk, eller om han er en dvask avdanket halvnarkoman junkie i 50-årene. Bare han har en høy status på noe vis (spesielt hvis han er berømt eller har mye makt) og samtidig er istand til å få dem til å le så er det meste ok. Jeg mener: hvordan ellers kan Mick Jagger dra damer ?

Her mener jeg du har veldig rett og samtidig HELT feil! Jeg tror at for de færreste er ytre og materielle ting av stor betydning. Så om du ikke har kropp som en "gresk gud" (BRUK ALDRI DETTE UTTRYKKET - og legg av deg holdiningen!!!), ikke har en jobb å skyte av, ikke får damene til å le - så kan du godt få deg en dame likevel. Det er indre kvaliteter som er viktig - i allefall hvis man er ute etter en partner for livet - og ikke for en natt...Antakelig har Mick Jagger utstråling - og selvfølgelig: noen går bare etter fame-faktoren. Men husk at ikke M.J representerer "mannen i gata", da...

Mitt råd til deg er å ta initiativ til å bli kjent med alle slags jenter, lær dem å kjenne, og plutselig er forelskelsen der og da er alle sorger glemt - garantert! (Men så kommer det imidlertid nye sorger da, men de får vi ta når du kommer så langt... :wink: )

Husk at kjærligheten like godt kan falle på "lort" som på "lilje"...Syns dette er et godt ordtak, jeg!

mvh Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

jeg vil si at du er det man burde lete etter og bli sammen med...

For det virker mer som om du blir en stabil partner enn hva mange "spennede" menn gjör.

Jeg tror ikke du skal pröve å bli meg spennede,vär deg selv det er jo den enete du kan väre.

Skal jeg väre ärlig så får du sikkert mer napp i sommer om du har en slik kropp som du skrev her.

Nå snakker jeg for meg selv da og jeg kan si at en kropp som er flott å se på er noe man lett ser og blir innterisert i.

Det var slik jeg traff min sambo :ler: ble betatt av kroppen hans og der etter så jeg personen.

Kansje jeg er litt overfladisk,men törr innrömme det ialle fall....

de fleste mennesker er det eller ?

Når det kommer til innteressen din så er det vel ikke noe hinder,bra å ha litt ulike inntiresser også...

Og poletikk er jo så mye ,mange diskuterer politikk uten å vite det av mine venninner... :roll:

seff er det håp for deg,men om man leter etter kjärligheten så er det mindre sjangs for at den kommer.

Når man har innstilt seg på å väre alene så banker det på dören i ett kjör :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

slapp av..

vær ærlig, direkte, ekte

juster ned litt ditt syn på din egen fortreffelighet..

klassifiser deg som en "helt vanlig fyr" (i motsetining til "gresk gud :o )

dropp holdninger som "alle jenter.. " og "det eneste "de" vil ha er.. "

generalisering av denne typen går sjelden hjem som sjarmerende

fint å ha politiske holdninger, men det er ingen god idè å fronte dem veldig.. la dem komme naturlig etter hvert..

interesser som teknikk osv er bra.. men få jenter orker uansett å diskutere en ting i evigheter (selv om de skulle være interessert i temaet)

forsøk å snakke mer "løst og fast" om hverdagslige "lette" tema..

la de dype samtale komme etter hvert..

ikke vær for bastant.. det er viktig å vise at man vet at man ikke er ufeilbarlig.. og at man har respekt for den andres meninger.. på et likeverdig nivå

fokuser på henne, ikke så mye på deg selv..

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opptrer du som en skrytepave, i jentenes øyne...?

I så fall svekker du mulighetene betraktelig... ihvertfall til å få noe annet enn gold-diggers...

...bare et tips :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandman' date=' jeg er faktisk enig m deg.....!!![/quote']

...FAKTISK...?? ...kom det som en stor overraskelse på deg at du fant noe du kunne være enig med meg i...? :ler:

...bruker du ikke være det, kanskje...? :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

husk at de vil ha en PARTNER

ikke en galionsfigur eller adm dir til firmaet HJEM A/S

de vil ha deg som PERSON ikke som "type"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det er flere jenter enn gutter som er grønn eller rød mener jeg. du har sånne typiske gutteintersser... som noen allerede har sagt: du er litt generalisernde: alle jenter, men du er ihvertfall dønn ærlig: kropp som en gud, men alle har forskjellig smak. jeg blir ofte sjarmert av gutter men en liten "defekt".jeg er redd jeg ikke er bra nok for de altfor perfekte...

men som en sa: du virker som en stødig og en trofast type...

forresten: jeg er ledig, jeg :lol:

Billmrk: snart 23, student, men skjønner ikke politikk og teknologiske duppeditter, men blir tiltrekt av mitt motstykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

som sagt over her, utseendet er slett ikke alltid det viktigste. selv ville jeg aldri valgt en kjæreste ut ifra utseendet. jeg vil ha en person med noenlunde samme interessert som meg og som jeg kan føre en intelligent samtale med.

har du holdningen: jeg har kropp som en gresk gud, og lar jenter oppfatte at du har den holdningen kan det fort trekke veldig ned, også om du lar jentene oppfatte den generelle meningen du har om jenter, jenter interesserer seg ikke for...jenter har ikke samme politiske meninger som deg osv...hvis du har de holdningene så blir du jo kjedelig! du trenger ikke vise dem den holdningen en gang fordi du da sannsynligvis automatisk ikke prater om ting som interesserer deg osv, og dersom du viser disse holdningene dine så vil jo jenter føle at du setter dem i bås, jenter er like forskjellige som gutter. selv ville jeg blitt grundig fornærmet dersom noen prøvde å påstå at teknologi osv er noe jeg ikke har peiling på og ikke har lyst til å prate om, hva vet andre personer som ikke kjenner meg om det??

klart det er viktig at en person får en til å le, men det er ikke dermed sagt at du må være en entertainer, det er stor forskjell på hva jenter synes er morsomt, og jeg tror ikke jeg ville orket å være sammen med en som hele tiden skulle underholde alt og alle.

rådet mitt må vel være at du må være deg selv, men IKKE vise holdninger som jeg har kropp som en gresk gud, alle jenter er sånn og sånn, altså vær åpen og finn ut hvordan jenta virkelig er, ikke hvordan du regner med at hun er, og la henne bli kjent med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LarsLars

Takk for mange svar ! :D

Det var mange gode meldinger her. Tror de som har meldt ifra om at jeg kan være ganske generaliserende og forutinntatt overfor jenter har et poeng. Også dette med "gresk gud" - etter å ha snakket en halv time med ei jente en gang om interessen min for trening spurte hun en smule engstelig om jeg var veldig opptatt av slikt, og deretter så jeg aldri mer til henne :o Fant ut at jeg skulle dempe det noe ned etter det.

Jeg må tydeligvis ha formulert meg dårlig angående politiske holdninger. Det var visst noen her som oppfattet meg som en høyreekstremist, og det er jeg ikke, jeg stemmer ikke på noe annet en Høyre.

Men det er en ting jeg gjerne vil ha avklart: det var noen her som mente at det ikke er så nøye om man tenner på den personen man dater. Jeg mener ikke man må ha lyst til å ha sex der og da, men hvis jeg ikke føler at "det er noe der" dvs at det ikke ligger noen spenning i lufta, så er det ikke noen særlig vits i å fortsette. Jeg har brent meg på det tidligere og ikke vært helt ærlig med meg selv og henne og gått lenger enn hva jeg burde med jenter som i utgangspunktet virket som en bra fangst, men som jeg ikke egentlig følte noe for. Jeg synes ikke det er noen god ide. Men det man i slike tilfeller heller kanskje bør gjøre er å ta tiden til hjelp, bli bedre kjent først og deretter sette igang med turningen hvis man skulle føle at det var noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Men det man i slike tilfeller heller kanskje bør gjøre er å ta tiden til hjelp, bli bedre kjent først og deretter sette igang med turningen hvis man skulle føle at det var noe der.

DEFINITIVT! :Nikke:

Jeg var en av de som skrev noe om at du kanskje ikke burde sjekke "tenninga" før du sjekka jenta...Selvsagt bør det jo være en viss spenning fra starten av, men det kan faktisk oppstå spenning etterhvert som man blir kjent, også...

Jeg syns bare du skal være forsiktig med å avskrive alle jenter som ikke umiddelbart tenner deg... :roll: Det er ikke sikkert det blir så mange igjen å velge mellom til slutt, vet du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, unnskyld meg, men du høres kanskje litt selvopptatt ut? Visst er det et pluss å ha en bra kropp, men hvis det ser ut som om det er det eneste du er engasjert i (rent bortsett fra biler, fly og båter, da!), ville i hvertfall jeg skygga unna. Det, i kombinasjon med en høyre/liberalistisk holdning, som jo ofte handler om at enhver sørger for seg, kall det gjerne survival of the fittest, kan virke avskrekkende på de av oss som har et instinkt for omsorg!

Jeg er også enig i at det høres ut som om du har en generaliserende holdning til hvordan "jenter" er. Denne måten å tenke på er etter min erfaring veldig typisk for menn som har vært single en stund, men den funker dårlig i praksis. Vi vil gjerne bli behandlet som individer, og hvis alt vi foretar oss forklares med at vi er av arten "jenter", får vi inntrykk av at du betrakter oss som en av tre milliarder, ikke som ett unikt menneske.

Jeg mener ikke at du skal late som om du er en annen person enn det du er. Det vil jo uansett komme for en dag hva du egentlig mener. Men man behøver jo ikke å utbasunere de mest ekstreme synspunktene sine på den første daten.

MÅ du snakke om fly/båt/bil med jenta du er på date med? Du kan vel snakke med gutta om det?

Hvis du synes det er vanskelig å finne på noe annet å snakke om, kan det være en ide å gjøre en aktivitet på den første daten, slik at man ikke blir sittende der uten å si noenting (eller kanskje det motsatte;snakker masse om politikk og bil og fly).

OG jo, man må være tiltrukket av den man involverer seg i! Ellers risikerer man både å lure seg selv og den andre. Forelskelsen kommer kanskje ikke med en gang, men det må være en gnist der! Men den "drømmekvinnen" du har beskrevet, høres mer ut som et "godt koneemne" enn som en man blir tiltrukket av? "Orden i økonomien"? Er det det som får blodet til å bruse?!? Ikke heng deg opp i hvilken "type" du liker. Det er greit å ha sammenfallende interesser, men du sjalter kanskje ut mange som du kunne ha blitt tiltrukket av hvis du hadde "vurdert" det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...