Dragonstone Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 for noen mnd siden begynnte min sønn på sfo,da har han mast om å få gå der siden han begynnte i 1.klasse(han går nå i 3.klasse) han har storkost seg siden den gang,inntil noen uker siden. da var han på vei hjem fra sfo,og gikk bak noen gutter som gikk i 4.klasse.nå er det ikke lange biten å gå hjem,tar bare 2 min. men disse guttene fant det tydeligvis så plagsomt at de ba han om å slutte å følge etter dem.sønnen min sa han skulle bare hjem, det endte med at den ene gutten slo til han i ansiktet.snakket med ledelsen på sfo,og de konfronterte han med dette,han kunne ikke huske noe mente gutten.så han fikk bare en advarsel. i dag kunne sønnen min(som er hjemme med magesmerter)fortelle at de plager han enda.men da er det mer at de fornærmer han. de sitter ved samme bord å spiser mat på sfo,og de sitter å bare egler rett og slett.sier at han promper og raper hele tiden. (noe han ikke gjør) han har nevnt et par ganger i det siste at han vil slutte på sfo,men tror han liker seg ganske godt egentlig,hadde det ikke vært for plageåndene. han sa det idag at han skulle si det som det var,at det var disse guttene som ville at MIN sønn skulle slutte. så de kommer vel ikke til å gi seg før han gjør akkurat det. men skal bort å snakke med de voksne på sfo idag,så vi får se ka de vil gjøre med saken. har så utolig vondt på min sønns sine vegne... noen som har vært i lignende situasjon
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Hei. Har vært borti lignende med min sønn. Tok det opp med sfo og med læreren hans,. iogmed det skjedde på skolen og på vei hjem.. Det ble tatt opp umiddelbart og med gode resultater.. Læreren til den andre gutten (mobberen) tok det med sin elev og generelt i klassen. Det samme gjorde læreren til min sønn. Men skolen har også nulltoleranse for mobbing og vold i skolen. Og de ser veldig alvorlig på slike ting.. Så ta det opp igjen,- ikke gi deg!!!
ceca Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Ta det opp med skolen og sfo. Alt som skjer på sfo og skoleveien skal tas med skolen. Ikke gi deg !
SilkeSatan Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Dette bør du ta opp med SFO ang hva som skjer rundt spisetider osv. Og ta det opp med skolen at han blir mobbet på vei hjem eller genrelt. Ikke gi opp! De fleste skoler og SFO tolerer ikke mobbing.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Om dette hadde skjedd på SFO i min arbeidstid ville jeg tatt til side disse guttene med det samme og gitt dem klar beskjed om at hvis dette fortsetter vil vi ta møte med dem, foreldre og ledelse på SFO. Kanskje også rektor. Og at dette ikke er tolerert i det hele tatt. Hos oss tolererer vi ikke at noen er ekle med andre, og det får klere konsekvenser for barna, som at de blir utestengt fra aktiviteter til de kommer på bedre tanker osv. Det er som regel en meget effektiv taktikk da det fort blir kjedelig å måtte sitte stille ved et bord mens de andre koser seg med aktiviteter... Ta en prat med ledelsen på sfo med det samme og krev at de tar en samtale med barna det gjelder og deres foreldre. Gjerne også med forslag om at dette temaet taes opp i de klassene problemet ligger. Dvs 4. trinn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå