Gå til innhold

Alle de som forlater oss

Fremhevede innlegg

Gjest Kristian 16 år
Skrevet
Og når en kritisk masse begynner å gå lei av selvhøytideligheten til en storskriver, oppfatter sistnevnte det som om noen følger etter dem.

KG er blitt et bedre sted etter at disse forsvant. Se bare på antall brukere på KG.

Hvem er disse? De du var misunnelige på fordi dem hadde så mye mer saklig å komme med enn deg.

Sorry, du tar feil :troest:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Når jeg valgte å starte en tråd om at jeg nå forlater "åstedet" var det ikke fordi jeg er så veldig syk etter oppmerksomhet. Jeg ønsket å sette fokus på et problem her - nemlig de få gjestene som ødelegger for andre her inne.

Ja jeg er fullstendig klar over at dette er nettet og ikke det virkelige liv og at det er frivillig å være her. Jeg har ganske så tykk hud også. Jeg tåler derfor en del.

Men når man gjennomgående i en lang periode opplever at hver gang man deltar i en debatt så kommer en eller flere av de ondsinnede gjestene inn med oppgulpet sitt der de går til angrep - ikke på det som blir sagt ofte - men på personer med innlegg som "ja herregud enda et innlegg av xxx" OG det får bli stående fordi moderator enten ikke skjønner problemet eller ikke synes det er så ille så er det på kort sikt meg som bruker det går utover. Men på lang sikt vil de mer beskjedne brukerne ikke tørre å delta i debatt og de som rett og slett ikke gidder denne typen innlegg hver gang de "åpner munnen" gjør som flere andre har gjort allerede: de går vekk fra de foraene der det tillates gjester og blir kun aktiv i de foraene der det ikke tillates. Resultatet er enten akkurat det Kvinneguiden ønsker eller akkurat det motsatte.

Det er selvfølgelig svært hyggelig å få vite at en er satt pris på men jeg tviler på at de 5-6 profilerte brukerne som har slettet seg i år av samme grunn har skrevet "hadet tråder" fordi de ønsker å markere seg som person. Sak og person er to forskjellige ting - også i dette anliggendet.

Så jeg har slettet meg, hvorfor er jeg her fortsatt? Jo jeg har slettet meg fordi jeg ikke ønsker å bidra til å ødelegge trådene på KG ved at jeg legger innlegg hvoretter noen fåtalls ondsinnede gjester kommer med oppgulpet sitt. Jeg er her fortsatt og leser fordi det faktisk er svært mange interessante tema på Kvinneguiden og jeg HÅPER at det kan bli en løsning på problemet ufine gjester som i fremtiden betyr en kombinasjon av gjester og brukere i skjønn forening, med større mulighet for å fjerne uønskede innlegg og innleggere.

Skrevet

Det er ikke kun stalking som er et problem. Et stort problem er også enkelte gjester som gjør sitt beste for å svare frekt og usakelig og avspore tråder. Dette har skjedd mye i det siste.

Noen registrerte brukere forsøkte å synliggjøre problemet i denne tråden:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...5703&st=180

De ble kjapt avfeid med at debatten var ferdig osv, og det kom ekle innlegg og personangrep fra gjester, som resulterte i at tråden ble ryddet flere ganger, før den til slutt ble stengt.

Å si at brukere blir stalket fordi de fortjener det, for så å så tvil om at det i det hele tatt skjer, synes jeg er et veldig dårlig bidrag til debattenher, og jeg lurer på om det er skrevet kun for å provosere.

Jeg vet at stalking forekommer, for jeg har opplevd det selv. Jeg tviler på at det er fordi jeg markerer meg så voldsom her, for jeg skriver sjelden i åpent forum. Jeg tror en gjest bare fikk meg i vrangstrupen fordi h*n var uenig med meg. Det er da greit å være uenig, men å gå til det skritt å forfølge en bruker i tråd etter tråd for å slenge dritt, det er rett og slett hinsides.

At faste brukere som har vært her lenge velger å si ifra om at de sletter seg, forsår jeg godt. Mange av oss blir godt kjent her inne. På den måten sørger man for at andre slipper å lure på hvor en er blit av, og man oppnår å synliggjøre et problem, både for admin og andre.

At vi har et problem her for tiden tror jeg vi alle kan være enige om.

Skrevet

Hjelpe meg - jeg lever visst i en annen verden enn mange her. Har aldri sett ordet "stalket" før - hva i himmelens navn betyr det? Man skal sannelig lese mye rart ...

Jeg er en tidligere fast bruker som slettet meg uten brask og bram .. ser ikke noen grunn til å si hadet til folk jeg ikke kjenner i virkelighetens verden og som ikke kjenner meg som den personen jeg virkelig er ..

Grunnen til at jeg valgte å slette meg har hverken med sure gjester, selvgode faste brukere eller moderatorer å gjøre .. Jeg sluttet rett og slett fordi jeg brukte altfor mye tid på KG .. tid som jeg fant ut burde brukes på mer fornuftige ting, spesielt det å komme seg ut istedet for å gro fast foran PC`en etter en lang arbeidsdag..

Når man ikke lenger er registrert bruker så er det ikke så spennende med KG lenger .. takk og pris :)

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet
Hjelpe meg - jeg lever visst i en annen verden enn mange her. Har aldri sett ordet "stalket" før - hva i himmelens navn betyr det? Man skal sannelig lese mye rart ...

Jeg er en tidligere fast bruker som slettet meg uten brask og bram .. ser ikke noen grunn til å si hadet til folk jeg ikke kjenner i virkelighetens verden og som ikke kjenner meg som den personen jeg virkelig er ..

Grunnen til at jeg valgte å slette meg har hverken med sure gjester, selvgode faste brukere eller moderatorer å gjøre .. Jeg sluttet rett og slett fordi jeg brukte altfor mye tid på KG .. tid som jeg fant ut burde brukes på mer fornuftige ting, spesielt det å komme seg ut istedet for å gro fast foran PC`en etter en lang arbeidsdag..

Når man ikke lenger er registrert bruker så er det ikke så spennende med KG lenger .. takk og pris :)

Det var DEG og alle er ikke som DEG.

Ordet stalket skjønner du hva betyr.

Om du registrerer deg og jeg forfølger deg i alle innleggene dine å kaller deg for diverse styggdommer og latterliggjør innleggene dine uansett om det er bra det du skriver, da blir du stalket.

Lettere sagt enn gjort å ikke bry seg om det.Det er ikke sånn at du ikke tåler det i det hele tatt, men når det skjer ca 3 ganger om dagen i flere år da blir du drittlei helt enkelt.

Gjest Kristian 16 år
Skrevet
Det er ikke kun stalking som er et problem. Et stort problem er også enkelte gjester som gjør sitt beste for å svare frekt og usakelig og avspore tråder. Dette har skjedd mye i det siste.

Noen registrerte brukere forsøkte å synliggjøre problemet i denne tråden:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...5703&st=180

De ble kjapt avfeid med at debatten var ferdig osv, og det kom ekle innlegg og personangrep fra gjester, som resulterte i at tråden ble ryddet flere ganger, før den til slutt ble stengt.

Å si at brukere blir stalket fordi de fortjener det, for så å så tvil om at det i det hele tatt skjer, synes jeg er et veldig dårlig bidrag til debattenher, og jeg lurer på om det er skrevet kun for å provosere.

Jeg vet at stalking forekommer, for jeg har opplevd det selv. Jeg tviler på at det er fordi jeg markerer meg så voldsom her, for jeg skriver sjelden i åpent forum. Jeg tror en gjest bare fikk meg i vrangstrupen fordi h*n var uenig med meg. Det er da greit å være uenig, men å gå til det skritt å forfølge en bruker i tråd etter tråd for å slenge dritt, det er rett og slett hinsides.

At faste brukere som har vært her lenge velger å si ifra om at de sletter seg, forsår jeg godt. Mange av oss blir godt kjent her inne. På den måten sørger man for at andre slipper å lure på hvor en er blit av, og man oppnår å synliggjøre et problem, både for admin og andre.

At vi har et problem her for tiden tror jeg vi alle kan være enige om.

:tommelopp: VELDIG BRA!

Skrevet
Det var DEG og alle er ikke som DEG.

Ordet stalket skjønner du hva betyr.

Om du registrerer deg og jeg forfølger deg i alle innleggene dine å kaller deg for diverse styggdommer og latterliggjør innleggene dine uansett om det er bra det du skriver, da blir du stalket.

Lettere sagt enn gjort å ikke bry seg om det.Det er ikke sånn at du ikke tåler det i det hele tatt, men når det skjer ca 3 ganger om dagen i flere år da blir du drittlei helt enkelt.

Ja, selvsagt svarer jeg for meg selv .. hvem skal jeg ellers svare for? Eller er det sånn at man ikke har lov til å svare på spørsmål hvis man ikke mener det samme som deg?

:ler:

Hvis det er sånn du svarer folk her så er det ikke rart om du får høre det ..

Gjest Nettdoktoren
Skrevet
Har aldri sett ordet "stalket" før - hva i himmelens navn betyr det?

Det er nettlatin for forfølgelsesvanvidd, også kalt paranoia - en sykelig tilstand der pasienten innbiller seg at alle verdens nettbrukere følger etter ham/henne. Sykdommen opptrer ofte sammen med personlighetsforstyrrelsen autogigantomani, dvs. at pasienten har et selvbilde som er blåst ut av alle proporsjoner.

Skrevet
Amen.

Man blir ikke forfulgt av gjester dersom man ikke fortjener det. Antagelig er det ytterst sjelden noen faktisk blir forfulgt her. Det kommer bare et tidspunkt hvor nok av gjester og utloggede brukere går lei av hvor selvhøytidelige endel storskrivere er og begynner å kommentere det. Disse storskriverne blir sjokkert over at noen tør mene at de faktisk bidrar negativt til forumet og dermed er spiralen i gang.

Når man har lang erfaring fra diverse forum, kan man se hvordan mange brukere begynner å klikke etter noen tusen innlegg. De sitter på forumet hele dagen, svarer i tråder der de har null innsikt, men støtter seg gjerne til timer med googling. De blir mer opptatt av selve forumet enn av temaene som diskuteres. De kritiserer/hetser moderatorer og gjester. De henger seg opp i språkfeil, i sitering, i at folk ikke søker på nettet før de stiller spørsmål, i sine egne nettiketteregler, i sine arvefiender på forumet, i hvor trivielle diskusjonene er osv. Dette blandes med en evinnelig jamring over at alt var så bra i gamle dager og hvor uendelig synd man skal synes på dem fordi de angivelig blir forfulgt. Bitterheten, arrogansen og forakten for alle som ikke forguder dem når nye høyder hver dag.

Andre brukere ser dette, men orker eller tør ikke si noe, ihvertfall ikke når de er innlogget. Derimot lar ikke gjester seg dupere av selvgode utbrente veteranbrukere.

Når storskriverne innser at de har kastet bort måneder eller år på fruktesløs nettdiskusjon, legger de all sin sårhet og skyldfølelse på de andre brukerne og sletter seg. Men det varer selvfølgelig ikke lenge før de kommer tilbake for å syte og få mer oppmerksomhet.

Konklusjon: "Alle som forlater oss" gjør plass for nye og spennende debattanter. Mange nettforum har dødd fordi slike selvopptatte storskrivere ikke er blitt satt på plass og måkt ut. Og de som liker et aktivt, selvfornyende forum bør takke gjestene for at de gjør drittjobben ved å rydde plass.

Hjelp sier jeg bare. :kaffe:

Hjelp er ordet... :ler:

Skrevet
Det er nettlatin for forfølgelsesvanvidd, også kalt paranoia - en sykelig tilstand der pasienten innbiller seg at alle verdens nettbrukere følger etter ham/henne. Sykdommen opptrer ofte sammen med personlighetsforstyrrelsen autogigantomani, dvs. at pasienten har et selvbilde som er blåst ut av alle proporsjoner.

Jeg trodde nå egentlig det var de "autogigangomane" som beskyldte de andre for å være "paranoide"......

Skrevet

Å jippi og dobbelthurra fordi blondie65 fikk en moderator til å legge denne tråden ut i åpen debatt igjen. :hoppe:

Det kommer så innmari mye konstruktivt og bra utav det. :hoppe:

For ikke å snakke om hvor mye positivt det tilfører KG ved å la denne syke kalginga pågå og pågå og pågå. :hoppe:

--

Nå bør vel snart admin se at nok er nok og droppe å la disse trådene pågå i det uendelige.

De som har så store plager med gjester her på KG bør få hjelp et helt annet sted enn å fortsette å syte dag ut og dag inn her på KG. Dette virker rett og slett sykt.

Skrevet
Å jippi og dobbelthurra fordi blondie65 fikk en moderator til å legge denne tråden ut i åpen debatt igjen. :hoppe:

For ikke å snakke om hvor mye positivt det tilfører KG ved å la denne syke kalginga pågå og pågå og pågå. :hoppe:

--

Nå bør vel snart admin se at nok er nok og droppe å la disse trådene pågå i det uendelige.

De som har så store plager med gjester her på KG bør få hjelp et helt annet sted enn å fortsette å syte dag ut og dag inn her på KG. Dette virker rett og slett sykt.

Hva er det du bidrar med nå egentlig, latterliggjøring igjen!

Blir du aldri lei av det?

Skrevet

JANTELOVEN

Du skal ikke tro du er noe.

Du skal ikke tro du er like meget som oss.

Du skal ikke tro du er klokere enn oss.

Du skal ikke innbille deg at du er bedre enn oss.

Du skal ikke tro du vet mer enn oss.

Du skal ikke tro du er mer enn oss.

Du skal ikke tro du duger til noe.

Du skal ikke le av oss.

Du skal ikke tro noen bryr seg om deg.

Du skal ikke tro du kan lære oss noe.

Fra Wikipedia

Skrevet

:ler: Jeg må bare le av hele greia. Det er jo skikkelig barnehage-tilstander her inne!

"SLUTT å følge etter meg!"

"Jeg følger ikke etter deg jeg vel!"

"SLUTT ellers sier jeg det til mamma!"

Har vi så lite problemer at vi må lage dem selv? Jeg blir litt oppgitt når folk tar disse tingene så alvorlig, jeg kan skjønne at det ikke er noe hyggelig (har vært utsatt for det selv), men er det ikke bare å trykke på av-knappen da? Dette er jo blåst ut av alle proporsjoner (men det er kanskje litt dødt på nyhets-fronten for tida?)

Jo mer faste brukere som kommer dragende med janteloven og hisser seg opp over gjester som slenger med leppa, jo kjekkere er det å lage kvalm. Ignoreringsknappen er kjekk å ha.

Skrevet
Jo mer faste brukere som kommer dragende med janteloven og hisser seg opp over gjester som slenger med leppa, jo kjekkere er det å lage kvalm. Ignoreringsknappen er kjekk å ha.

Uffda , var det litt leit det ?

;)

Skrevet
:ler: Jeg må bare le av hele greia. Det er jo skikkelig barnehage-tilstander her inne!

"SLUTT å følge etter meg!"

"Jeg følger ikke etter deg jeg vel!"

"SLUTT ellers sier jeg det til mamma!"

Har vi så lite problemer at vi må lage dem selv? Jeg blir litt oppgitt når folk tar disse tingene så alvorlig, jeg kan skjønne at det ikke er noe hyggelig (har vært utsatt for det selv), men er det ikke bare å trykke på av-knappen da? Dette er jo blåst ut av alle proporsjoner (men det er kanskje litt dødt på nyhets-fronten for tida?)

Skaff deg et nick så kan jeg godt forfølge deg i alle dine innlegg med bare kvalme..........

Skrevet

Nok en gang blir trådene lite konstruktive, men spammet ned med usakligheter og drittslenging.

Det jeg lurer på er om de anononyme drittslengerne er slik i RL også?? Tviler egentlig på det siden de velger være anonyme. Eller er det bare en ekstrem form for hobby-lite å gjøre? Eller er det sånn at dere har det så jævlig i livet deres at dere har behov for å utagere anonymt på et diskusjonsforum..? Min teori går mot det siste og det får meg til å synes synd på.

Til de som blir stalket: Egentlig er det ikke noe å bry seg om-disse stalkerne- de kjenner dere ikke, og det at de gidder bruke så mye tid på noe så destruktivt, faller jo bare tilbake på dem selv.

Blondie65: Kom tilbake igjen! :) Du har mye å bidra med her.. Mann 42 også!

Respekterer selvsagt hvis dere ønsker en pause, men da håper jeg det ikke er fordi noen er ekle.

Gjest gammelhøna
Skrevet

Enkelte gjester og faste brukere har jo tatt helt av. Sukk, jeg tror jeg begynner å bli for gammel til å være her inne. :lete:

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Å jippi hurra for at du skjønte poenget --- ja for nå kan du også som gjest delta i debatten - det kunne du ikke da den lå på personlige meldinger.

Forøvrig lurer jeg på hvor konstruktivt på en skala fra 0 til 10 du mener dette bidraget ditt til debatten er?

Gjest Dette er stalking
Skrevet

Dette er wikipedia-definisjonen på stalking. Jeg så det var en gjest som aldri hadde hørt om det.

Det er ikke et uttrykk som oppstod på nettet, men IRL. Det er altså snakk om å forfølge et menneske, og på forskjellige måter invadere vedkommendes privatliv på måter som er egnet til å skape ubehag og frykt. På diskusjonsfora har ordet en annen betydning, men det impliserer iallfall at stalkeren har en særskilt interesse for den som blir stalket, og den interessen er altså ikke vennlig eller preget av saklig interesse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...