MarianneE Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Jeg lurer på hvorfor! Har ikke fulgt med på alt her inne, og gidder sjeldent blande meg inn i krangletråder. Legger jo merke til at det er mange som forlater KG pga av uenigheter(?) b.la (ihvertfall slik som jeg har skjønt det). Jeg tenker at lar folk virkelig et forum på nettet gå så innpå seg? Forstår jeg at om man føler seg nærmest forfulgt kan det ikke være noe gøy lengere, men... det er jo bare data! Uff... dette ble rotete skrevet, jeg beklager det.
Brunhilde Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Jeg forstår hva du mener! En ting er at man kan bli frustrert og lei av stalking og krangling, men kan man ikke bare ta en pause da? Er det virkelig nædvendig å slette seg med brask og bram, eller gjøres det bare for sympati og støtteerklæringer? Jeg merker at jeg er her litt mindre nå enn før, men ikke søren om jeg føler behov for å lage en egen tråd på personlige meldinger om akkurat den saken...
amles Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Er litt enig med deg.. Men jeg kan forstå de som ikke gidder mer og vil slette seg også. Men som du, tenker jeg at det bare er data og hvis jeg vil kan jeg bare slå den av. Heldigvis! Hadde vært vanskligere hadde det vært real life..
Gjest Emera Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Det ligger mange tråder her nå, på Personlige Meldinger og Ris, Ros... som forklarer hvorfor ting er som de er. Der kan vi lese at selv de mest tjukkhudete kan komme til en grense, og dermed ta pause eller slette brukeren sin. Jeg er heller ikke en slik type som lager egen brask-og-bram-farvel-tråd, det ligger ikke for meg. Men noen her er blitt veldig godt kjent med folk, som ville ha lurt veldig dersom en aktiv bruker plutselig ble borte uten et ord. Mulig at det er en grunn til å lage egen tråd, jeg vet ikke. Og noen er vel mer glad i oppmerksomhet enn andre også. Vi er ulike sånn, og jeg er egentlig ikke så mye galt i det.
regine Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 En ting er at man kan bli frustrert og lei av stalking og krangling, men kan man ikke bare ta en pause da? Er det virkelig nædvendig å slette seg med brask og bram, eller gjøres det bare for sympati og støtteerklæringer? Tror det er veldig mye riktig det du skriver her...... det er mulig jeg nå er slem og usympatisk, men for meg så blir det "tigging" om oppmerksomhet og ønske om å få meldinger av typen "neiiii, ikke duuuuu" e.l. når man oppretter en tråd for å be om å bli slettet. Samme når man gjør det for å si at "nå tar jeg meg en pause...". Sånne meldinger får meg til å lure på hvor viktige folk tror de er her inne og hvor viktig dette forumet tydeligvis er for noen......
Gjest Frk Åberg Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Jeg ser ikke noe galt i at noen velger å si farvel til andre brukere på en ordentlig måte, hvis man har vært her en stund. Det trenger ikke å være noe oppmerksomhetssøkende ved det. Og om så var at noen har ønske om sympatierklæringer etter å ha blitt stalket - hva så? Det handler vel ikke nødvendigvis bare om at man lar det gå så mye inn på en. Man er her fordi man liker å diskutere her, men når det slutter å være morsomt, er det ikke helt uforståelig om noen velger å bruke tiden sin andre steder.
Gjest Emera Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 Sånne meldinger får meg til å lure på hvor viktige folk tror de er her inne og hvor viktig dette forumet tydeligvis er for noen...... Vel, tydeligvis er det noen som er viktige "her inne." Så viktige at enkelte tar seg tid til å regelrett forfølge dem...
Gjest Helen Parr Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Jeg ser ikke noe galt i at noen velger å si farvel til andre brukere på en ordentlig måte, hvis man har vært her en stund. Det trenger ikke å være noe oppmerksomhetssøkende ved det. Og om så var at noen har ønske om sympatierklæringer etter å ha blitt stalket - hva så? Dette er jeg enig i, Frk. Åberg. I tillegg har det kanskje vært et ønske om å dra igang en debatt om temaet? Det tror iallefall jeg.
Gjest Mayamor Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 Jeg synes det er helt ok at hyppige brukere sier at de stikker og oppgir grunnen slik at moderator ser konsekvensen av at gjester kan spankulere fritt omkring. At moderator skjønner at det er en negativ sideeffekt at et gjestetroll eller 5 ødelegger for den store massen av hyggelige gjester. Men denne tråden synes jeg blir å henge ut folk, som gjerne ikke kan svare da gjester ikke har adgang her... :kaffe:
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #10 Skrevet 6. februar 2008 Tror det er veldig mye riktig det du skriver her...... det er mulig jeg nå er slem og usympatisk, men for meg så blir det "tigging" om oppmerksomhet og ønske om å få meldinger av typen "neiiii, ikke duuuuu" e.l. når man oppretter en tråd for å be om å bli slettet. Samme når man gjør det for å si at "nå tar jeg meg en pause...". Sånne meldinger får meg til å lure på hvor viktige folk tror de er her inne og hvor viktig dette forumet tydeligvis er for noen...... Tidligere var det ikke lov å kritisere brukere som gikk ut med brask og bram. da ble man selv utestengt. EN ting ser ihvertfall ut til å ha endret seg her inne, det er nok noen LITT mere oppegående folk her nå...(selv om jeg også ser mange av de gamle)
Gjest Gjest_grisen_* Skrevet 6. februar 2008 #11 Skrevet 6. februar 2008 Men denne tråden synes jeg blir å henge ut folk, som gjerne ikke kan svare da gjester ikke har adgang her... :kaffe: Både ja og nei. Det må jo nesten være lov til å stille konstruktive spørsmål om også dette aspektet innen denne gjest/ikke gjest debatten. Det at brukee sletter seg veldig offentlig og i protest er jo et virkemiddel innen denne debatten og sa må man kunne stille spørsmål ved akkurat det også. Jeg skjønner godt at noen brukere blir leie og ønsker seg en pause, så absoludt. Jeg skjønner også at brukere som er veldig aktive ønsker å si hadet til bekjennte her inne, på en mer effektiv måte enn å sende PM til alle. Men; likevel sitter jeg også tilbake med en tanke om at det er litt vel dramatisk det som har hendt den siste tiden, og at det desverre bare er med på å skape mer ild til bålet i konflikten. Dersom man ønsker at moderatorer skal vite hvorfor man sletter seg kan man vel ta akkurat det på PM?
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #12 Skrevet 6. februar 2008 Tror det er veldig mye riktig det du skriver her...... det er mulig jeg nå er slem og usympatisk, men for meg så blir det "tigging" om oppmerksomhet og ønske om å få meldinger av typen "neiiii, ikke duuuuu" e.l. når man oppretter en tråd for å be om å bli slettet. Samme når man gjør det for å si at "nå tar jeg meg en pause...". Sånne meldinger får meg til å lure på hvor viktige folk tror de er her inne og hvor viktig dette forumet tydeligvis er for noen...... Har du noen gang blitt stalket?
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #13 Skrevet 6. februar 2008 Tror det er veldig mye riktig det du skriver her...... det er mulig jeg nå er slem og usympatisk, men for meg så blir det "tigging" om oppmerksomhet og ønske om å få meldinger av typen "neiiii, ikke duuuuu" e.l. når man oppretter en tråd for å be om å bli slettet. Samme når man gjør det for å si at "nå tar jeg meg en pause...". Sånne meldinger får meg til å lure på hvor viktige folk tror de er her inne og hvor viktig dette forumet tydeligvis er for noen...... Amen. Man blir ikke forfulgt av gjester dersom man ikke fortjener det. Antagelig er det ytterst sjelden noen faktisk blir forfulgt her. Det kommer bare et tidspunkt hvor nok av gjester og utloggede brukere går lei av hvor selvhøytidelige endel storskrivere er og begynner å kommentere det. Disse storskriverne blir sjokkert over at noen tør mene at de faktisk bidrar negativt til forumet og dermed er spiralen i gang. Når man har lang erfaring fra diverse forum, kan man se hvordan mange brukere begynner å klikke etter noen tusen innlegg. De sitter på forumet hele dagen, svarer i tråder der de har null innsikt, men støtter seg gjerne til timer med googling. De blir mer opptatt av selve forumet enn av temaene som diskuteres. De kritiserer/hetser moderatorer og gjester. De henger seg opp i språkfeil, i sitering, i at folk ikke søker på nettet før de stiller spørsmål, i sine egne nettiketteregler, i sine arvefiender på forumet, i hvor trivielle diskusjonene er osv. Dette blandes med en evinnelig jamring over at alt var så bra i gamle dager og hvor uendelig synd man skal synes på dem fordi de angivelig blir forfulgt. Bitterheten, arrogansen og forakten for alle som ikke forguder dem når nye høyder hver dag. Andre brukere ser dette, men orker eller tør ikke si noe, ihvertfall ikke når de er innlogget. Derimot lar ikke gjester seg dupere av selvgode utbrente veteranbrukere. Når storskriverne innser at de har kastet bort måneder eller år på fruktesløs nettdiskusjon, legger de all sin sårhet og skyldfølelse på de andre brukerne og sletter seg. Men det varer selvfølgelig ikke lenge før de kommer tilbake for å syte og få mer oppmerksomhet. Konklusjon: "Alle som forlater oss" gjør plass for nye og spennende debattanter. Mange nettforum har dødd fordi slike selvopptatte storskrivere ikke er blitt satt på plass og måkt ut. Og de som liker et aktivt, selvfornyende forum bør takke gjestene for at de gjør drittjobben ved å rydde plass.
venus* Skrevet 6. februar 2008 #14 Skrevet 6. februar 2008 Jeg forstår hva du mener! En ting er at man kan bli frustrert og lei av stalking og krangling, men kan man ikke bare ta en pause da? Er det virkelig nædvendig å slette seg med brask og bram, eller gjøres det bare for sympati og støtteerklæringer? Jeg merker at jeg er her litt mindre nå enn før, men ikke søren om jeg føler behov for å lage en egen tråd på personlige meldinger om akkurat den saken... Jeg er enig. Jeg kan forstå at noen har behov for å si farvel, absolutt. Men noen avskjedsinnleggene har minnet meg veldig om Norvegia-reklamen hvor lillejenta proklamerer høyt "jeg kommer aldri tilbake!"
Gjest 1 Skrevet 6. februar 2008 #15 Skrevet 6. februar 2008 Amen. Man blir ikke forfulgt av gjester dersom man ikke fortjener det. Hva mener du med det? Fortjene å bli forfulgt! Er det noen som fortjener å bli mobbet irl. også da mener du eller? Makan til svada svar!
Gjest Gjest_Grisen_* Skrevet 6. februar 2008 #16 Skrevet 6. februar 2008 Jeg vil bare minne om at man her kan forsøke å holde se til en sakelig debatt med konstruktive svar. Det er faktisk vårt ansvar at tråder omhandlende denne konflikten slettes, fordi vi ikke klarer å holde et akseptablet nivå. Dette gjelder jo særlig gjester, så dte er fint om alle forsøker ekstra å være konstruktive nå. Dersom gjester faktisk ønsker å bli hørt må vi også vise at vi fortjener å bli akkruat det. Så nei, selvsakt er det ingen, uansett, som fortjener å bli forfulgt.
Gjest Mayamor Skrevet 6. februar 2008 #17 Skrevet 6. februar 2008 Man blir ikke forfulgt av gjester dersom man ikke fortjener det. Antagelig er det ytterst sjelden noen faktisk blir forfulgt her. Det kommer bare et tidspunkt hvor nok av gjester og utloggede brukere går lei av hvor selvhøytidelige endel storskrivere er og begynner å kommentere det. Disse storskriverne blir sjokkert over at noen tør mene at de faktisk bidrar negativt til forumet og dermed er spiralen i gang. Når man har lang erfaring fra diverse forum, kan man se hvordan mange brukere begynner å klikke etter noen tusen innlegg. De sitter på forumet hele dagen, svarer i tråder der de har null innsikt, men støtter seg gjerne til timer med googling. De blir mer opptatt av selve forumet enn av temaene som diskuteres. De kritiserer/hetser moderatorer og gjester. De henger seg opp i språkfeil, i sitering, i at folk ikke søker på nettet før de stiller spørsmål, i sine egne nettiketteregler, i sine arvefiender på forumet, i hvor trivielle diskusjonene er osv. Dette blandes med en evinnelig jamring over at alt var så bra i gamle dager og hvor uendelig synd man skal synes på dem fordi de angivelig blir forfulgt. Bitterheten, arrogansen og forakten for alle som ikke forguder dem når nye høyder hver dag. Andre brukere ser dette, men orker eller tør ikke si noe, ihvertfall ikke når de er innlogget. Derimot lar ikke gjester seg dupere av selvgode utbrente veteranbrukere. Når storskriverne innser at de har kastet bort måneder eller år på fruktesløs nettdiskusjon, legger de all sin sårhet og skyldfølelse på de andre brukerne og sletter seg. Men det varer selvfølgelig ikke lenge før de kommer tilbake for å syte og få mer oppmerksomhet. Konklusjon: "Alle som forlater oss" gjør plass for nye og spennende debattanter. Mange nettforum har dødd fordi slike selvopptatte storskrivere ikke er blitt satt på plass og måkt ut. Og de som liker et aktivt, selvfornyende forum bør takke gjestene for at de gjør drittjobben ved å rydde plass. Imidlertid er det fint at tråden kom vekk fra personlige meldinger slik at alle kan svare. Også gjester som innrømmer å stalke for "felleskapets beste" slik jeg leser denne gjesten. Hjelp sier jeg bare. :kaffe:
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #18 Skrevet 6. februar 2008 Imidlertid er det fint at tråden kom vekk fra personlige meldinger slik at alle kan svare. Også gjester som innrømmer å stalke for "felleskapets beste" slik jeg leser denne gjesten. Hjelp sier jeg bare. :kaffe: Du utelot behendig at jeg skrev at jeg tviler på at slik forfølgelse forekommer. Jeg kan ikke tenke meg at noen gidder å følge etter disse storskriverne over lengre tid. Men det er MANGE gjester og utloggede brukere her. Og når en kritisk masse begynner å gå lei av selvhøytideligheten til en storskriver, oppfatter sistnevnte det som om noen følger etter dem. KG er blitt et bedre sted etter at disse forsvant. Se bare på antall brukere på KG. Flest brukere pålogget samtidig var 1.016 brukere 30.01.2008 (22:00) Jeg lover deg at nye rekorder vil bli satt i nærmeste fremtid, blant annet som følge av at noen overeksponerte brukere har slettet seg de siste dagene.
Gjest Gjest_Elin_* Skrevet 6. februar 2008 #19 Skrevet 6. februar 2008 Amen. Man blir ikke forfulgt av gjester dersom man ikke fortjener det. Antagelig er det ytterst sjelden noen faktisk blir forfulgt her. Det kommer bare et tidspunkt hvor nok av gjester og utloggede brukere går lei av hvor selvhøytidelige endel storskrivere er og begynner å kommentere det. Disse storskriverne blir sjokkert over at noen tør mene at de faktisk bidrar negativt til forumet og dermed er spiralen i gang. Når man har lang erfaring fra diverse forum, kan man se hvordan mange brukere begynner å klikke etter noen tusen innlegg. De sitter på forumet hele dagen, svarer i tråder der de har null innsikt, men støtter seg gjerne til timer med googling. De blir mer opptatt av selve forumet enn av temaene som diskuteres. De kritiserer/hetser moderatorer og gjester. De henger seg opp i språkfeil, i sitering, i at folk ikke søker på nettet før de stiller spørsmål, i sine egne nettiketteregler, i sine arvefiender på forumet, i hvor trivielle diskusjonene er osv. Dette blandes med en evinnelig jamring over at alt var så bra i gamle dager og hvor uendelig synd man skal synes på dem fordi de angivelig blir forfulgt. Bitterheten, arrogansen og forakten for alle som ikke forguder dem når nye høyder hver dag. Andre brukere ser dette, men orker eller tør ikke si noe, ihvertfall ikke når de er innlogget. Derimot lar ikke gjester seg dupere av selvgode utbrente veteranbrukere. Når storskriverne innser at de har kastet bort måneder eller år på fruktesløs nettdiskusjon, legger de all sin sårhet og skyldfølelse på de andre brukerne og sletter seg. Men det varer selvfølgelig ikke lenge før de kommer tilbake for å syte og få mer oppmerksomhet. Konklusjon: "Alle som forlater oss" gjør plass for nye og spennende debattanter. Mange nettforum har dødd fordi slike selvopptatte storskrivere ikke er blitt satt på plass og måkt ut. Og de som liker et aktivt, selvfornyende forum bør takke gjestene for at de gjør drittjobben ved å rydde plass. Stalkegjester gjør i følge deg en god jobb for hele KG ved å jage brukere vekk fra KG! Gratulerer med det desidert vannskapte svaret på KG gjennom tidene.
Gjest Gjest_Grisen_* Skrevet 6. februar 2008 #20 Skrevet 6. februar 2008 Stalkegjester gjør i følge deg en god jobb for hele KG ved å jage brukere vekk fra KG! Gratulerer med det desidert vannskapte svaret på KG gjennom tidene. Og igjen, hvor er den konstruktive kritikken? Dersom vi skal holde oss bedre enn andre idiotiske gjester kan vi kanskje sørge for å holde et høyere nivå selv? ¨ Huff, moderatorene må være slitne for tiden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå