Gå til innhold

Bading av katter

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Satt og leste traaden om NRK programmet hvor ei dame vaska katta si ei gang i uka. Jeg har akkurat faatt meg ei Sibir katt og lurer paa om den trenger aa bades?

Hvor ofte bader dere kattene deres, og hvilke raser er det?

Hilsen nybakt kattungeeier :rødme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig. Hvor har du katt fra?

Ingen katter behøver vel å bades, de greier stort sett å holde seg rene selv.

Men jeg bader sibiren når han har skitnet seg til med diesel og oljesøl for eksempel, eller i perioder hvor han røyter en del. Har også hendt han har måttet i badekaret når magen har vært full av is og snøballer. Da er det greit at han er vant til det og ikke flipper helt ut.

Jeg begynte tidlig med bading for å ha muligheten til å ta han med på utstilling først og fremst. Da er det viktig at du gjør det relativt ofte for å venne katten til situasjonen. Jeg badet han hver 2. uke det første halvåret. Nå har han ikke badet siden jul. Kommer ikke til å satse særlig på utstilling, men ser at det likevel er greit at han er vant til å bli badet.

Skrevet

Katten min har aldri badet. Han er en vanlig huskatt på 5 år. Korthåret, makrellstripet og hvit på bryst/mage. Han vasker seg selv, ser alltid ren ut og lukter godt. Han hadde sikkert hatet å bade. Men jeg vet at mange Bengalkatter liker å leke med vann. Noen svømmer også.

Skrevet

Jeg har heller aldri badet de kattene jeg har nå. Vår første hannkatt hjemme måtte vi bade et par ganger fordi han kom hjem med oljesøl over hele kroppen. Men til vanlig bader vi aldri katter.

Utstillingskatter blir selvsagt litt annerledes, men jeg kan ikke se at det skal være nødvendig å bade dem hver uke heller.

Gratulerer med pus. :)

Skrevet

Takk for det :)

Fikk pusen fra et lite oppdrett i Ostfold, Carillo (de driver ogsaa med hunder). Fikk mote forelsdrene som var utrolig fine og herlig gemytt! De blei brukt til utstilling, men det skal nok ikke jeg. Har begynnt aa borste pelsen hennes og det liker hun veldig godt!

Har jo hort at Sibir katter kan like vann - har du noe erfaring med det laFlaca?

Skrevet

Kjenner til CarilloCat fra raseklubben. Fine puser :)

Skrevet
Satt og leste traaden om NRK programmet hvor ei dame vaska katta si ei gang i uka. Jeg har akkurat faatt meg ei Sibir katt og lurer paa om den trenger aa bades?

Hvor ofte bader dere kattene deres, og hvilke raser er det?

Hilsen nybakt kattungeeier :rødme:

Gratulerer med Sibirkatt! :)

Kanskje du burde melde deg inn i raseforeningen Sibirkattens Venner, Siv?

Der er det masse koselige folk med Sibirkatt, og de har et ganske aktivt forum tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...