Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har ett barn med spesielle behov og vil ikke gå i detalj, men blitt utsatt for krenkelser av assistenter i barnehage og "pedagoger" på skole. Nå vil jeg ikke la meg behandle på den måten lenger og vil sende bekymringsmelding på dem. Også i forhold til hvordan de behandler barna, skremselspropaganda bør ikke brukt på små barn, and the list goes on... Jeg vet ikke om noen der ute kan forstå hva jeg egentlig har vært i gjennom som mor til ett barn med spesielle behov.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Spør du om noe, eller skulle du bare si fra? Det er ikke noe som heter bekymringsmelding når det gjelder hvordan noen utøver jobben sin, men vil du klage på pedagogene i skolen vil jeg tro at kommunens pedagogiske konsulent er første stedet å henvende seg. Når det gjelder barnehageassistenter er det vel mest riktig å henvende seg til barnehagestyreren. Men jeg vil råde deg til å ta det opp på en rolig måte og holde konfliktnivået så lavt som mulig, for det er vanskelig å kjempe mot pedagogene på deres eget fagfelt - det skal være rimelig tydelig at de har gjort feil og at du har rett før en klage fører frem.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Går barnet både på skole og i barnehage?
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Dette ville jeg tatt opp forsiktig først. Og så ville jeg tenkt nøye igjennom din rolle i det hele. Kan det være at de som fagpersoner på utsiden av familien ser noe du som foreldre ikke ser? Jeg har sett en del slike saker der foreldre ikke klarer å se situasjonen helt som den er. Bare et lite råd å ta med seg på veien. Om det er slik at det har skjedd en svikt ivlle jeg tatt det opp med sjefene til de det gjelder først og fått til et møte. Det er helt sikkert noe som kan løses..
Gjest *Mim* Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Prøv dialog før du går i konflikt - det kan du også ha gjort for alt jeg vet. Har du klager, ta det opp med rektor. Hjelper ikke det går, du til neste nivå, til skoleeier (kommunen). Vær så konkret du kan, og ikke gi deg - barn skal behandles ordentlig!
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Det har gått så langt at det det blir en konflikt. Det er ikke noe jeg ønsker, men i dette tilfellet må jeg. Har faktisk blitt truet av en pedagog og krenket på en slik måte at jeg tar opp kampen. Vil ikke si så mye,men jeg kan dokumentere alle hendelser for år tilbake. Mennesker kan ikke gjøre som de vil selv om de har en pedagogisk utdannelse, det betyr ikke at de har rett i alt, det er lov å kunne tenke selv. Har ett varslingsansvar uansett og jeg har mennesker med makt og innflytelse med meg. ( Høres dumt ut, men her må jeg virkelig forsvare meg )
Gjest Pet Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Er det du som er jurist og skrev om en slik konflikt her tidligere?
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Er det du som er jurist og skrev om en slik konflikt her tidligere? Nei, flere som opplever dette?
Annie Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 Skjønner ikke helt hvor du vil med innlegget, men barn skal ikke behandles som pedagogen vil, bare fordi personen er pedagog. Det er DU som kjenner barnet best, siden du er forelder til barnet.
Kosemose Skrevet 9. februar 2008 #10 Skrevet 9. februar 2008 TS, hvis du har begrunnede klager i forhold til hvordan ditt barn har blitt behandlet på skolen, ville jeg meldt fra videre. Etter hvor alvorlig anklagen din er ville jeg meldt fra til rektor (med kopi til den det gjelder), eventuelt tatt det på høyere nivå hvis anklagene er svært alvorlige (skolesjef og i siste instans fylkesmannen). En god regel er å informere den du skal klage på at du klager, og gi kopi av klagen til vedkommende (samt rektor hvis du tar klagen høyere opp). Det er vel også en forutsetning at du kan dokumentere at du har forsøkt å løse saken på et lavere nivå uten at det har ført fram. Jeg syns det er viktig og riktig å klage og beskytte barnet sitt hvis det har blitt begått grove overtramp. Samtidig tror jeg ikke det alltid er slik at "mor vet best". Det er ikke alltid lett å beholde gangsyn og å klare å se helheten hvis man er bekymret og følelsesmessig involvert.
Grissini Skrevet 9. februar 2008 #11 Skrevet 9. februar 2008 Skjønner ikke helt hvor du vil med innlegget, men barn skal ikke behandles som pedagogen vil, bare fordi personen er pedagog. Det er DU som kjenner barnet best, siden du er forelder til barnet. Uten at jeg kjenner til saken, vil jeg si at det er en ganske sterk påstand du kommer med der. Vi kjenner ikke til saken mer enn det ts kommer med, og det finnes dessverre svært mange foreldre som overhodet ikke kjenner sitt barn. Nå sier jeg ikke at det nødvendigvis er tilfelle her, men man skal være forsiktig med å dra slike slutninger. Til ts: Ta kontakt med skolens administrasjon. Det er svært viktig at dere forsøker å løse saken slik at ditt barn får en best mulig skolehverdag.
Gjest Lena Skrevet 5. juni 2010 #12 Skrevet 5. juni 2010 Snakk med PP-tjenesten. De kan veilede assistenter og lærere og gi dem økt kompetanse og forståelse for ditt barns situasjon.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #13 Skrevet 5. juni 2010 Hva slags "skremselspropaganda" er det som blir brukt? Det er ikke nødvendigvis en negativ ting å opplyse barna om de mulige konsekvensene av deres handlinger.
Gjest fireflies Skrevet 5. juni 2010 #14 Skrevet 5. juni 2010 Hvis det er slik du sier, så skal du stå på ditt, og gå videre med det. Alt for mange er ofre for systemet. Gjør deg selv en tjeneste, og ikke vær en av de. Systemet er til for å brukes, ikke for å bruke deg. Dette gjelder alt av offentlige tjenester, skoler, barnehager, osv.
Gjest Eurodice Skrevet 5. juni 2010 #15 Skrevet 5. juni 2010 Jeg har ett barn med spesielle behov og vil ikke gå i detalj, men blitt utsatt for krenkelser av assistenter i barnehage og "pedagoger" på skole. Nå vil jeg ikke la meg behandle på den måten lenger og vil sende bekymringsmelding på dem. Også i forhold til hvordan de behandler barna, skremselspropaganda bør ikke brukt på små barn, and the list goes on... Jeg vet ikke om noen der ute kan forstå hva jeg egentlig har vært i gjennom som mor til ett barn med spesielle behov. De andre barna dine er det tydeligvis ingen problemer med, det er bra. Ett av mine barn hadde det heller ikke så greit på skolen en periode, det skyldtes forsåvidt utenforliggende årsaker. Et råd til deg, pass på at du "ser" de andre barna også og ikke lar deg oppsluke av problemene til det ene.
Gjest Eurodice Skrevet 5. juni 2010 #17 Skrevet 5. juni 2010 La meg gjette. Du bor på bygda? Spør du meg?
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #18 Skrevet 5. juni 2010 Vet ikke om TS svarer på dette siden det er 2 år gammelt.....
Gjest Eurodice Skrevet 5. juni 2010 #19 Skrevet 5. juni 2010 Vet ikke om TS svarer på dette siden det er 2 år gammelt..... Hahaha, det la ikke jeg merke til. Får tro TS har fått hjelp og at det går bra med barnet hennes .
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2010 #20 Skrevet 5. juni 2010 Spør du meg? Nei, trådstarter. Det virket som en gammel Kg "kjendis" som hadde startet på'n igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå