Gå til innhold

Dataspill, da?

Kalas

Spiller du data-/konsoll-spill?  

1. 1. Spiller du data-/konsoll-spill?

• Ja, detta er stas!
      17
    • Tja, av og til kan det være artig.
      9
    • Nei, fysjom. Har nok med å skrive innlegg her.
      2

Anbefalte innlegg

Hei!

Er bare litt forbløffet over at det ikke er et eget forum for dataspill og desslike på Kvinneguiden. Det er da vel endel jenter også som er firkanta i øynene. Eller? Ser ikke ut som det er så mye spillsnakk i dette forumet heller, men det er vel i hvert fall stedet for å legge ut dette spørsmålet.

Selv spiller jeg både pc-spill og ps2. Adventure og plattform er det det går mest i, samt Sims, såklart! Gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg svarte "Tja, av og til...".

Har spilt masse PS2 en periode og er vel litt lei av det.

Går litt i bølger her hos oss.

På PC-en har jeg perioder med Sims og diverse små onlinespill.

Elsker å spille jeg, men jeg blir så ufattelig lei etter 4 døgn i strekk :o !

Når jeg spiller som verst blir jeg sittende oppe om natta, gir meg ikke før jeg får det til!

Så egentlig synes jeg at spille er kjempestas, men ikke akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Her i huset er det jeg som er mest spillgal og det nyter ungene også godt av. Spiller PC-spill samt PS2 og foretrekker som deg Kalas adventure og plattformspill. Kjøpte SSX Tricky (snowboardspill) til yngstemann, men det var mor som satt oppe om natta og spilte. Syntes det var artig at jeg var flinkest. Så lenge det varte... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SSX er kjempegøy.. har begge spillene vi (SSX og SSX Tricky). Jeg ble til slutt litt for god og sambo nektet å spille sammen med meg. Til slutt ble det faktisk litt kjedelig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt favorittspill er Anarchy Online, internett sci-fi-rollespill, laget av norske FunCom. De som har spilt det, skjønner hvor avataren min kommer fra...

Det beste med dette spillet er at du spiller med andre folk rundt omkring i hele verden. KOmmunikasjonen går pr. tekst på engelsk. I motsetning til nettverks / internettspill som CounterStrike og Rainbow 6 etc, så har man en felles verden som er der hele tiden, og der du kan gjøre mange andre ting enn å drepe mobs (monstre) eller hverandre. Du kan rollespille eller lage ting eller hjelpe andre. Selvfølgelig blir man "kjent" med andre spillere, og det er alltid koselig!

Jeg tror grunnen til at man ikke diskuterer dataspill så mye på KG er at jenter har flere ting å ta seg til. De fleste spiller sikkert et eller annet, men det betyr ikke at man vil bruke mye tid på å diskutere strategi, opplevelse, gjenstander eller andre ting i det uendelige med andre KG-brukere. For det første så er det få som spiller de samme tingene, for det andre så finnes det hundrevis av bedre spillsider enn KG.

Sist gang jeg nevnte AO her inne, var det kun en som svarte. En mann som sutret over at det ikke gikk an å spille det på Linux.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Men vi som spiller sims har en egen tråd her om det :)

Ja, jeg spiller spill, av og til. spiller også et online-spill, men det er et web-basert (gratis) spill da, som er etter min mening spennende, og det er lett å bli avhengig i alle fall....

Det går i rykk og napp. sims spiller jeg enten masse eller ikke noe. Utopia (nettspillet) spiller jeg for det meste konstant. Tar av og til pause en måned eller to, og begynner på nytt etter det (spillet "restartes" uansett ca hver 3. måned, så alle stiller likt igjen....) men somregel spiller jeg, rett og slett fordi det er kjekt :) Og jeg er avhengig da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin'C

Battlefield 1942 med Desertcombat mod er uslålig hos meg, synes sims blir litt stressende etterhvert så jeg gikk på trainers (juksekoder som spillet ikke oppdager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeelsker å spille. Spilte mye diablo 2 før og ellers mest strategy/rollespill. Og selvsagt det beste online spillet Planetarion!!! Men siden både skolearbeid og søvn ble så seriøst forsømt så har jeg ikke spilt på en stund enda... Men gleder meg til jeg begynner med jobb da har jeg vel tid på kveldene når en ikke skal lese hele tiden....

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjada!

Ble tidlig hektet på tv-spill jeg. Meg fant du ved køen i lekebutikken, der hvor man fikk "prøve" spillene. Ikke mulig å finne ut hvor mange timer jeg tilbrakte der gitt. Kjøpte meg Nintendo da jeg endelig hadde klart å spare penger, da var jeg glad da :D

Sambis er bare kjempeglad for å ha møtt en jente som er så glad i spill som jeg er (hans xer har gitt f'en i sånt). Vi har spilt Psx MYE. Nå har vi xbox, DIGG :D

Liker også pc-spill. Men liker best konsoll da det bare er å putte i spillet, så funker det slik det skal uansett - og med en god kontroller, ikke mange forskjellige taster å bruke (og jeg som ikke kan touch). Så jeg foretrekker klart konsoll ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller dataspill av og til, men det er sjelden. Synes det tar mye tid. Men men det er artig de gangen jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Jeg er umulig å få kontakt med, om jeg får hendene i en tung og realistisk flysimulator. Falcon 4.0 er en overdådig stor klassiker som har fått mange timer oppmerksomhet fra meg.

Å spille flysim over nett er vel på langt nær å beskrive som en weekend-syssel for meg, jeg klarer ikke slutte når jeg først er i gang.

For lek og useriøs gøy, så er det få spill som funker like bra som GTA Vice City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Jeg ønsker meg GTA Vice City, men er litt usikker på om jeg skal kjøpe det. Har nemlig en sønn på 12 og han får definitivt ikke spille det. Må nok kjøpe meg noe låsbart hvor mors leketøy befinner seg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg anbefaler at du kjøer det, og oppbevarer det på øverste hylle ;) Nei, det er definitivt ikke et spill for små barn, det pedagogiske nivået er noe tvilsomt på mange plan. For oss voksne som det er for sent å berge, uansett, så er spillet hysterisk morsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SIMS er kult!! :lol:

Også Sivilitiation.....!

Spiller også Crazy Taxi og Quack atack på ps2...

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg synes rollespill som Baldur's Gate og Neverwinter Nights er kult, og action-strategispill som Red Alert er også OK, men et godt eventyrspill... mmm, det kan jeg sitte med i evigheter i strekk.

Dessverre er visst interessen for den genren i sterk tilbakegang, så det er vanskelig å finne nye spill. Jeg har ikke sett noe spennende siden Myst III: Exile (og det var egentlig ikke så gøy som Riven).

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det er flere av oss! Spillingen går i perioder hos meg også - særlig Sims, som jeg kan spille dødsmye i en uke, for så ikke å røre det på flere måneder.

JoPLAYa: Jeg skjønner hva du mener med at det bare er å dytte inn spillet, så virker alt uansett. Har hatt mye trøbbel med div pc-spill oppigjennom, ja. Men takket være spilldilla har jeg også lært meg mye om pc'er som jeg ellers aldri ville giddet å sette meg inn i. Jeg mimrer for eksempel tilbake til minneomplassering i DOS og dess like... :evil:

Gjest: Enig med deg, det blir gitt ut altfor få gode adventurespill. Begynte på Myst 3/Exile, men det klarte ikke helt å engasjere meg i samme grad som de foregående spillene. Har du prøvd Syberia? Altfor kort, og forholdsvis enkelt, men pen grafikk og god stemning i hvert fall.

Hmm, da tror jeg snart jeg skal gå og spille mer Sly Raccoon på ps2! :gape:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...