Gå til innhold

Hosteller i New York

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Minnie_*
Skrevet

Hei! Jeg er på utkikk etter et billig dobbeltrom i New York City. Prisen bør være under $100 per natt (for to personer) i juni inkludert skatter og avgifter. Ser med andre ord etter hostellrom som ikke har eget bad.

Er det noen som har erfaring med steder som Continental Hostel, YMCA west side, YMCA Vanderbilt og Candy Hostel? Evt. andre forslag?

Vi ønsker et trygt område, rent rom og ingen kakerlakker o.l. på rommet. Bortsett fra dette er hovedkriteriet pris. Trenger ikke være supersentralt, men vi håper å kunne komme til Midtown manhattan på ca en halvtime fra vi går fra hostellet (med subway e.l)

Har sjekket steder som tripadvisor, men det blir sagt så mye forskjellig der... Har en liten mistanke om at de beste reviewene er fra hostelleieren selv, og de dårligste fra konkurrentene, men det er kanskje bare jeg som er kynisk? Føler meg i hvert fall litt tryggere på et norsk forum der amerikanske hostelleiere forhåpentligvis ikke følger så godt med :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Da jeg var i NYC i desember bodde jeg på Quality Inn i Long Island City. Denne tiden var en "dyr tid" og da kostet rommet 160$. Men jeg ser at i februar kan man få rommet ned mot 115$. Hotellet er ganske nytt, rommene er fine, frokost og internet er inkludert i prisen. Det er ikke det mest sjermerende nabolaget men det er kort vei til subway og det er kun to stop til Manhattan. Se min omtale og bilder av hotellet på http://gardkarlsen.com/Quality_Inn_Long_Island_City_2007.htm . Hvis du vil se hvor hotellet ligger kan du sjekke dette kartet som jeg har laget: http://gardkarlsen.com/NYC_google_map.htm . Hotellet er markert med gul stift på høyre siden av kartet.

Gjest Gjest_Minnie_*
Skrevet

Takk for tips! Vi skal reise i juni, og da er desverre Quality inn Long Island for dyrt for oss. Vi håper å holde oss under eller rundt $100. Har du (eller andre) noe inntrykk av Long Island City generelt, kan vi føle oss trygge hvis vi finner noe billigere der?

Andre hoteller jeg har sett på er Latham hotel og Royal park. Noen som har bodd der?

Gjest Gjest_sunshine_*
Skrevet

Boddepå YMCA West side sommeren 05... Helt grei standard, virket rent og ikke alt for slitt (har vert bort i mye verre)... Ca 5 min å gå til undergrunnen, tok ikke lang tid til nedre del av manhattan.. Var alene i NY i 1,5 døgn (to netter), følte meg trygg på YMCA... Jeg har ikke problem med å bo der igjen om jeg skal til NY :)

Skrevet

Hvis du er ute etter å finne hosteller i New York så ville jeg anbefalt en titt her. Hver gang jeg har vært ute og reist, og lett etter et billig og bra sted å bo, så har jeg benyttet meg av denne siden. Vet ikke om du allerede har vært innom, men ihvertfall verdt et besøk! Her kan du søke etter de kriteriene som er viktigst for deg. Det være seg pris, anbefalinger, lokalisering, etc.

Anbefalingene der er også gjort av tidligere besøkende, helt uavhengig av hostelleierene. Min oppfatning er ihvertfall at det som kommer frem av hostellene der, både positive og negative ting, stemmer i virkeligheten.

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

veit ikke om du har bestillt enda, men jeg skal til NY i september med to venninner. vi skal ligge på west side ymca. kameraten min var der i fjor, og han sa det var mye for pengene. rommene er rene og enkle. han skal tilbake dit igjen uka før meg og venninnene mine. det er felles dusjer da, men de er vist ganske ålreite!! vi betaler 1600 kr hver for å ligge over i 5 dager, vi er tre stykker.

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)

Jeg husker ikke hva ungdomsherberget het (om det var YMCA eller noe annet), men vi bodde på det som ligger i Harlem. Jeg syns det var helt greit, og området føltes trygt. Det var generelt mye synlig politi i New York, så jeg følte meg trygg (til tross for at de likte seg godt på McDonalds). Det var også morsomt å bo i en annen del av byen, hvor man også var de eneste hvite menneskene i gata. En annen kultur enn på Manhattan kan man si. Husker ikke hvor lang tid det tok med banen, men det var ikke avskrekkende langt.

Jeg så nå at du vil ha dobbeltrom, og det husker jeg ikke om de hadde der vi var, siden vi lå på firemannsrom.

Endret av Frk Åberg
Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Jeg og sambo bodde på Warwick(sånn det skrives?) hotell på Manhatten. Ikke dyrt midt i høysesong, fine rom osv. og veldig sentralt. Ikke støy heller. Tror jeg ville valgt dette om igjen når jeg en gang skal tilbake =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...