Titta Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Jeg er på jakt etter en/flere reiseguide for sørvest USA (California, Nevada og Arizona). Er det noen som har funnet en de virkelig likte? Har vært innom tre bokhandler idag og ingen hadde noe som helst med unntak av en lommeguide for LA. Så det blir vel å bestille på amazon eller noe sånt. Jeg spurte i den ene butikken og hun sa at det ikke fantes reisebøker på norsk for det området i det hele tatt med unntak av rene by-guider. Synes det var litt rart, men det er ikke noe must at det er på norsk. Jeg har egentlig likt Lonely Planet sine bøker godt, men går litt tid at jeg gjerne skulle hatt en bok med litt flere bilder og farger. Så er derfor litt på jakt etter noe annet. I sommer brukte vi Rough Guide sine bøker for Paris og Amsterdam, men de falt ikke i smak.
gard Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Hei Jeg vil anbefale å kikke på http://www.amazon.co.uk . Jeg pleier alltid å bestille derfra og det er billigere enn å handle i butikken. Jeg er mest fan av Eyewitness Guide serien :-)
Gjest Lonely planet (litt OT) Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Ser du vil ha noe annet enn Lonely Planet, men tillater meg å låne litt plass på tråden din, med tanke på andre som går inn her og leser. Jeg bruker Lonely Planet (har ikke brukt den som gjelder for områdene du nevner. Helt enig i at det blir lite bilder, men jeg bruker den som utganspunkt og sitter på pc'en samtidig, søker opp bilder av det jeg finner i LP. Har hørt at lonely Planet har studentrabatt på bøkene hvis du bestiller direkte på nettsiden deres, men har ikke testet ut dette selv. Generelt vil jeg anbefale engelske guider, jeg har inntrykk av at det er mye mere bra å velge mellomm enn det som blir oversatt til norsk. Ellers bruker jeg mye nettsider som seeamerica.org og går via linker der. Hvis du er interessert i nettguider er frommers bra når du blir vant til den litt rotete siden. Forumet har også mye info.
Titta Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. februar 2008 Takk for tips om Eyewitness Guide. Kanskje det er noe for oss. Vet du om de selges i noen butikker? Skulle gjerne tatt en titt på en bok før jeg kjøper. Det blir nok å kjøpe på Amazon ja, men stoler ikke blindt på kommentarene der. Kjøpte Rough guide-bøkene etter anbefaling derfra, men de falt som sagt ikke i smak. Ellers takk for linker "lonely planet". Skal ta en titt på dem når der nærmer seg
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Kjøpte Rough guide-bøkene etter anbefaling derfra, men de falt som sagt ikke i smak. Nei, Rough-guide er dårlig. I tillegg faller den fra hverandre - den tåler rett og slett ikke å bli brukt.
gard Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Hei Ja, Eyewitness Gudies blir solgt i noen butikker her i Norge. Har blant annet sett de på Norli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå