Gjest Eline80 Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Kjolen min har ikke sånn hempe, og jeg tenkte å sy på det, det er jo veldig praktisk. Har hele tiden tenkt at den skal være under slepet for at den ikke skal syntes, men så fant jeg noen bilder i går av en annen brud som hadde denne løkken utenpå slepet, og da falt det jo veldig pent når det ble løftet opp. Men da vil den jo syntes når kjolen henger rett ned? Hva er vanlig, under slepet eller utenpå?
Concertina Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Har hørt om de som syr den under slepet, men som kutter et lite hull i sømmen (om det er søm midt i slepet) slik at man kan dra hempen gjennom denne og henge opp slepet senere.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Jeg hadde hempe, det vanlige er å lage et lite knappehull der hempen er under slepet og tre den gjennom der når man vil bruke den. Når du ikke bruker den ligger den usynlig på undersiden. Kjempepraktisk! Ville ikke hatt den bare under eller bare over nei....
Amadea Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Hmm.. Jeg har fått beskjed om å henge det opp med sikkerhetsnåler. Både fra brudesalongen og fra svigerinnen min som har erfaring med akkurat det. Håper det går bra da...
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Hmm.. Jeg har fått beskjed om å henge det opp med sikkerhetsnåler. Både fra brudesalongen og fra svigerinnen min som har erfaring med akkurat det. Håper det går bra da... Hm, jeg hadde ikke stolt på sikkerhetsnåler gjennom så fint stoff og tungt slep nei..... Jeg festet hempen i en av knappene bak som var omhyggelig orsterket. Likevel røk den på slutten av kvelden. Hva skjer med stoffet om noen er uheldig og tråkker på slepet? Og det sitter fast i en sikkerhetsnål? Tror jeg ville tenkt på det en gang til selv om disse nok vet hva de snakker om mer enn emg da...
Trampe Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Jeg hadde opprinnelig hempen under slepet, men synes kjolen hang så stygt da, med den skitne innsida av slepet ut. Vi snittet littegrann i sømmen, og jeg dro hempen gjennom når jeg skulle bruke den. Ingen problem! På kvelden ble jeg lei av å bruke hempen, så jeg hadde bare slepet hengende over armen.
Amadea Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 Hm, jeg hadde ikke stolt på sikkerhetsnåler gjennom så fint stoff og tungt slep nei..... Jeg festet hempen i en av knappene bak som var omhyggelig orsterket. Likevel røk den på slutten av kvelden. Hva skjer med stoffet om noen er uheldig og tråkker på slepet? Og det sitter fast i en sikkerhetsnål? Tror jeg ville tenkt på det en gang til selv om disse nok vet hva de snakker om mer enn emg da... Huff, nå ble jeg litt bekymra. Jeg tror de mener å heise det opp i flere "lag" og feste med endel sikkerhetsnåler (blir litt jobb for den som må hjelpe meg da...). Jeg spurte spesielt om dette fordi jeg har et ganske langt slep og jeg vil gjerne danse (nesten) hele natta. De viste meg hvordan det kunne gjöres. Men de festet ikke med nåler da... Ja, ja, jeg får spörre igjen på tilpasningstimen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå