Gå til innhold

Vin til festen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha fri bar i bryllupet.. Er det noen som vet om det er mange av gjestene som pleier å drikke vin utover natta, eller er det stort sett til middagen?

Er litt usikker på om vi skal kjøpe så vanvittig mye rødvin til festen? Tenkte å kjøpe 30 flasker til middagen, som blir 1/2 flaske pr person. Men lurte på om vi bør kjøpe inn rødvin også til festen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skal ha fri bar i bryllupet.. Er det noen som vet om det er mange av gjestene som pleier å drikke vin utover natta, eller er det stort sett til middagen?

Er litt usikker på om vi skal kjøpe så vanvittig mye rødvin til festen? Tenkte å kjøpe 30 flasker til middagen, som blir 1/2 flaske pr person. Men lurte på om vi bør kjøpe inn rødvin også til festen?

vi har regnet med 2 glass hvitvin, 3 glass rødvin til middagen.. noe som sikkert blir litt mye for noen, i tillegg til at noen ikke drikker vin... så har vi kjøpt inn rundt 5 ekstra flasker av rødvin og 2 hvitvin tror jeg.. det er sikkert noen som vil ha ett glass eller to... men blir det tomt, så får dem drikke no anna!

Skrevet (endret)
vi har regnet med 2 glass hvitvin, 3 glass rødvin til middagen.. noe som sikkert blir litt mye for noen, i tillegg til at noen ikke drikker vin... så har vi kjøpt inn rundt 5 ekstra flasker av rødvin og 2 hvitvin tror jeg.. det er sikkert noen som vil ha ett glass eller to... men blir det tomt, så får dem drikke no anna!

Av de 60 som vi har invitert, er det 6-8 religiøse som ikke drikker i det hele tatt, pluss at det er 5-6 under 18 år.. så regner med det skal bli nok sånn som vi har regnet...Men kanskje vi kunne kjøpt inn 40 flasker istedenfor 30 da.. så har vi litt til festen også? Synspunkter på det? Hvor mye øl har dere forresten beregnet pr pers til middag? Er jo noen som ikke drikker vin, som heller vil ha øl.

Endret av mia83
Skrevet (endret)

1/2 flaske til middag er vel kanskje litt lite... Det regnes 5-6 glass pr flaske rødvin, og dersom dere har en tre-retters som tar 3-4 timer så er det ikke så mye med 2-3 glass, det er gjerne mange skåler.

Jeg drikker stort sett rødvin på fest, så jeg ville i hvertfall satt pris på å kunne ta et glass eller to på festen. Vi kommer til å droppe sprit til baren (både av økonomi og fordi vi ikke gidder å ha bartender og masse blandevann), de fleste vi kjenner drikker mest øl og vin på fest, så vi kommer til å kun ha dette og cognac/whisky/baileys + cava tenker jeg. Vi kommer til å bruke mer penger på en god vin til maten og heller være generøs med denne, er det noen rester blir de til festen sammen med pappvin ;)

Dere kan jo kjøpe noen dunker ekstra, de koster jo ikke allverdens.

Endret av Concertina
Skrevet
1/2 flaske til middag er vel kanskje litt lite... Det regnes 5-6 glass pr flaske rødvin, og dersom dere har en tre-retters som tar 3-4 timer så er det ikke så mye med 2-3 glass, det er gjerne mange skåler.

Jeg drikker stort sett rødvin på fest, så jeg ville i hvertfall satt pris på å kunne ta et glass eller to på festen. Vi kommer til å droppe sprit til baren (både av økonomi og fordi vi ikke gidder å ha bartender og masse blandevann), de fleste vi kjenner drikker mest øl og vin på fest, så vi kommer til å kun ha dette og cognac/whisky/baileys + cava tenker jeg. Vi kommer til å bruke mer penger på en god vin til maten og heller være generøs med denne, er det noen rester blir de til festen sammen med pappvin ;)

Dere kan jo kjøpe noen dunker ekstra, de koster jo ikke allverdens.

Ja det var jo lurt! Kjøpe noen dunker med pappvin til festen. :) Har telt nå på gjestelisten, og funnet ut at det er TOPPEN 44 stk som drikker vin. Har tenkt å kjøpe 30 flasker til middag, så da blir vel det nok?

Noen tips angående øl pr pers til middag?

Skrevet
Ja det var jo lurt! Kjøpe noen dunker med pappvin til festen. :) Har telt nå på gjestelisten, og funnet ut at det er TOPPEN 44 stk som drikker vin. Har tenkt å kjøpe 30 flasker til middag, så da blir vel det nok?

Noen tips angående øl pr pers til middag?

Vi har vel hvertfall 2 stykk som ikke liker vin som da vil ha øl til middagen... i tillegg kan det jo være flere.. Vi vil ikke at folk skal ha for lite å drikke... jeg kunne sikkert tenkt meg en øl i løpet av kvelden.. eeeeelsker øl...

så regner med at vi kjøper inn 3- 4 kasser med sånn små bokser...skulle det bli mye til overs så drikker vi det opp etterhvert...

Vi kjøper jo alt i sverige.. tar hvertfall en tur i mnd... hittil har vi kjøpt inn 40 flasker med rødvin.. så da er vi ferdige med de..

Skrevet

Jepp vi skal nok ha en del øl vi også. Og mineralvann og brus også! Er viktig med valgmuligheter! I det bryllupet jeg var i sist måtte vi faktisk SELV be servitørene om å få alternativer til hvitvin og rødvin. I tillegg var hvitvin allerede skjenket i glassene da vi satte oss til bords.. det synes jeg var litt merkelig.. Er jo ikke alle som vil ha det, og det hadde de ikke tenkt på der tydeligvis...

Og ja, det var barn ved bordet også.....

Vi har svigers i Sverige, og er dermed ofte på besøk så har mulighet til å handle der vi også :) Pluss at de andre i familien som besøker dem, tar med drikkevarer for oss når de er der :)

Skrevet

Tror nok det er endel som gjerne ivl ha mere vin.

Jeg er ikke glad i å drikke sprit, så jeg ville nok gjerne fortsatt med vin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...