Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å finne en parfyme jeg liker, kan noen gi meg et tips?

Nå bruker jeg Burberry Brit, er litt lei den, men har likt den kjempegodt.

Har også likt Hugo Boss Deep Red, Salvador Dali Laguna.

Er både på jakt etter en sommerduft (ønsker en som er frisk, men ikke for syrlig og for all del ikke søt, gjerne en som lukter rent..) og en til kveldsbruk / vinterbruk, gjerne i samme sjanger som Burberry Brit.

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg sliter med å finne en parfyme jeg liker, kan noen gi meg et tips?

Nå bruker jeg Burberry Brit, er litt lei den, men har likt den kjempegodt.

Har også likt Hugo Boss Deep Red, Salvador Dali Laguna.

Er både på jakt etter en sommerduft (ønsker en som er frisk, men ikke for syrlig og for all del ikke søt, gjerne en som lukter rent..) og en til kveldsbruk / vinterbruk, gjerne i samme sjanger som Burberry Brit.

Noen som har noen tips?

Hva med Miss Dior cherie? den er frisk og sommerlig! chic og sofistikert. Passer til sommeren. Vil du ha en som lukter rent - må det bli Glow av Jlo - rett ut av dusjen, sexy og ren beskriver Jennifer Lopez den som.

Kveldsparfyme:

M av Mariah Carey - denne lukter himmelsk - varm, feminin og litt mørk på en måte - passer til kveldsbruk eller romantisk bruk! innholder faktisk marsmallow! og det som gjør den litt mørk er røkelse og amber. Kjempegod!

Endret av Linda644
Skrevet

Burberry Brit har også vært en av mine favoritter, men som deg er jeg også litt lei :)

Burberry Brit beskrives som en 'floral oriental' duft. Andre som går under samme kategori er:

Kenzo - FlowerbyKenzo

Giorgia Armani - She (denne har jeg også hatt og fikk MASSE positive tilbakemeldinger når jeg brukte den)

Jean Paul Gaultier - Classique

Escada - Magnetism

Dior - Pure Poison

DKNY - Red Delicious

Ralph Lauren - Hot

Guerlain - Insolence

Ralph Lauren - Rocks

Dolce & Gabbana - The One

Så jeg ville kanskje testet disse først siden de er i "samme gate" som Burberry Brit :)

Skrevet

Gjest vil ha en sommerduft som for all del ikke er søt ..

Det meste av forslagene her er meget søtt!

Sier meg enig i Jean Paul Gaultier og Glow av Jlo. Ellers

er resten søtsuppe og langt ifra samme gate som Burberry Brit.

I tillegg vil jeg anbefale Prada Infusion D'Iris, som er ren og delikat. Egner seg godt til sommerbruk. Jeg har store planer om å skaffe meg denne.

BVL Notte er en spennende duft, som kan minne litt om Burberry Brit.

Siden du tidligere har brukt Hugo Boss Deep Red, vil jeg anbefale deg å prøve Cashmere Mist fra Donna Karan. Ikke at den er veldig lik, men kan nok settes i samme kategori. Bløt, kremaktig, mildt krydret og ikke søt. Egner seg godt til kveldsbruk.

Skrevet

Jeg tok bare utgangspunkt i Sephora sin klassifisering av floral oriental fragrances. Noen av de er kanskje søte, men orientalske dufter er ofte det..

hvis jeg skal velge ut fra beskrivelsen til TS ville jeg kanskje sett på:

Tocca - Florence

Marc Jacobs - Daisy

Philosophy - Grace

Skrevet

Glemte å nevne:

Giorgio armani white eller red edition - seriøst dette er en ren, skikkelig god parfyme! sikker på at ALLE vil like den. Desverre luktet den vondt på min hud, så verdens nydeligste parfyme kunne sefølgelig ikke jeg bruke :( merkelig for alle parfymer lukter det samme på flasken som på huden min, men desverre ikke denne gang :(

Skrevet

Tusen takk for tips. Skal i parfymeri i morgen og få luktet litt, skriver ned noen av tipsene herfra.

Er veldig glad i Burberry Brit, men man blir jo lei etterhvert, og ikke minst er det litt kjedelig at jeg knapt klarer å kjenne lukten selv, kjenner kun et snev akkurat når jeg tar den på.

Takk for hjelpen!

Skrevet

MJ-Daisy synes jeg luktet mer som en dyr variant av T-girl fra Hilfiger. Syrlig, nesten kvalmende syrlig. Sånn ble den hvertfall på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...