Gå til innhold

Når to venninner "rotter" seg sammen

jamie

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg gjøre når to venninner "rotter" seg sammen?

De er negative til alt du sier og foreslår, har hemmeligheter dem imellom som de snakker åpent om, men ikke vil dele, slutter å spørreo ting osv.

I bunn og grunn er negative til hele deg.. Sånn har jeg det nå. To ganske gode venninner av meg har begynt å oppføre seg som "fjortisser", og det irriterer meg! Har prøvd å snakke med hun ene, men det går ikke. Jeg "når" liksom ikke frem til henne..

Er det noen dom forstår hva eg mener....? Dette er VELDIG frustrerende, så jeg kunne trengt noen råd om hva jeg kan gjøre..

jamie :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glem dem.Lat som du ikke bryr deg.

Ikke bry deg.

Jeg hadde noe lignende greier med venninnene mine og bare gav fa** i å invitere dem eller å ringe.De kom tilbake tilslutt,selv om mitt forhold til en av dem er litt mere overflatisk.Gidder ikke å bruke energi på fjortiser.Trenger vel ikke sånne venner?

Jeg gjør ihvertfall ikke det.

Oppfører de seg slik ovenfor deg så kan de vel ikke bry seg om deg.Eller så er det noe annet som ligger bak.Enkelte kvinner kan bare ikke ha mere en en venninne.De oppfører seg som barn i full sjalusi i "grupper".

Teit,men sant.Merkelige folk.

Hvis du får mistanke om at det er noe mere som ligger bak dette barnslige tullet,ikke nøl med å spørre dem rett i trynet,begge to på en gang.Si at du er drittlei av barnslig oppførsel og vil vite NÅ om det er noe som helst du burde vite.Si at enten får de oppføre seg som voksne mennesker og konfrontere deg rett i fleisen,eller så får de holde munn og begynne å oppføre seg annerledes mot deg.Slutte å være to feige kjerringer.Ingenting er så forbaska irriterende som feige sladre-kjerringer synes jeg blir skikkelig :evil: :evil: :x :evil: :x

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Venninneforhold er ikke alltid like lett, og vi kvinner er ofte veldig utspekulerte og ondsinnet - dessverre...

Jeg har hørt (og opplevd) helt siden jeg var liten at 3 jenter/venninner aldri går sammen i lengden uten at det blir problemer, og det tror jeg stemmer. Vi jenter har tendenser til å gå sammen to og to, dele ting sammen, bli veldig fortrolige. Når man er tre sammen er det veldig lett at en blir holdt "utenfor" - mye fordi kommunikasjon bare kan går mellom to samtidig, og da må en nødvendigvis være den "passive". Hvis det så utvikler seg til at kommunikasjonen KUN foregår mellom to parter, tror jeg resultatet blir den situasjonen du er oppe i nå...

Dette ble veldig "teoretisk", men jeg tror som sagt at det er noe i det. Opplevde dette da jeg var yngre - og det eneste som kan gjøre at du kan føle deg bedre er å unngå å være så mye sammen med disse jentene en periode. Du har sikkert andre venner du kan tilbringe tid sammen med, som du føler deg mer vel med akkurat nå.

Kanskje retter venninneforholdet ditt seg igjen, kanskje ikke...Sånn er vennskapenes verden - noen er ment for å vare, andre ikke. :roll:

En klem til deg fra Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet

Jeg opplevde noe lignende da jeg gikk på videregående. Det jeg gjorde var å bare unngå de rett og slett. Jeg gadd ikke å være sammen med de så lenge de var så motbydelige mot meg. De baksnakket meg etc. (det er jo ikke akkurat så gøy)

Jeg konfronterte det med de, men da nektet de selvfølgelig. Noe så barnslig! Så da fant jeg rett og slett ut at de kanskje ikke var så gode venninner av meg allikvel med tanke på at de oppførte seg som de gjorde mot meg.

Nå har jeg alltid vært sånn at jeg ikke bryr meg om hva andre sierog synes om meg, så det kan jo hende det er noe av grunnen til at jeg klarte å kutte dem ut helt. Det var selvfølgelig vanskelig og la være å møte på de, da vi gikk i samme klasse. Fikk med seg resten av "jente-gjengen" gjorde de også. Men jeg var sterk, og brydde meg ikke om det. Så mine år på VGS var jeg sammen med guttene i klassen min hver dag...to av de er i dag noen av mine beste venner :D

Har fortsatt ikke skjønt hvorfor de jentene var så ekle mot meg, men det kan vel være fordi jeg kanskje ikke er "i mengen", at jeg tørr å si i fra hvis det er noe og at jeg tørr å mene noe annet det alle andre gjør.

Stå på, og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva kommer det av at du gidder å bruke deler av din energi på dette???

?Dropp dem for en periode, rett og slett! :roll:

Du trenger da ikke slike energi-killere i livet ditt.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...