Gå til innhold

noken så skal ha stort bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noken så skal ha stort bryllup her? Lure på kor møkje drikka, mat, kaker å sånt dåken planlegger å ha...

er litt grønn på detta her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
er det noken så skal ha stort bryllup her? Lure på kor møkje drikka, mat, kaker å sånt dåken planlegger å ha...

er litt grønn på detta her...

Vi skal ha 135 til kaffe og fest, men færre til middag. Vi skal ha fri bar, så skal ha rimelig mye drikke... hehe.. Er bedre å ha for mye enn å gå tom! Litt usikker ennå på hvor mye brus vi skal ha.

Drikkevarer til festen, til middagen er ikke inkl.:

130 liter øl

30 flasker rødvin

15 flasker absolut vodka

15 flasker absolut citron

5 flasker bacardi

5 flasker bacardi raz

15 flasker baileys

15 flasker cognac

Blandevann har vi ennå ikke regnet ut hvor mye vi trenger av, men som sagt, bedre å ha for mye enn for lite!

Et lite tips: Det er bedre å ha for mye øl enn å ha for mye sprit.. går man tom for øl, slår folk seg på spriten og blir enda fullere... erfaringsmessig er det slik iallefall.. Men stort sett tar vel folk hensyn til at det er bryllup så de ikke drikker seg fra sans og samling..

Av kaker skal vi ha:

2 ostekaker

2 suksessterter

bryllupskake i 3 etg

2 stk verdens beste

2 stk "kokosbollekake"

1 bløtkake med marsipan

1 bløtkake uten marsipan

1 bløtkake med gelelokk

1 gulrotkake

1 sjokoladekake

1 kransekake

1 stor romkake.

Endret av mia83
Skrevet

Hei!

Har fått et godt tips fra venner som har hatt bryllup - DET BLIR ALLTID FOR MYE KAKE!!! (selv om man har folk som kommer på kaffe....) Kommer til å holde litt igjen m kakene, og heller ha en grei nattmat (kokte grillede pøler, suppe e.l)

Har også gått mindre sprit enn de har trodd (mest av kaffe sprit som bailys og konjak), og mye hvitvin /øl etter middagen....

Vi blir nok ca 90-100 på middag, og skal ha fri bar (fordi vi skal ha festen på sted som tillater å ha m egen drikke)

Når skal dere i ilden??

Skrevet
Hei!

Har fått et godt tips fra venner som har hatt bryllup - DET BLIR ALLTID FOR MYE KAKE!!! (selv om man har folk som kommer på kaffe....) Kommer til å holde litt igjen m kakene, og heller ha en grei nattmat (kokte grillede pøler, suppe e.l)

Har også gått mindre sprit enn de har trodd (mest av kaffe sprit som bailys og konjak), og mye hvitvin /øl etter middagen....

Vi blir nok ca 90-100 på middag, og skal ha fri bar (fordi vi skal ha festen på sted som tillater å ha m egen drikke)

Når skal dere i ilden??

Er enig i det med at det alltid blir for mye kake!! :jepp:

Men som trøndere flest, så pleier vi å ha bugnende kakebord!! Hehe.. så da får vi heller invitere naboer og andre på etterselskap dagen etter, pluss at de av gjestene som også overnatter også kan ete :) Så blir det forhåpentligvis borte.. hehe..

Vi skal også ha nattmat i tillegg, så tviler på at noen skal være sultne etter bryllupet vårt :)

Skrevet
Er enig i det med at det alltid blir for mye kake!! :jepp:

Men som trøndere flest, så pleier vi å ha bugnende kakebord!! Hehe.. så da får vi heller invitere naboer og andre på etterselskap dagen etter, pluss at de av gjestene som også overnatter også kan ete :) Så blir det forhåpentligvis borte.. hehe..

Vi skal også ha nattmat i tillegg, så tviler på at noen skal være sultne etter bryllupet vårt :)

For å sitere min trønderske bestemor: "De ska itj vårrå nå snålkalas" ;) Kakebordet skal bugne, man skal ha lyst til å smake på altfor mange kaker og det skal være rester til dagen derpå. Også skal man selvsagt ha nattmat ;)

Skrevet

Vi skal ha lunsj dagen etter bryllupet sammen med alle tilreisende og de som evt skulle ha lyst å ferie en dag til og kommer til å bruke resten av kakene der..

Skrevet (endret)

me skal i ilden den 31.mai 2008...ikkje lenge te nå..

kaker har eg komt fram til at me trenge sånn rondt om 15 stk åsså bryllupskake...me skal ha spekemat til natt mat...så trur dei fleste blir mette...har og tenkt å ha chips å litt sånn salt ståande på små borda...

når det gjelder drikkevarer så fekk eg ei lista av ei som gifta seg for 2 år sio...dei hadde 80 "drikkande" gjester...men syns dei hadde litt lite..sjå oss er det sånn rondt 90 som er "drikkande"...

dette er det eg har komt fram til at eg trenger til feste:

10 flasker cognac

10 flasker sprit

7 flasker baileys

4 flasker jegermeister

3 flasker bacardi razz

2 flasker whiskey

kvitvin

rødvin

øl

kommer til å kjøpa inn ein del øl å vin...der kan ein jo få gjort avtalar om å levera det tilbake...

Endret av iap
Skrevet

Vi har 115 inviterte, men regner med noe frafall på grunn av lange reiseveier. Vi skal holde selskapet på restaurant og slipper å beregne drikkevarer selv, heldigvis, for det er vanskelig. Av økonomiske grunner har jeg gjort et overslag til middagen. Hvis jeg regner med 90 stk som drikker anslår jeg ca 50 flasker vin (noen vil jo ha øl i stedet, men..:) - dette er både hvit og rødvin. Aperitif og avéc regner vi ett glass per stk. Vi har ikke fri bar etter kaffe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...